Druhá část rozhovoru s Maxem Schaeferem

blizzard-north-logo Po první části rozhovoru
s Maxem Schaeferem dnes přinášíme druhý díl. Ten bude zaměřen
především na Maxovo současné studio a jeho tvorbu. Tím není nic jiného
nežli Runic Games a jejich dva tituly Torchlight 1 a 2. O Diablu toho však
bohužel příliš v této části interview nepadlo.

Hned na začátku rozhovoru se dozvídáme, jakou hrál Max roli ještě
ve studiu Flagship. Těsně před zrušením totiž pracoval
s několika lidmi na Mythosu. Pak se rozhodl založit Runic Games společně
s některými původními vývojáři.

V tomto týmu pracuje také Maxův bratr Erich. Ten se zabývá především
navrhováním předmětů a jejich balancováním v Torchlightu 2. Právě
jemu jsme prý vděční za systém náhodných odměn
(kořistí) v Diablo 1 a 2. A i nadále tomu stále zůstal věrný.
Možná, že se dočkáme rozhovoru i s ním. Určitě by se našlo několik
zajímavých otázek ohledně Diabla, na které by mohl odpovědět.

Maxova role je teď trochu jiná, jelikož je Runic daleko menší
společnost
, má zde každý své role a on jako jeden ze zakladatelů
se musí také věnovat obchodu, domlouvání kontraktů, spolupráci se steamem
a věci podobného typu.

Dále se dozvídáme, že první den prodeje na Xboxu byl zároveň pro
Torchlight nejlepším prodejním dnem vůbec. Bylo to i díky tomu, že jim
s prezentací pomáhal i Microsoft. Celkově to pro ně znamenalo hodně
zkušeností. Celkem prodali téměř milion kopií Torchlightu
1
 a doufají, že je Torchlight 2 překoná.

Popisuje také situaci, že i samotný vývoj Diabla trval
dlouho
. Tehdy bylo důležité, že jim Blizzard dal čas a podporoval
je, a tak mohli dát vývoji potřebnou péči. Toto je u malých studií
obtížné, jakmile vám dojdou finanční prostředky, je konec. Něco
podobného se stalo i s Hellgate, kdyby měli ještě 6–12 měsíců, mohlo
se to povést.

Všechno chce čas, nemohou začít s velkými tituly. Sám
Blizzard přišel s WOW až jako asi s desátou hrou. I Runic Games se
chtějí pomalu zlepšovat a přinášet stále lepší a lepší tituly.
Možná Torchlight MMO, kdo ví.

Celkově je s MMO ale spousta starostí jak při vývoji, tak při samotném
provozování. Proto by se raději chtěli zaměřovat na menší
multiplayerové tituly.

Společně s Torchlightem vypustili do světa i jejich nástroj pro
vytváření vlastního obsahu. Zatím netuší, jak moc to
bude úspěšné, protože jde v celku o složité rozhraní, ke kterému
nebyly schopni vytvořit kompletní dokumentaci.

I z pohledu toho, že si vždy nejsou jistí, co lidé přesně chtějí,
byl ještě za působení Blizard North uvolněn nástroj pro
modifikování obsahu Diabla 2 tak, aby si lidé mohli
vytvořit, co si přáli.

Zajímavé to bylo s názvem hry. U Torchlightu je to název přímo ze
hry, někomu se líbí někomu ne. Zvláštní je to ale v porovnání
s Diablem. To bylo totiž pojmenováno po hlavním monstru. Vždy byl také na
přebalu hry. Název Diablo přišlo od Davida Brevika. Ten
měl záblesk inspirace ve sprše. Pak přiběhl do práce a křičel „mám
jméno naší hry“. A pak podle toho pojmenovali i Diabla.

V současnosti hraje Schaefer pouze Minecraft, který se mu zdá jako
inovativní a svěží. Není pro něj snadné si RPG hry vychutnat jako
například Dragon Age, protože u toho přemýšlí jako tvůrce
her
, rozebírá obsah a snaží se odnést si z toho něco. Strašně
moc se těší na Diablo 3, zatím se mu moc líbí a tuší, že u toho
promrhá hodně moc času.

4 komentáře u „Druhá část rozhovoru s Maxem Schaeferem

  1. Může a taky nemusí, dle mě to chce začít dobře hned od začátku a to se mi u TL opravdu nezdá… líbilo se mi na tom, že to bylo hodně diablovské, ale od začátku mě to něčím štvalo, ale to je věc mého osobního vkusu jako např. pistole atp. Postupem času jsem se musel nutit k procházení lvlů, abych viděl co je dál a zabila to sekce, která je snad nekonečná, pořád se tam opakují ty samé lvly, prostě nic nového, skilly děs atd. atp., každopádně Diablo na tom bude o 1000% lépe a za to jsem rád, už se nemohu dočkat! :)

  2. to ashen : já si myslím že torchlight dopadlo tak jako dopadlo právě kvůli tomu co řekl v rozhovoru že je těžké začít vydávat skvěvé hry hned od začátku protože nato nemají tolik času kvůli financování ale tohle studio se může časem vypracovat do velké podoby a může časem vydávat AAA rpg tituly u kterých strávíme stovky hodin :-)

Napsat komentář