Rozhovor: Vývojář Diabla 2 Max Schaefer hovoří o změnách v Diablu 3

max-schaefer Na základě oznámených novinek
z minulého týdne (hraní pouze online a aukce za reálné peníze) se serveru
IncGamers.com podařilo provést další rozhovor s Maxem Schaeferem. Toho
jistě mnozí znají. V krátkosti pouze zmíním, že jde o jednoho
z původních vývojářů z Blizzard North, v současnosti pracujícího pod
značkou Runic Games.

Runic Games stojí za tituly jako jsou Torchlight (TL) a blížící se
Torchlight 2 (TL2). Je to tedy přímý konkurent Blizzardu a Diabla 3 (D3).
Server IncGamers zajímalo, co si on, jako původní vývojář série Diablo,
myslí o oznámených změnách a směru kam Diablo 3 míří.

Nyní již ale k rozhovoru…

Co si myslíte o aukční síni a o aukci za reálné
peníze?

O tom jsme přemýšleli již dávno. Je to způsob, jakým pro lidi
zajistit bezpečnější transakce, které dříve prováděli například přes
Ebay. Ani sám nevím, jak se k tomu dnes postavit. Jako vše to má své klady
i zápory. Ale jsem rád, že k tomu došlo hlavně z důvodu dalšího
rozdílu mezi Diablem 3 a Torchlightem 2.

Přemýšlel jste o něčem podobném již při vývoji
Diabla 2?

Ne při vývoji, ale později až jako následek prodeje předmětů
přes Ebay.

A co Torchlight 2, na kterém právě pracujete? Bude i tam něco
ve stylu aukce?

Ne. Torchlight 2 půjde úplně opačnou cestou. Společně s vydáním
uvolníme nástroje, pomocí kterých si budete upravovat hru, jak budete chtít
včetně všech předmětů. Tento systém již předem nedovoluje mít plně
funkční celosvětovou ekonomiku. I z tohoto důvodu nemusíme mít tak
tvrdou DRM ochranu.

Co si myslíte o DRM v Diablu 3 a o nutnosti stálého
připojení při hraní single playeru a nemožnosti LAN?

Přiznám se, že neznám přesně všechny detaily, ale zdá se mi, že je
všechno děláno s ohledem na maximální bezpečnost a funkční ekonomiku.
Cokoliv uděláte, přináší i nějaké oběti. Pokud byste se vzdali
funkční ekonomiky, můžete zase hráčům zajistit větší flexibilitu a
více možností. Rozumím jejich přístupu a mám pochopení pro technické
obtíže, které s tímto procesem a s tím, co se snaží udělat,
souvisí.

max-schaefer

Max Schaefer

V Diablu 3 nebude podporován žádným způsobem modding. Dokonce
ani nebude možné pokusit se vytvořit nějaké mody bez rozsáhlého
hacknutí, protože všechno důležité bude dostupné pouze prostřednictvím
Battle.netu. Vy jste se také nesoustředil na modding v Diablu 2. Peter Hu
udělal dodatečné změny patchi 1.10, který jej víceméně usnadnil. A vy
sám jste modding velmi podporoval v případě Torchlightu. Bude to
v případě Torchlightu 2 pokračovat?

Ano, připravili jsme pro hráče speciální nástroje jak vlastní úpravy
hry provádět.

Myslíte si, že v RPG jako je Torchlight nebo Diablo 3 může
hráčská komunita těžit z přístupu k moddingu?

Myslíme si to, ale pouze v případě Torchlightu. Nesnažíme se
vytvářet „cheat-free“ prostředí, takže nenarážíme na problémy,
které s tím souvisí. Jak jsem řekl již dříve, rozumím, proč chtějí
moddingu zabránit a proč musí provést rozhodnutí, která s tím souvisí.
Každý přístup má své výhody a nevýhody.

Je nucení hráčů být online (kromě moddingu apod.) proti vaším
základním principům programování počítačových her?

Ne, v rozporu s mými principy to není. Nemám na tohle přesně
vyhraněný pohled. Rád dávám hráčům možnost flexibility, ale musí to za
to stát. Je spousta cest vedoucích k dobré hře, a to dokonce
i u RPG her.

Zdroj: Incgamers.com

30 komentářů u „Rozhovor: Vývojář Diabla 2 Max Schaefer hovoří o změnách v Diablu 3

  1. No nevím co je na tom za pohodu bydlet uprostřed lesa :) v dnešní době je dobrý net pomalu v „každé pr..“ takže ti to moc nezávidím, bydlím na vesnici blízko většího města, blízko na nákupy, seženeš vše, nemusíš jezdit po polňačce, klídek je tu taky… myslím, že bych bez netu opravdu bydlet nechtěl, dobře to zahání nudu když venku prší :)

  2. Tak já bych si taky raději zahrál D3 než Tl2, ale v době kdy D3 vyjde už (doufám) budu odstěhovaný a na novém místě nebude net. Neni tam ani pořádný mobilní signál… Joj já se těším, to bude klid. Ufff. No ale bohužel si nezahraju online-only hry. Co nadělám. Za tu pohodu to stojí.

  3. morte: Ja si ani nedovolim tvrdit ze sa kazdemu musi vsetko pacit ako mne … ja som iba povedal svoj nazor a ze nechapem ako moze niekto porovnavat D3 a T2 aj ked su to rpg ale T2 ide cestu na nenarocnych hracoch co im stacia naozaj omalovavanky bez neake vecsieho zmyslu pribehu a znovuhratelnosti … kdezto u diabla su ocakavania velke a naozaj je az moc hateroch a troloch co za kazdu novinku vidia len negativa…

  4. BlackLight + Vandetta: Moje řeč, je vidět, že hráči opravdu nevědí co by roupama… Nadávat nesmyslně na nějaké prvky D3, které jsou ještě nesmyslnějí v TL2 správné, přestože to vypadá mnohem hůře atd. atd., opravdu smutné… A říkat tu, že se těší víc na TL2 než na D3 z těchto střípků… zbytečný spam komentovat takové. Určitě se v TL2 poučí od TL1, což bylo nejnudnější a nejotřesnější RPG co sem kdy hrál, pořád to samé dokola, nesmyslné míchání zbraní a robotů(to je jen můj problém že to nemám rád, podobně jako u DS1, pardon, ale kuš proti rotačnímu kulometu,mno nic). Nicméně dle GP videa vidím, že to bude na podobném principu a grafika bude neustále otřesná… :-| Díky za Blizzardy a jejich práci, škoda že jejich odměnou sou neustálí remcalové na blbosti… :-?

  5. mno akoze TL1 rpg u ktoreho som sa neskutocne nudil … ziadna vyzva ako u diabla II … a ta grafika takto keby vyzeralo diablo 3 tak asi zacnem grcat kocky ladu … TL2 ma obchadza .

    Pe7er ktomu videjku co si tu dal co je na tom take ze ste stej hry taky odvareny zaspaval som pritom ako pri TL1 :) …

    Naozaj som spokojny s diablom tretim … grafika super tie charaktery a zbrane veci co som zatial videl videa s hry su super … a tesim sa na pokrocile sety a zbrane bude to maso… prostredia co ukazali podla predstav…

    Nutnost online v dnesnej dobe internetu neviem preco to tak kazdemu vadi… a ze nebude moc hrat v letadle :) v autobuse atd to je skor smiesne ako neaky fakt.

    akcie nebude sa predavat na ebay ale v hre ked budes chcet … bez podvodu …

    na zaver : kolko je tu ludi stych co remcali na diablo 3 grafiku a hrali TL1 a tesia sa na TL2 je parodicke.

    Este jedna otazka neviete niekto ake mali lvl postavi v tych videach co bojovali v arenach ?

  6. Zas ten online moc řešíte, tak si doma na onlinu zahraj D3 a na chatě TL2 a máš problém vyřešený… Ano TL2 si skutečně vybralo jednodušší cestu typu – až to uděláme, nemusíme nic řešit, hráči si to upraví samy.. což zase mě moc zábavné nepřijde, možná je to pro opravdu mladé hráče, v TL se vše neustále opakovalo do zblbnutí, řekl bych že do D1 to má daleko a ta neskutečná nuda s postavou nad 40 lvl byla dost nesnesitelná. Navíc mě ani nelákalo začínat si jiný charakter. Díky bohu, že blizz to dělá tak jak to dělá, už aby tu byla placka na stole…

  7. momentálne sa na TL2 teším viac ako na D3 a to aj napriek tomu, že ma jednotka nebavila, vyzerá to fajn, grafiku prežijem, dôvody prečo sa viac teším sú dosť jednoduché, hw to bude určite menej náročné ako D3, nový PC sa kupovať nechystám a k vydaniu to má oveľa bližšie ako D3, na záver priložím gameplay videjko, enjoy :) http://www.youtube.com/watch?… Maxikovi držím palce

  8. Pěkný rozhovor moc fajn :-) Ale TL2 mě docela zajímá více než D3 což mě přijde divné! Jak to, že ztrácím zájem o D3 :-( Odpověď vidím v Blizardu, jediné co mě na nich sere je, že musíte být online, když si chcete zahrát singl hru. Jinak vše ostatní mi přijde správné :-)

  9. ikdyz se z toho diplomaticky vykroutil je to clovek na spravnem miste u TL sem ztravil mesice na steamu + diky achivum to bylo zabavne. jeho pohled na d3 je stejny jako muj .. zadne zbytecne QQ ..tak to proste je ..horsi bude presvedcovat blizz at tam dotahne preklady jazyku pro zeme co si to prelozi ale nebudou to moct modnout 😀

    pane Max S. +1

Napsat komentář