Po dovolené se komunitní manažer Bashiok vrátil do
plného pracovního nasazení informacemi o možnostech zobrazení názvu
věcí a všem nám dobře známé klávesy Alt. Podíváme se také na nějaké
zajímavé střípky z fóra zaměřené především na sbírání předmětů
a cooldown skillů.
Vývojáři nám připravili několik nastavení, jak si nechat zobrazit
padlé předměty. Defaultní nastavení vám zobrazí jména předmětů po
dobu deseti sekund, pak jejich názvy zmizí a pomocí klávesy
Alt si je můžete nechat opět na deset sekund zobrazit.
Dále je zde možnost vzdát se představení věcí, které Vám vypadly a
nechat si názvy zobrazit až při stisku klávesy Alt a to
pouze po dobu, při které máte klávesu stlačenou.
Další možností je volba, při které se Vám názvy zobrazují stále,
dokud jejich zobrazení nedeaktivujete opět Altem. (Podle Bashioka možnost
nepoužitelná ale k dispozici bude).
Poslední nastavení a Bashiokovo nejoblíbenější je možnost kdy klávesa
Alt funguje jako přepínač mezi aktivováním či
deaktivováním zobrazení názvu věcí.
Stále také platí, že je možné si klávesy přednastavit na libovolné a
můžete Alt přenastavit klidně na Tab či další.
A nyní zajímavé informace z fóra.
Jeden z fanoušků se zeptal, jestli bude využitelná i myš s vibracemi.
Bashiok prý netuší, protože takovou myš nevlastní, ale slíbil, že
nějakou sežene a vyzkouší to. 🙂
Také se řešila otázka, zdali by měl být aplikován filtr, který
nezobrazí nekvalitní a nepoužitelné věci. Podle Bashioka bude vše
použitelné, jelikož je možné věci rozebrat a přísady se Vám budou hodit
vždy. Stále také platí, že zlato se bude sbírat
automaticky, protože by se těžko našel někdo kdo by jej odmítal,
ale věc musíte sebrat sami.
Objevilo se také téma jestli bude v Diablu „Dungeon
Jurnal“, který se objevil i ve WoW. Jde o manuál, který ukazuje
základní mechanismy celé hry. Popisuje co bossové používají za kouzla,
kde se vyskytují, jaké mají útoky, jaké padají věci apod. Odpověď byla
následující „po sedmi letech se nám zdálo správné přinést do světa
WoW něco podobného a dát hráčům možnost vše prozkoumat do detailů, nic
takového se v Diablu 3 samozřejmě neplánuje ale kdo ví co bude
za 7let“.
Poslední zajímavým dotazem bylo, zdali je možné si skill pointy
našetřit a využít je pro skilly na nejvyšších úrovní. Možné to je,
ale pravděpodobně nepoužitelné. Stále totiž potřebujete mít skilly na
nižších úrovní protože ty nemají tak velký cooldown. Jako příklad
Bashiok uvedl, že tři Barbarovy skilly na nejvyšší úrovni
mají cooldown dvouminutový.
Ovladanie v D2 bolo v zaklade jednoduche ale dost to kazila nutnost pit potiony a mackat F klavesy naraz, pri niektorych buildoch si clovek doslova vylamal prsty na ovladani. A som velmi rad, ze teraz bude ovladanie skutocne jednoduchsie. Ved predsa kvoli cooldownu budes musiet prepinat kuzla tak raz za minutu. To nehra ziadnu rolu v ovladani, skor je problem cooldownu ten, ze nemozes stale pouzivat ultimatne kuzla a setris si ich na urcite situacie, ale zeby cooldown nejak stazoval ovladanie? To ani nahodou.
to-dzin neee dobre tos rek!!!!! sem zaprisahlej diablista pokud se par tisicu nahranejch hodin pocita a nechcu tady debatovat o my inteligenci ale mam stejnej nazor jako ty.
dzin: Bude to rovnako jednoduche, pretoze mas sice cooldown, ale zase nemas 2 rady nad sebou, t.j. F-klavesy a pod nimi cisla, mas len druhe menovane a teda si prsty urcite nevylames tak ako v D2.
dzin: je opravdu zábava sledovat, jak část fanoušků křičí že to bude pro dětičky a další část zase že to bude moc těžké. Možná že se to klukům podaří šoupnout přesně někde mezi. Jinak ohledně lahviček…těch už se teď tolik bát nemusíš
Já osobně se na diablo těšil z velice prostého důvodu, z druhého dílu jsem měl zafixovanou (poměrnou) jednoduchost oproti dnešním rpg a hlavně mmorpg hrám, tim že zase přidali cooldown a kdesi cosi, vsadim se že změn ku obrazu mmo bude mnohem víc, se tomu mmo zase přibližujou a hrajou do karet lidem co u toho dřepěj od nevidim do nevidim (ono co naplat těhle zatrpklých honimírů co to mastěj furt je asi víc než příležitostných hráčů, tudíž se na ně blizzard zaměří spíš). Diablo 2 mohla hrát pomalu cvičená opice a mě se tahle jednoduchost na odreagování líbila, prostě jsem to zapnul a hrál jsem, nemusel jsem půl hodiny přemýšlet kde se co dělá a proč to tak je, ještě jestli to bude jako u mmo, že bude svět velkej jako kráva, tak už se můžu vážně nechat napíchnout na kapačky, abych alespoň trochu stíhal těm bláznům co to hrajou na trochu lepší úrovni. Těšil jsem se že blizzard pujde ve šlépějích dvojky a dá tomu jen nový kabátek v podobě 3D grafiky a propracovaných detailů a co si budem povídat vyšší rozlišení než 800*600 je pro skromného diablistu taky skvost =), nové chary (budiž pochváleni, ikdyž mi připomínají seriál Buffy přemožitelka upírů a nevim proč), prostředí, jednoduchost. A právě z poslední jmenované mám největší strach.. no, nechme se překvapit, ale muj osobní názor je – do**dele s cooldownama. Kdosi tu psal v komentáři, že CD sníží požitek ze hry jen lidem, co mají 2 prsty na levé ruce, to promluvil pán co mastí mmo. Já měl co dělat abych stíhal chlemtat potiony když na to přišlo a ještě abych začal šilhat kvůli přiblblýmu cooldownu.
Chlapi, uz se nekdo ptal na oficialnim foru, jestli se bude moct v singlu pouzit neco jako ze dvojky to prepnuti do 8 lidi? Aby se rychleji nacitaly zkusenosti a tak. Ponevadz ted na dii.net je neco o skupinkach, ale nic o zkusenostech tam nevidim. BTW, 1. srpna se na neco mame tesit;)
To uz by konecne melo bejt.Jinak je to nekonecný problem
něco mi řííkaa, že 1. srpna bude oznámena beta
..
We’ve invited press to Blizzard HQ to help us make some important announcements on August 1st.
koukám všude mrtvo, jak chtěj ukazat všechno co v d3 je ?
Schmitty: Joooo, to kdybych si pamatoval…
Fakt netuším. 
Chtěl bych se zeptat, zda někde zaznělo info o „target lock“. V DII to fungovalo tak, že stačilo naject na nepřítele kurzorem a držet např. pravé myšítko pro útok (použití vybraného skillu) a dále jste již nemuseli kurzorem mířit na cíl. Vlastně Garn by to měl vědět
Pseudopes: treba idra jako zerg ma cca 300APM celou hru jeho macro je opravdu sileny.
Tib3rian: rozdělování skill pointů tuším že víme, přeci říkali jak to bude pokud si to dobře pamatuji. Ostatní by prý mělo být do začátku srpna známo
Tib3rian: Jeste se třeba něco z toho, co už víme, může změnit ;]
No toho infa uz vela nezostava – resource energia DH, trade system a sposob rozdelovania skill pointov…este nieco?
na FB je nový artwork spectral warriora, docela pěkný
TheWitcher: APM je prostředek k dosáhnutí tebou popsaného. Aby jsi to dokázal všechno stíhat ti pomáhá „pamět“ – nezapomenout na to, rychlost v rukou – stihnout to. Samotný to číslo znamená většinou velký kulový. Když bude mít n00b 120 průměrného APM, nedělá to z něj skillu, když má někdo 65 APM nedělá to z něj loosera. 65 APM bohatě stačí na platinu/diamond (thore)…
Pseudopes: No já jsem byl progamer. APM samozřejmě není jediný důležitý prvek, ale určitý význam samozřejmě má. Micro/Macro/APM/Map control/Timing – všechno z toho je důležitý
no 65 je docela málo
TheWitcher: Mně se běžně pohybuje od 15,000 do 65,000 ale to jen když se snažím… není potřeba se zde vytahovat. APM samo o sobě nic neznamená, u pro-gamerů jo, dokáží to využít efektivně… Souhlasit s tebou jednou do roka je asi optimální.
Pseudopes: no ja mam APM 190–220
Klaunik: já jsem LOLko hrál a ne jen jednou ani dvakrát.. ale pár set her tam taky mám… a pár odehraných hodin jiných her mám taky (6200 hodin za 4 poslední roky)… a Garn má pravdu ve všem co o tom napsal xD a teď už ale opravdu stop ot… za chvíli by tu vnikl flame war, Garn by smazal pár komentů, rozdal bany… a my by jsme z toho stejně nic neměli… x) a můj konečný názor na cd v diablu je… postavy budou nabízet víc variability a herní zážitek to omezí jen těm, kteří mají jen dva prsty na levé ruce…
Hmhm, ale Demon Hunterovo resource systému se zase šikovně vyhli… Máme půlku července… By musela být každý týden info bomba aby to stihli do začátku srpna…
na incgamers se objevil článek s novym infem o followers http://diablo.incgamers.com/…rom-pc-gamer
TheWitcher: Musím souhlasit. SC2 pro-hráči jsou opravdu true skills. Jejich 164 a více efektivního APM (actions per minute – akce za sekundu)… to je dost nechutný 😀
Radši se podívejte na komentované zápasy v SC2 a zjistíte, co je to SKILL.
Schvalne: Neříkám, že ne, ale tak jak to ten borec řekl, tak ten tým vyhrál.
A pár set her nahraných mám. 
heh.. tady je zas znalců na hru, kterou hráli podle toho co píšou 1× v životě..
Garn: komentátoři můžou říkat věcí, to by ses divil..
Klaunik: 2) Když dáš dobře jeden blbej spell, tak můžeš dát ace + pushnout bázi až na nexus. 3) V ostatních hrách se musíš naučit vnímat a hlídat si mnohem víc věcí než v LoL + Rioťákům neříká moc věcí slovo „balance“ + v 50% případů je hra rozhodnutá už po picku (a to i třeba na Dreamhacku, i komentátoři to říkali). 4) STOP OT.
LOYF:
Takže aby som po ukludnení sa trocha pozmenil svoje stanovisko.Aj keď mi tie 2 minúty stále pripadajú veĺa tak dajme tomu pri tom call of acients majú zmysel lenže pochybujem, že všetky koncové skilly budú vyvolávacie zoberte si že by taký cd mal napr. wirlwind ako tu už niekto hovoril. Pri takýchto útočných to myslím nemá zmyslel .Ale keby všetky posledné skilly boly iba buffy a summony na čas tak by to tak nezmyselné byť nemuselo.
Klaunik: zrovna LOLko je hra pro nooby, která si ani nezaslouží být s něčím srovnávána a už vůbec ne s Diablem xD a tam je to o něčem jinym… e hrách jako je DoTA, HoN, LoL… je ta ultimátka schopná vyhrát celou hru, takže mít jí každých 10 sekund (až na výjimky …) je nesmysl.. kdežto v Diablu nebo jakymkoliv RPGčku ti žádný spell nevyhraje hru jen po jednom zmáčknutí… a než o tuhle vyváženost, která je, jak vidíte (ty i morte) nesmyslná z tohodle hlediska, jde o variabilitu, aby, jak je tu už několikrát psáno, nenastala situace jako v D2, kdy jsi potřeboval dva tři spelly aby jsi hru dohrál… kdyby šlo o vyvážení tak tam jednoduše prdnou větší spotřebu energie a nebudou přemýšlet, kolik sekund mají dát na každý spell…
Richard: Samozrejme, cooldowny sú hlavne na vyváženie hry a možno má ich dĺžka zmysel .Ja len hovorím že mi tie 2 minúty pripadajú príliš a nebudem nekriticky žrať všetko čo blizzard napadne aj keď mi to vadí.Inak už ma začína štvať to neustále urážanie za vyjadrenie kritického názoru.Diskusia nieje o tom že vynadáš každému kto má iný názor ako ty. Ak sa ti ten názor nepáči tak ho skús vyvrátiť a nie len povedať že to je blbosť.
Tak ono je to hlavne o typu hrace… Treba ve mne novinka o CD prilis velky nadseni nevyvolala, protoze patrim k lenochum, kteri meli v DII nejradsi buildy kde se nastavil jeden skill na levo, druhej na pravo a profrcela se cela hra 😀 ale chapu, ze spoustu dalsich lidi takovyhle styl hry nebavi… na druhou stranu diablo nejsou sachy a kdyz budu chtit taktizovat a vymyslet strategie, sahnu po Age of Empires
proste me „premyslet“ v boji prilis nebavi, ale pokud to bude nejak rozumne nastaveny (jako ze urcite jo), tak se rad prizpusobim
uplne idealni by bylo, pokud by byl umoznen oboji zpusob boje -kdo chce mit v jedny ruce tatranku a druhou spamovat fireball (jako treba ja), at si spamuje a kdo chce vic taktizovat a pouzivat silnejsi (s nejakym handicapem) kouzla a vic taktizovat, necht je tez po jeho 
CD je náhodou bezvadná věc
… pomáhá to kombinovat spelly a zabraňuje bezhlavě mačkat jedničku… pak zamyslet se nad tím kdy a kde a co použít… berme to tak, že největší CD je tedy 2minuty… což je něco jako CD v LoL (leauge of legends) kde má většina Ultimátek (poslědní nejsilnější kouzlo) stejný CD a zbývající tři spelly 4–20vteřin… díky tomu se pozná lepší hráč jak to nakombí jak si prostě hraje s rotací těch abilit (a v diablu budete mít ještě více abilit takže si nemyslím že nebudete moc omezování čekáním na CD)… a co se týče pvp… když jsem chodil ve WoW arénky taky některé spelly jste mohli použit jednou za celou arénu (pokud oba teamy nehráli na sloupování) takže si hráč musel rozmyslet moc dobře kdy ho použije… takže CD prostě beru jako přínos 
Richard: Hlavní pointa je, že ty „cooldownové skilly“ v D2 vůbec nebyly a nebyly nikdy v žádné Hack’n Slash hře podobného rázu (možná až na pár věcí v TQ no, ale přeci jen tam ten systém používání skillů funguje trochu jinak). Jinak před chvílí jsem zjistil, že Battlefield 3 se vyrábí since 2005, takže stejně dlouho jako D3. To jen tak pro zajímavost.
Garn: Souhlas! Neskonale mě udivuje, jak si to zde někteří představují .. hra, která stojí miliony USD, je vývíjená dlouhá leta a někdo z druhého konce světa, který neví ani prd spekuluje o vhodné době cool downu 😀 To je fakt gól ..
A speciálně pro morteho: představ si, že celý systém cool downu bude trošku složitější, než že se sejde Bashiok s Jayem a řeknou .. „hm, tomuto skillu dáme dvě minuty, co?“ .. „Okey!“. Třeba to má nějaký smysl …
morte: Zase tady máme plno věštců, kteří přesně ví, jaký to bude mít dopad na hru. Když se oddělali manuální staty, tak všichni nadávali na zjednodušení. Jakmile se přidá další věc, na kterou hráč musí myslet a přemýšletnad ní, tak se zase půlka lidí cuká, je to směšné.
Garn: Nemyslel som že by spotrebovalo vyložene celú energiu skôr polovicu ale hlavne mi pripadajú tie 2 minúty na diablo príliš veľa cd by podla mňa mal byť max minútu.
Jsem rád že v D III bude CD, aspon se budou stridat kouzla a schopnosti a nebudem mlatit do oblud porad tim samým skillem.
Tib3rian: Pro nezkušené hráče je CD překážkou to přiznávám, pro zkušené však naopak výzvou. Mluvil jsem o mechanismech, tedy o principu. A v TQ mi stačilo počkat na nejlepší skill kolem 3minut, v BG jsem ho měl k dispozici jednou během souboje.
Psychopat: Ale Baldurs Gate je skoro tahove RPG a ak mi chces povedat, ze ten system co si opisal bol v BG taky otravny ako v TQ, tak potm si BG nehral. Cooldown nemozes porovnavat s nicim inym.
Tib3rian: Tak třeba vezmeme BG, na každém levelu měl kouzelník několik pozic pro zapamatování kouzla. Takže fireball na třetím levelu mohl seslat 6× ale dračí dech na 9 levelu kouzel pouze jednou. Již od pradávna platí, že čím je kouzlo mocnější je nějakým mechanismem způsobeno že je i vzácnější co se použití týče a jestli se tomu říká CD nebo jinak je naprosto fuk. Když Bashiok řekne že nejlepší skilly v D2 odpovídají maximálně střední úrovni v D3 tak bych nějakou amazonku z D2 moc silně nebral
V ktorom starom RPG pre boha bol cooldown, take som este nehral. Vysoku spotrebu magickej energie nemozete prirovnavat ku CD. Kuzla budu predsa spotrebovavat resource energie aj tak, k tomu este CD a plynula hratelnost je v tahu. V D2 mala amazonka predsa tiez moznost vyvolat si valkyriu kedykolvek, tak isto aj necromancer svojich golemov. Ale dobre nechajme to uz tak, pockam si az to vyjde a potom sa uvidi.
morte: Tohle Bashiok také komentoval s tím jaký je rozdíl mezi tím když tě top kouzlo bude stát veškerou „energii“ a budeš muset čekat než se ti doplní během čehož bys nemohl používat žádné další věci. Nějaká forma časového omezení musí být nebo nesmí být používaná kouzla tak silná. A jelikož mají být kouzla extrémně silná…Mě se velmi líbí to balancování mezi slabými a silnými kouzli a snižování CD, je to další ze zajímavých aspektů. A abys zemřel protože nedostaneš hlavní kouzlo je také nesmysl. Co těch 6 dalších které můžeš použít?
saesa: To jsem taky někde četl nebo spíš mi to někdo říkal na sraze. Pořád to ale nevyvrací mou pointu, že >teoreticky< by se taková věc uživila i v D3.
EDIT: Když už jsi zavítal do našich končín…nevíš prosimtě v jakém jazyce je psané jádro D2?
Garn: Kdysi dělali na jedné stránce, co se zajíma o D2, podrobný rozbor Arreat Summitu a došlo se k přesvědčení, že ta stránka obsahuje desítky větších či menších faktografických chyb.
Mimochodem, dodnes je plná chyb. Nevěřím, že by se Blizzardi od té doby nějak změnili a že nyní podávají 100% accurate info! Leda za cenu výrazného zjednodušení hry. Ale fakt je, že d2 je extrémně složitá hra, pokud jde o zmatený kód, bugy a celkovou náplň hraní, která je plná rozporných funkcí atd.
Jasne, cooldowny sú potrebné pri velmi silných skilloch lenže 2 minúty sú príliš.Mne to strašne liezlo na nervy aj vo wow.Tam to ale má zmyslel lebo tá hra je tak 5 krát pomalšia a zdĺhavejšia ako diablo.Lenže myslím že bude dosť divné keď vás v D3 zabijú potvory len preto lebo cooldown trval ešte 10 sekúnd a vám sa nechcelo pred súbojom čakať kým skončí.Lepšie by bolo keby napr. to call of acients zobralo vela fury a malo cd 30–45 sekúnd.A neboli by runy na zníženie cd pre tento skill.
Psychopat: Souhlas. Taky nevidím smysl v tom, házet pořád dokola top skilly bez rozmyslu. A určitá forma CD (i když se to třeba jmenovalo jinak) byla v RPG od dávných časů .. alespoň co se já pamatuji
Blizz ví co dělá a jak tu bylo naznačeno .. ten balanc mezi maxnutým low skillem a základním top skillem se mi moc líbí .. v ideálním případě to zajistí, že některé high lvl postavy budou používat low lvl skilly, což je fajn. A nebude jako v D2, kde skoro každý palach házel kolem sebe kladivem 
Tib3rian: Jakej by mělo význam abys mohl za Barbara vyvolávat ancienty stále dokola? Čím je kouzlo silnější tak musí být zajištěno aby nebyla možnost používat ho velmi často. Tohle je jeden ze základů ve všech RPG už odjakživa. Jinak by jej používali všichni a stále a kde by pak byla ta zábava?
V D3 budu takisto podporne skilly (u wizarda napr teleport storm armor ci slow time) akurat ze nebudu pasivne.
CD mi v Titan Quest strasne liezol na nervy. Pokial bude fungovat tak, ze si pouzitie silnych skillov budeme musiet nacasovat, tak pre mna to bude absolutna katastrofa. Preco s tym prisli az teraz? Keby CD oznamili uz davno, nerobil by som si take nadeje. Big fail.
Stranger: Jo to s tím mastery jsi popsal přesně, ale ze začátku si myslím, že pojedeš od znova několikrát a budeš za to rád, než na něco přídeš, alespoň já tedy, reset je dobrý až v pozdější fázi hry…
Saverok: A nebavíme se tu náhodou o útočných skillech a né o „podpůrných“ jako např. frozen armor? Většina sorcek opravdu valila Blizzard, Chain Lighting, Meteor a do toho občas nějaký druhotný skill, takže to tak daleko od pravdy není, vezmeš-li to takhle
Tak samozřejmě, že sorcka toho měla víc, taky podle imunity různých nepřátel musela používat různá kouzla..ale jak jsem říkal, třeba s mým barbarem používám jen berserk s ww a s tím si vystačím, leap attack používám jen na přeskakování potůčků, pže jsem líný je obcházet. A není to jen u barba, takových postav bylo víc. Sorcka byla asi nejuniverzálnější, ale nesmíte to brát, že když ona používala víc útoků po celou hru, že automaticky všechny postavy „musely“ používat cca 6 skillů pro bezproblémový běh. Jinak ten reset skillů se mi líbí, jak tu někdo zmiňoval, ze začátku nebudem vědět, který skill je fajn a který ne (opět viz barbar, cpát mu body např. do axe mastery a pak najít výborný meč bylo k nasr*
). Radši reset, než kvůli tomu novou postavu 
Prodávání předmětů by se mi moc líbilo stylem, jak psal ten typan, co „hrál i poslední build D3“. Nevěřím mu, ale to, co ohledně prodávání psal, je pěkný:
Pokud nebude v blízkosti žádná potvora, bude možnost otevřít TP a přes něj poslat předměty k prodeji (tzn. není potřeba chodit do města osobně). Ty se ale rovnou neprodají, přesunou se do jakéhosi mezistupně před prodejem. A jak se hráč vrátí do města, může se na ty předměty pořádně podívat, respektive je pak i prodat.
Sarevok: Asi tak no. Blizz / FB na mf toho měla jak prase. Ice blast, Meteor, Blizzard, Fire ball, Teleport, Static field, frozen armor, telekinezi na support merce proti imune… Když otevřete oči uvidíte, že i v D2 jste používali víc než 2 spelly. Samozřejmě kdo hrál blizznu, asi jich nebylo tolik, ale i v D3 bych řekl že budou časem nalezeny EZEZEZ build
ja len neviem preco sa vsetci tesia, ze v d3 sa bude pouzivat aspon 6–7 skillov narozdiel od d2 kde sa pouzivali vraj iba 2. ved je to somarina. vezmite si co ja viem sorcku, jeden z najklasickejsich buildov meteorb. pouziva fireball, meteor, frozen orb, static field, tele = 5 skillov + pasivne/buffy, ktore sa asi v d3 budu volat traity ci co: frozen armor, warmth, fire mastery, cold mastery a este aj BC, BO z CTA ak ma na to runy = 6 dalsich. to je dokopy 11 skillov, ak neratame pokriky, ktore nie su nativne pre sorcku tak 9. neviem ci hravame tu istu hru, ale mne tie reci o 2 skilloch v d2 idu poriadne na nervy…
Pseudopes: Já potřebuju správný build i u for fun hry, jako bude D3
TheWitcher: Zvolit nesprávný build…? Sám jsi psal, že D3 není competitive hra, když hraju for fun, nepotřebuju správný build
Jasné no, když budeš resetovat na lvlu 20, tak ti to veme akorát asi tak všechny prachy co ta 20tka může mít bych řekl. Prostě říkám, lepší založit novou postavu (chápu že 60tku asi ne, ale takhle 15tku, 20tku? hodinka hraní?) a peníze si nechat…
Pseudopes: Myslim, že ceny toho resetu budou závislé na lvlu postavy, takže pokud bych to resetoval for example na lvl 20, tak by to ještě tak kriticky drahý bejt nemuselo…jde o to, že když tu hru začneš hrát, tak neznáš pořádně buildy, čili celkem snadno můžes zvolit nesprávný build a přijít na to až později…
TheWitcher: A bude tě to stát jednoho nejvíce potuněného artisana nebo celý eq… taky možnost.
Pseudopes: No já si kvůli tomu novou postavu určitě zakládat nebudu, to si radší pošetřim gold na ten reset
Pseudopes: Rozumím, jojo… já myslím, že to tak skoro bude i laděný… v průběhu hry posílíš nižší lvly a ke konci budeš posilovat nejvyšší skilly a kombinovat to spolu. Tohle se mi moc líbí a na to se moc těším, je fakt, že byla opravdu nuda vidět ty samé chary pořád s těmi samými skilly… navíc ty runy, palec nahoru pro Blizzard
!
TheWitcher: Achjo witcher, bylo řečeno, že to půjde za normální in-game měnu – zlatý. Akorát to bude stát tolik, že se víc vyplatí udělat novou postavu.
Rafider: Nikdo neříká nechtít ty poslední, jen zkusit je jenom nakliknout na 1 bod, používat jako prima bonus, a zaměřit se na ty první. Né že bych se na ně vykvajznul úplně, jen nebudu maxovat např. ance jako kdekdo, ale cleave. Do větších skupinek si je zavolám, ale jenom na přiurychlenou, né jako něco, na čem bych byl závislej nebo třeba jen třetina mý dmg spočívala v nich. Tak jsem to myslel.
Imo ty CD určitě nebudou na škodu. Mně osobně se zamlouvá spíš boj s kombinováním více útoků, kdy záleží na vhodném načasování a správném výběru skillu (např. kdy použít silný AoE útok s dlouhým CD na velkou skupinu nepřátel). Ne jako v D2, kde stačí používat 2 potuněné skilly a jede se. Gameplay pak bude pestřejší. O to víc, když se účinek i vzhled skillů bude lišit v závislosti na runových kamenech.
iNstinkt: Jde o to, jak to bude udělaný – aby to nebylo placený za cash jako v sc2… :]
Witcher: Já se bojím zas aby té akce nebylo moc, ono to město má taky své… a prostě mi to k tomu nějak patří… potřebuješ prodat/koupit/atd., vrať se do města… mě to nějak nevadilo, já se spíše bojím jak to bude jinak, ale věřím jim
Azataki: Hehe, alt+F4, no jak jsem psal
. Nápad to je zajímavý, myslím, že tam něco v tomhle smyslu bude 
Pseudopes: Toho bych se nebál, že by někdo nechtěl poslední skilly, myslím si, že budou natolik povedené, že to bez nich prostě nepůjde, už jen Barbar, když vyvolá ancienty, to je prostě nádhera, jak tu zmiňoval Psychopat
, o to už se blizzard postará…
TheWitcher: todle podle mě řečeno bylo a pude to, protože furt si zakladat další postavu jako v d2 je blbost. Jedinej překlik a můžeš dělat postavu znova.
Taky bych rád věděl, zda bude možné nějak resetovat skill pointy, aby sis mohl změnit build, pokud ti ten aktuální nebude vyhovovat…
Psychopat: Úroveň je nesrovnatelná… Hmm, v tom cítím výzvu 😀 Jen počkejte, já sí srovnám…
Pseudopes: Pak je zde ještě další věc. Bashiok řekl že úroveň skillů na nejvyšších levelech je nesrovnatelná s D2. Budou tedy opravdu silné. Pokud má barbar získat 4 ancienty ledacos to naznačuje
Nesmíme zapomínat, že Blizzíci chtěli oznámit veškeré herní systémy před betou… Nevím, ale docela pochybuji že to za těch pár týdnů co zbývají stihnou. Uvidíme.
Plus četl jsem zajímavou doměnku ohledně těch CD – budeme muset zjistt, jestli se vyplatí maxovat skilly, které mají CD 5s (low tier – prvních pár levelů), nebo jestli raději zkrátíme CD na těch posledních na co nejméně a budeme maxovat ty… Já osobně asi zkusím prve to první
Automatické sbírání zlata rozhodně vítám. A možnost s zapnutím/vypnutím názvů dropu stiskem altu také vítám. Ne, že by podržení altu bylo horší, ale já vždy hrál s defaultně bindovanýma funkčníma klávesama pro použití skillů a občasné použití skillu na F4 při držení altu mě umělo celkem namíchnout
Co se týče gamble, chybět mi nebude. V D3 nebudou zlaťáky ztrácet hodnotu jako v D2. Ale jistou formu hazadru v craftění bych uvítal. Třeba něco v tom stylu.. drop unikátního předmětu bude silně nepravděpodobný, drop receptu bude častější, ale úspěšnost craftu bude třeba jen 60% apod. Když to vyjde, hráč bude mít radost, že mu to vyšlo a získal unikátní předmět (z receptu nepozná jaké bonusy předmět má – surprise
). Když to nevyjde, bude remcat a sugerovat si, že ho hra nemá ráda a pořád mu to nevychází. A o to větší radost bude mít až mu to jednou vyjde. Prostě by to do hry přidalo další zážitky, o kterých se bude chtít podělit s ostatními hráči.
TheWitcher: Tak oni už to částečně vyřešili tím že můžete věci rozebrat, tím Vám jich trochu ubude. Mám dojem že psali že to stále bude nějak řešeno na dálku. Pokud nebyl ten rozhovor z minulého týdne fake tak ten trade bude super. Co tam ten člověk popisoval bylo dle mého výborné.
Rafider: Podle mého názoru je hlavní, aby prodávání itemů nenarušovalo spád hry. V D2 mě fakt děsně štvalo, že bylo pořád dokola potřeba portovat do města, takže jsem de facto půlku hry byl ve městě a půlku v akci. Snad to tady vyřeší prostým prodávaním itemů z dungeonu a do města by mohlo být potřeba portovat jen kvůli craftovaní/upgradování atd…
já bych bral taky něco jako system aukce ve wow, kde clovek muze dat nejakej item a prodat ho za goldy.
Na to jsem velice zvědav… nedokážu si to zatím pořádně představit, pokud nebudeme muset chodit do města a nebude ani scrolla na prodej, což byla podle mě hloupost, tak mě napadá, že by ledy u WP mohly být nějakých obchodníci se stany, nebo tak něco… jsem zvědav jak to vyřeší, tak snad brzy něco vysypou
Rafider: Myslím že měl na mysli systém obchodování a systém fungování respecu.
To snad dělá naschvál, takhle popichovat nedočkavé fanoušky
. Doufám, že tu během pár dní vypustí něco hodně zajímavého, aby tím nemyslel betu za několik týdnů
Taky jsem se přihlásil nakonec k betatestingu, tak jsem celý zvědavý…
Bashiok potvrdil, že se již opravdu brzy dočkáme nějakých zajímavých informací. Co je ale pro Blizzard opravdu brzy si netroufám odhadovat…
LOYF: myslim ze bolo pisane ze ten surovinovy gamble bude spocivat v tom ze predmety co budes vyrabat od artisanov budu mat nahodne vlastnosti a to nielen napriklad +20–40 life ale aj napriklad +2 nahodne vlastnosti a v tom bdue ten gamble
TheWitcher: Suhlasim, mohli by to tak spravit.
V D3 sa mi salvaging zda atraktivnejsie spracovany nez v HL.
Snad ten salvage system udelaji lepsi, nez v HL/Mythos…
Idealni by system nizniho poctu druhu materialu a aby i ty nejnizsi materialy sly „vylepsit“ na vyssi materialy (napr v cube 100 niznich = 1 vyssi etc).
V HL nebo v Mythosu byl problem, ze ty nizsi materialy byly v pozdejich fazich hry nepouzitelne a jen zabiraly misto v inventari…
Myš pro slepce… tohle je vtipný… ale mam něco lepšího… v jednom blízkém městě je přechod.. dlouhý, takže je tam ostrůvek.. a je to na křižovatce… a jako jinde mají ty žlutý krabičky s popisem „tlačítko pro chodce“ na začátku přechodu.. tak tady je modrá krabička s popisem „tlačítko pro slepce“ a je na tom ostrůvku xD a k tomu gamble… pokud by to bylo ve formě, že jdeš k nějakýmu chlápkovi, který bude mít v tom trade menu předměty, jako gambler.. ale cena bude v surovinách se salavagingu.. proč ne
bude to fajn… mám novou zbraň, co takhle jí vylepšit.. nojo.. ale pokud to udělam nebudu mít na gamble a co když gamblem dostanu lepší…
iNstinkt: ne.. začně ti hrát melodii „happy birthday“
Schvalne: jasně a novej lvl to ti ta myš z těch vybrací exploduje ne ?
třeba ta myš dělá morseovku 😀
Mysterious Stranger: Čím méně životů, tím více vibrací 😀
Mutman: Myslíš niečo v štýle- „You are dead“ , urobí myš „vrrr, vrrr“?
možná, že je ta myš pro slepce, když přes něco přejedou tak je to upozorní a oni udělaj příslušnou reakci 😀
Psychopat: Jo takhle, to je reálnější, mám pocit, že jsem už někdy něco takového viděl, nicméně mi to přijde jako nesmysl a nenapadá mě jediný důvod využití, obzvláště v Diablu. Možná to některým hráčům navodí větší pocit ze hry, ale já bych tedy vibrační myš nechtěl
.
Jakze, vybracni mys? V Americe ovladaj kurzor holicim strojkem? Nikdy! Diablo budu ovladat po staru. Volantem.
Rafider: Zrovna ohledně té myši jsme tomu moc nerozuměl, ale tuším že ten kdo otázku pokládal to myslel tak že když například přejedeš myší přes spadlý předmět tak ti zavrní
pochybuji však že tam něco takového bude.
Pseudopes: no pekne to je ale mylsim ze to je len zvecseny ten diablo co bol minuly rok v logu blizzconu
Pseudopes: Pěkný
Gamble mi taky bude chybět, ale je fakt, že jsem taky zbytečně hodiny utrácel peníze, ale pak když se to jednou zadařilo, potěšilo to a byl to způsob, jak utrácet hory peněz, tady bude vše jinak a daleko lépe, tohle mi přijde jako zábavnější a jistější systém, jak s penězi, tak s rozkládáním a skládáním namísto Gamble, ale třeba nám ještě připraví překvápko.
Myslím, že CD už absolutně nemá cenu řešit, když ze hry víme tak málo, že nevím jak moc to bude/nebude vadit a jestli naopak 2min ještě nebude málo:-P
Docela by mě taky zajímala ta myš s vibracemi, to jsem ještě neviděl… jako že při každém zásahu tě nakopne do ruky?
To vám tu mám všem porozdávat košík plný ovoce (banánů) od Jogobelly a nebo se přestanete chovat jako děcka všichni?
Psychopat: jj gamble bude chybet
Někde jsem četl, že bude existovat trait (traity), snižující délku CD až na polovinu. Nejsem si ale jistej, jestli to náhodou nebylo na tom Bashiokem zpochybněným blogu. Naavíc, od balancování tady bude beta ni?
Ohledně toho Salvagingu myslím Blizzard říkal, že na lepší itemy bude potřeba rozkládat kvalitní (magic, ale spíš rare a unique) věci, takže s tím sbíráním každého šrotu by to nemělo být tak horký.
Jej, pardon, má chyba – skvělý artwork se nachází tu – http://goo.gl/PLFDq (omlouvám se za předchozí non-sense post
Na incgamers se objevil poměrně pěkný Diablo – je to skvělý artwork – http://goo.gl/eW0SB
Psychopat: Řeklo se že na vyšších obtížnostech bude v craftingu něco jako gamble, nebo něco na ten způsob, ale kdo ví jak to vlastně bude fungovat..
Jinak ještě ten CD dvouminutový se mi zdá taky dlouhý, do takovéto hry bych dal max CD 1 minutu, ale uvidim jak to bude vypadat ve hře.. třeba do hry přidají i nějaké itemy na snižování CD, ikdyž by to asi bylo za vysokou cenu, jako ztráta dmge, apod.
EDITED by Garn.
No mě tam asi stále bude chybět ten gamble, i když se ho tímto způsobem a pomocí receptů snaží trochu nahradit. Kolik já strávil hodin kupováním šmejdů za statisíce…
LOYF: Prave pred nedavnom som hral Hellgate London a musim povedat, ze salvaging v D3 sa mi zda zaujimavejsie spracovany. Ma aj sirsie vyuzitie. Proste rozkladanie v cube sa mi zda putavejsie. V HL ma nechytila ziadna salvage horucka, ale mam pocit, ze v D3 to bude ine.
V hellhate: london byl ten salvaging udělanej dobře… a opravdu se i ten šunt sbíral… ale jen na začátku… pak se víc vyplatilo rozebrat lepší, který vydal za celý inventář šmejdů… zbraň šlo vylepšit jen do takovýho levelu, jaký byla postava… + nějakej navíc… nevím kolik… ale tam ty skilly byly docela i nudný, tkaže se člověk těšil na další level už jen z toho důvodu, že si bude moct vylepšit zbraň xD a samozřejmě, jakmile jste vrazili modifikátory (druh socketu) do zbraně a vylepšili jí na maximální level, a tím utratili hromadu surovin, našli jste zbraň lepší… takže utratit prachy za demodifikaci, rozebrat jiný předměty a vylepšit tu nově nalezenou.. nebyl přebytek peněz ani itemů…
Psychopat: Oki
Já jsem si pod „názvy věcí“ představil problematiku označování (magic, rare, set apod.) nebo něco podobného. Ale máš pravdu, je to logické a asi to jinak nazvat nejde
Každopádně díky.
Richard: Názvem věcí jsou myšleny jména předmětů. Alt je zobrazí, možná to není napsáno úplně jednoznačně ale snad každý kdo hrál diablo musí vědět co se stane po stisknutí altu
Jen jsem se chtěl zeptat .. v názvu článku je: „Názvy věcí …“, ale o názvech věcí jsem se nějak nic nedočetl .. nebo jsem něco přehlédl? Nezůstalo nějaké info neuveřejněno?
TheWitcher: Založ si téma na fóru „Já jsem všeználek“ a nespamuj tady.
Jak říkám, pochybuji, že pro toho magiciana nebo jak se jmenuje ten artisan bude potřeba šrot z kroužkové košile. Spíš esence z rare věcí, takže opravdu postava s magicianem autoloot na nějaký crap potřebovat nebude. Možná to bude jinak, ale bylo by to divné.
TheWitcher: Nikdo z D3 nedělá e-sport, ani Blizzard ne. Máš PMku a myslím, že to můžeme uzavřít.
Garn: Já nepopíram to, co říkáš. Ale mě, jako bývalého progamera, vcelku uráží, že si nějaké lamky z WoWu nebo z bůhvíčeho myslí, že jsou progameři. A přitom jsou proti skutečným progamerům úplné nuly. Já vím, že i v těchto hrách jsou turnaje, což je výsměch. Ale na druhou stranu, turnajů v těch skutečných progamingových hrách je 100× více, takže těch pár turnájků pro tyto „odpad“ hry lze tolerovat. Já se pouze snažím poukázat na fakt, že jsou hry, které může hrát na vrcholové úrovni jen skutečný profík (sc1, wc3, sc2, cs, qlive) a pak jsou hry, které může hrát na vrcholové urovni kdejaký jouda (wow, dota, hon…atd)
StoneCZE: Jo, nehodlám tady řešit takový flamy. Téma jsou itemy, salvaging atd.
koukam ze se prave provedla cistka 😀
no ako ja by som privital kludne aj auto zbieranie predmetov a ze by to trebars vypisalo co si zobral ale kazdopadne si myslim ze kedze napisali ze itemy budu padat menej casto a lepsie tak by to ani s tym klikanim nemuselo byt take otravne
iNstinkt: Tak PvP bylo v Diablu dycky spíš o umění hráče a o schopnosti efektivně využívat své skilly a to si myslím, že zůstane i ve trojce. K tomu sbírání předmětů. Pokud bude drop podobný jako v pozdějších patchích dvojky, tak pochybuju, že by existoval hráč, který bude sbírat úplně všechno. A jestli se někdo takový najde tak bude tak 80% hracího času sbírat předměty a rozkládat je na suroviny… Takže než se takovýto chytrák dostane do druhýho aktu, tak Já už budu mít dohranou druhou postavu…
iNstinkt: A na Hell to dost možná využité crafty hodně ulehčí.
Schvalne: Podle mě když to nebudeš využívat, tak se moc v pvp nechytneš. Každá malá výhoda bude + kterej ti bude chybět.
TheWitcher: To je tak těžký to napsat do jednoho komentáře?
To s tím klikáním na itemy bylo jasný a nemyslím si že by craft byla nutnost, spíš je to takové spestření hry. Když nebudu chtít sbírat itemy, tak je prostě neseberu i kdybych neměl žádný suroviny na craft..
TheWitcher: Řekl bych že je to spíše otázka času a priorit
Pseudopes: Já budu sbírat vše a vše nepotřebné budu rozkládat.
Garn: Navíc by mělo být možné ty itemy prodávat za zlato jako v d2 (i když snad bez nutnosti portovat do města…)
Garn: Craftovat bude každej, kdo to bude s D3 myslet vážně
TheWitcher: Jenže když nebudeš chtít craftit, tak to brát nemusíš.
iNstinkt: Právě disenchanting funguje úplně jinak, lásko. Tento systém je salvaging z Guild Wars aka Hellgate: London…

TheWitcher: Nutné? 😀 To jakože musím? 😀 Musím akorát umřít. Navíc pochybuji, že když budeš mít nějakýho jinýho artisana než blacksmitha budeš chtít rozkládat veškerou zbroj, meče apod.
proste disenchanting jako ve wow.
Pseudopes: Co je to za blbost? Všechno bude možné rozkládat na materiál, takže bude NUTNÉ sbírat úplně všechno, co padne z mobů.
Psychopat: Přesně tak, zabiješ skupinku mobů, proběhneš a inventory is full of nepotřebný crap… Radši si nasbírám co budu chtít.
TheWitcher: Rozhodně to nevidím jako bohužel ale bohudík.
Garn: ok, omlouvám se, má chyba
TheWitcher: „No, we want players to be clicking on items still to pick them up.“
Pseudopes: Neřekl kliknout, řekl sebrat. Takže jisté nic není. Ale bohužel na to asi bude nutné kliknout…
S těmi penězi to vítám, vyklikávat ty malé hromádky po nějaké větší bitce už byla otrava. Ale předměty bych pořád nechal i pro ten pocit. Zjednodušení není vždy jen plus, to už by za chvilku mohlo být opravdu jen o tom, běžet do předu, možná ještě hůř
TheWitcher: Lze to velmi jistě poznat. Psal, že na předměty jakékoli kvalit BUDE nutné kliknout. S penězmi to neplatí, protože vždy je důvod peníze sebrat.
Psychopat: Právě to z toho nelze úplně najisto poznat. Ale asi to tak bude – bohužel.
TheWitcher: Myslím že to Bashiok popisoval tím, že musíte opravdu na věc kliknout a tím jí aktivně sebrat. Asi aby tam byl ten pocit toho sbírání. S penězi to ale bude fungovat tak že jakmile přes ně přeběhnete (asi nebude potřeba přímo přes ně, pravděpodobně bude nějaký rádius) tak se vám přesunou do inventáře:)
DOTAZ: Při sbírání věcí na ně bude nutné kliknout? V Některých hrách lze sbírat předměty pouhý běháním „nad ležícími předměty“ a klikáním hotkeye.
„…nic takového se v Diablu 3 samozřejmě neplánuje ale kdo ví co bude za 7let“. – ohlášení vývoje Diabla 4
?
Matthew.J: Nebo prostě bude mít 20s CD, a to bude těch 20s než na něj získáš to fury… Psali něco jako že nechtějí, aby barb byl neustále ve ww a prakticky v ňom chodil jako ve D2 😀 Takže je možné, že naběhneš do potvory, 2× praštíš normálně, jeden cleave a WW… A je po boji
Silblade: Tak asi víja proč ho tam dajů (lesti ho tam dajů). Prostě ten skill bude tak silný že on a ostatní stejně silné skilly budů mět nejaký CD. Kdyby tomu CD nedali byl by WW „instant kill“.
Už se těším na to, až zmačknu ALT a uvidím na zemi nějaký super předmět. Joho to zas bude radosti jak za starých časů u D2!
Ten nápad s přepínáním zobrazení pomocí Altu je celkem fajný..jak psal Rafider, furt mám palec přilepený na Altu a furt mačkám (i když s tím přepínáním to vyjde asi nastejno
)..No, vyzkouší se, uvidí se, hlavní je, že tam bude ta možnost nastavit si to, podle toho, jak to komu vyhovuje. A automatické sbírání peněz je výborná věc. K tomu Journalu, nemuselo by to být zas takové zlo (rozhodně se bez toho hráči obejdou, když bude chybět, ale pokud by tam byl, tak si každý rád počte – a kdo nechce, tak přece nemusí). A ohledně CD, podle mě se nemáme čeho bát, blizz určitě bude chtít nechat hru jako svižnou akci, navíc runy a další vychytávky ten cd sníží, takže názory, že si budem moct jít uvařit kafe před bojem s bossem kvůli cd jsou určitě mimo..A jak někdo zmiňoval v předchozí diskusi, bude tak větší nutnost používat víc skillů než jen dva nejoblíbenější (např. v D2 s barbem používám na LM Berserk a na RM WW a tim to dá se říct hasne
).
Pseudopes: Hergot, proč zrovna ten? 😀 Já si představuju takovej 2-minutovej CD pro imaginární barbarův skill, jaký byl v HoMaMech V za barbary – Horde’s Anger. Prostě pořádně zařveš a všechny potvory ve tvé blízkosti chcípnou (dmg by záležel na tvým lvlu, tvým zdraví atd.):D
Mě přijde jako skvělá možnost to přepínání pomocí altu mezi zapnutím a vypnutím vidění názvů, to je to samé na co jsme zvyklí, ale ještě navíc nás to neomezuje nesmyslným neustálým držením tlačítka… super informace, díky!
Tak s tím Altem u mě jasná volba č.2 (předměty jsou vidě jen po dobu držení Altu). Je to stejný jako ve dvojce a myslím si, že to taky vyhraje u drtivé většiny lidí co hráli předchozí díly…
Schvalne: Ne? A co je Arreat Summit a Diablowiki?
Zrovna na AS jsou podrobnější informace než najdeš na WoWheadu.
Se ani nedivím že „dungeon jurnal“ do D3 dát nechtějí, přece jen ve WoW je to úplně něco jiného a taky v tom jurnalu najdete to samé co na wowheadu, kdežto pro Diablo nic takového jako diablohead, kde bude seznam všech NPC, všech mobů, všech itemů, všech questů, atd. nebude..
Silblade: Někde jsem myslím četl, že právě permanentímu ww chtějí zabránit
Bloodwer: Vždycky si říkám, že když je tam hodně textu tak to vypadá že je zase hodně informací ke čtení
i když je pravda taková že je obsah jak píšeš slabší 
Ten ALT bych trochu upravil, že by defaultní bylo, že se vám prve itemy zobrazí řekněme na těch 10 sec, a stlačením altu by se věci zobrazily na menší dobu, řekněme 5 sec. Pač neustálé zobrazování itemů na 10 sec, zvláště těch, které nechcete, může být otravné. Jenom doufám, že se CD netýká třeba whirlwindu, tím by se ww stal celkem nepoužitelným.
teda myš s vibráciami som ešte nedržal… na pade k xboxu sú vibrácie a iba to otravuje a žere baterky…
chválim psychopata minimum informácií rozpísal skoro na A4…..