Diablo III po roce – 1. část: Charaktery

barbar Rád bych dnes uvedl krátký seriál, o kterém mluvil James už při spuštění nového webu. Jedná se o shrnutí toho, co jsme se za ten rok od ohlášení Diabla III vlastně dozvěděli. Také by se to mohlo hodit těm, kteří nesledovali celý rok informace o chystaném titulu. První část se bude věnovat charakterům, převážně herním.

Charaktery jako takové tvoří asi nejdůležitější část hry. Blizzard prohlásil, že chtějí udělat postavy, se kterými se hráči budou moci ztotožnit. A tady jsou…

Tak dnes bychom se podívali na to, co víme o charakterech neboli postavách v Diablu III. Nejdříve bych vzal postavy herní a poté ty, za které si asi nezahrajeme (NPC). Co se týká postav, za které je možno hrát, bude jich celkem pět. V tomto Diablo III kopíruje svého předchůdce, Diablo II Odkaz mimo tento web, takže můžeme uvažovat, že nějaký budoucí datadisk by nám přinesl další dvě. Z těch pěti zatím známe tři, tj. Barbarian, Wizard a Witch Doctor.

K Barbarovi se Blizzard vyjádřil jako k typickému uživateli jakési hrubé síly, bez známky magie, spoléhající se pouze na chladnou čepel…nebo kladivo. Barbarian nejspíše nebude moci používat dvě obouruční zbraně, jako tomu bylo v předešlém díle, nicméně většina zbraní je, co se vzhledu týká, stavěna vcelku robustně, takže se nemusíme bát, že by Barbar chodil s rezavou rybičkou v ruce. Zatím známe jakési dva modely hraní za Barbara, jeden spoléhá na dvě jednoruční zbraně, zatímco druhý na jednu obouruční. Druhý uvedený styl můžeme vidět ve videu v kombinaci s plošnými údery, jelikož většina útoků, jako například Leap Attack, Furious Charge, Ground Stomp a další, závisí na poškození zbraně. Barbar se dvěma zbraněmi bude nejspíše více využívat elementární poškození zbraní, čili mrazit, omračovat a zpomalovat. U Barbara známe všechny tři větve skillů – Juggernaut, Berserker a Battlemaster. Všechny větve jsou relativně podobné, akorát Battlemaster je zaměřený spíše na výdrž postavy – štít, resistance, životy, brnění apod. Systém „Many“ u Barbara se nazývá prozatím „Fury“, ale od ohlášení Diabla 3 před rokem se už několikrát změnil celý systém, takže můžeme očekávat další změny.

Druhou postavu tu máme Wizarda. Blizzard u této postavy zamýšlel odpojit se od klasické koncepce Mage z World of Warcraft nebo Sorceress z Diabla II. Wizard by měl být moudrý člověk, který nezakládá svou moc na ovládání elementů, ale znalosti jakési podstaty světa. Jeho Skill Trees jsou jednak Storm, což je jakési ovládání počasí, čili jde především o chladná a blesková kouzla. V druhé Arcane větvi nalézáme především Arcane Missiles jako základní skill, mimo jiné také skilly na obnovu a zvětšení vaší many a další. Poslední větví je Conjuring. Ta se, jak už název napovídá, specializuje na vyvolávání a velmi spolupracuje s tím, co má Wizard v rukách. Jde o posilování vaší zbraně z willpower a naopak – posilování vašich kouzel z poškození zbraně. Také zde můžeme najít vyvolání Hydry nebo rozdělení se do několika kopií, které bojují určitou dobu s vámi na vaší straně.

Poslední známou postavou je Witch Doctor. Paradoxně je to druhá ohlášená postava, je o ní nejméně známo a co se internetových anket týká, tak je i nejméně oblíbena. Mnoho lidí neví, co si má pod tímto jménem představit. Jde o jakéhosi šamana, který ovládá spíše temnější stránku věci. Jeho specializace jsou Voodoo, Spirit a Plague. Větev Plague zahrnuje všechny druhy nákaz, které může Witch Doctor rozšířit na své nepřátele. Z gameplay videa tam potom patří hejno kobylek nebo nakažené žáby. Další část Witch Doctora – spirit – se zaměřuje částečně na iluzionistiku, ale kupříkladu do ní patří i hejno netopýrů. Poslední větví je Voodoo. Jde o jakousi tradiční vyvolávací větev, kdy povoláváte nemrtvé psy nebo jakousi zeď složenou z nemrtvých. Jak jsem psal výše, o Witch Doctorovi je toho známo nejméně. Známe jen několik málo skillů aktivních a žádné pasivní, takže o stylu hry můžeme pořád ještě spíše spekulovat.

Potom tu máme zatím 3 známé NPC postavy. Patří mezi ně Deckard Cain, Leah a Abd al-Hazir. Poslední jmenovaný je imaginární postavou, o které se ještě neví, jestli se ve hře objeví. Je to badatel a cestovatel, který nám prostřednictvím svých zápisků přibližuje svět Sanctuary. Osud prvních dvou jmenovaných ještě není znám, nicméně na stařičkého Caina se s jistotou těšit můžeme. Další postavu, kterou by bylo ještě logické zmínit v této části je archanděl Tyrael. Toho ale raději nebudu jmenovat, neboť by se ve hře mohl třeba obrátit proti nám.

To je pro dnešek o charakterech vše. Těším se na další shrnutí, kterým bude prostředí.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Diablo III po roce [seriál] – přehled
Diablo III po roce – 1. část: Charaktery (právě čtete)
Diablo III po roce – 2. část: Prostředí
Diablo III po roce – 3. část: Monstra
Diablo III po roce – 4. část: Předměty
Diablo III po roce – 5. část: Základní informace

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

89 komentářů u „Diablo III po roce – 1. část: Charaktery

  1. Možná kdyby sis to po sobě přečetl, tak bys jednak to potom nemusel editovat a jednak bys možná nepsal takový kraviny založený jen na Tvojí bujné fantasii. O těch skillech nevíš nic, tak nevím, proč tu zbytečně spekuluješ. Nevíš, jestli bdue hydra použitelná, nevíš jak na to budou působit runy, nevíš kolik bude stát many, nevíš jestli na to budou passive skilly, co ji posílí…Nevíš vůbec nic, ale máš jasno v tom, jak budeš hrát Wizarda, super :-) Ještě chvilku něco vymýšlej a nemusím si to ani kupovat.

  2. To Garn:to co tady popisiji o par radku nize tak to mam v d2 na PvP odskousene co te tyka d3 tak sme to jeste nikdo nehrali tak to nesudme chtel sem jenom rict ze barb ma hodne aktivnich skylu ktere zadnou fury nestoji tak to na tom PvP snad nebude tak jednoznacne(pro sosu) a kdyz rikaz ze pisu blbosti tak to aspon trochu pribliz podle mne je to vcelku jasne.A kdyz pisu prispevek odeslu to a pak mne jeste neco napadne tak uz to do jednoho nespojim jinak bych to logicky udelal :-D

  3. a jeste jedna vec vemte si na PvP barba a sosu tak barbar nemusi k ni staci aby dal seismic clam ktery nestoji zadnou fury (aspon to tady je napsane v menu charaktery) tak to muze davat porad dokola je to jen o sikovnosti hrace.Ani v d2 se dala sosa s barbem normalne skosit stacilo si na ni flusnout a lezela (treba vrhaci zbrane)je to jenom o tom jaky mate build ja teda mel zvlast na PvP a na normalni multiplayer 2 ruzne buildy

    ne nehral nerikam ze to bude presne tak ale tak nejak podobne by to mohlo fungovat ale je to zatim jenom v me hlave tak nemuzu rict no ;-) a zahral bych si ho okamzite kdiby to nejak slo :-D

    Komentář upravil Garn:
    Příště prosím spoj dva příspěvky do jednoho, díky.

  4. pro mne je jasna volba wizzard a jenom to budu kosit pekne z dalky blizzardem popripade hydrama a nikdo se ke mne nedostane :-D a kdyz uz jo tak dam slow time a pockam az hydra dokona svou praci ;-)

    ale stajnak to vyskousim za vsechny postavi tak jako tomu bylo u d2 8-)

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva příspěvky do jednoho, díky.

  5. I když jich máš jen pár aby tě kryli, pořád je ovládá PC. Navíc jestli jich cheš mít jenom pár tak to už je lepší Wizard. ALe každému se líbí něco jiného a zase někdo může říkat že hraní za Barbariana je blbost že jen jdeš a klikáš na příšery a nic jiného neřešíš.

  6. To se ti divím. Proto nemám rád necra a WD protože v podstatě skoro ani nehraješ. Jsi tak slabý že za tebe zabíjí někdo řízený počítačem a ty mu jen občas pomůžeš. Nikdy nevíš co zrovna udělá a třeba udělá blbost a ty zařveš. Proto radši odvedu sám a hrubou silou :-D

  7. podle mě nejde udělat aby byly v pvp všechny vyrovnané, jeeden porazí druhého druhhý zase třeba třetího a třetí zase prvního ale nevěřím že třetí třeba všechny. Vybalancování by mělo být možné ve hře tak aby to bylo stejně obtížné pro všechny ikdyž to se s levely také může lišit. Pro mě je jasná volba kouzelník, vždy za ně hraji a pokud bude mít i tato kouzla a né jen obyčejná jako v D2 bude to fajn.

  8. @ LOYF: To je nemožný aby byli postavy vyrovnané. Si vezmi v D2 třeba Barba a Sosu v PvP. Barbarian musí k Sose aby ji užkodil. Sosa dává stejný rány na dálku takže když si udrží pomocí TP dostatečnou vzdálenost je v pohodě. V podstatě pokud Sosa neudělá chybu tak Barb nemá šanci. Nebo třeba když teď chodím BH a jdu se Sosou (já mám barbika) tak ona si dá Minions of Destruction 2–3blizzardama za pár sekund. Já je tam smažím nejméně pět minut a to sem o 10lvl výjš než ona.

  9. hehe a wizard bude mít mlutistrike runu ( opravte mě pokud se mýlím) a při každym teleportu se vytvoří klon :-D:-D to si pak barbar může vybrat :-D:-D ale ty klony asi útočit nebudou co… bylo by dobrý, kdyby měli třeba i jen 5% útok :-) protože tim by líp zmátli soupeře… vykouzlíš blesk a všechny klony taky :-P to by potom asi barb neměl už vůbec šanci :-D

  10. To jo. Si představ že jdeš PvP proti Wizardovi. V D2 byl s barbarem zabít sosu problém ale šlo to. A jestli by měl barbarian tudle fury tak se k Wizovi ani nedostaneš. Tě usmaží a ty ho ani neuvidíš :-D. Nebo by to mohli udělat tak že při PvP bude mít barbarian za 1ránu plný tři fury, nebo aspoň jednu fury.

  11. Dobře tři koule v SP jsou akorát když se řiká že jsou furt skoro plný ale v PvP opravdu tři koule nenaplníš. Vezmi si PvP v D2 když hraješ za barbariana. Furt se někam teleportuješ a jednou začas mu dáš ránu a zese odznova. Takže dejme tomu že by to bylo stejný i v D3 takže TP nedáš protože nemáš fury a nějakej lepší skill taky nedáš protože budeš mít jen jeden stupeň z 1fury koule a skill stojí nejmíň 1fury kouli. Takže buď barbar na PvP nebude nebo změní systém fury.

  12. hele kdyby měl barbar 10 fury kouli, tak by byl pak nesmyslne silny, musis brat navedomi ze i hodne silny skily, ktery treba na nekolik sekund omracej, budou potrebovat tri nabite fury koule… to by pouzil v PvP, nepřítel na pár sekund omráčenej, on do něj zas řeže, sice si naplní jen půlku fury ale celkově jich má 10 tkaže ještě dvakrát použije… musíš uznat že by to byl nesmysl… prostě tři koule jsou akorát :-) pokud nějaký skill nebude chtít pak 4 :-P

  13. To jo je jasné že při větší řeži budeš mít skoro furt fury plnou ale potom jsou v celku zbytečné skilly za 3fury jako je WW. V D2 jsme mohli hrát stylem WW, WW, WW, WW,… to nebylo moc ideální ale v D3 bude WW spíše podpůrný skill takže strácí dost na významu. Další problém je PvP. Tam do sebe nebušíte tak že je furt fury plná takže třeba na WW při PvP není moc veliká šance že se použije.

  14. Vintader to vis ze jo. Uz ted se mi zda barbar ohledne jinejch classu preplacanej..hodi Whirlwind a rozseka celou armadu a wizard jako idiot dava blesk 5× za sebou, aby zabil aspon 3. Doufam, ze to bylo jen v gameplay. Proste beta verze…Nedivim se ze chces za nej hrat. S takovym drticem. :-?

  15. už jako malý Witch Doctor jsem šířil nemoci, kobylky a jedovatý žáby, když sjem se pak v 15 rozhodoval co dál dělat… summoning pro mě byla jasná volba :-P mato: hrubou silou dneska nic nevyřešíš :-D:-D rozhodující je množství :-D takže pár pejsků, a pak se jen koukat, občas hodit kobylky, žabky, skull of flame a pohoda :-D

  16. heh kdy vyjde Diablo 3?to je vazne dobrej for jen si to shrnme co o diablu 3 vime dase rict ze skoro nic 3 charaktery,dve prostredi jako je Caldeum a Tristram,jeden dung,8 monster a dokonce cela mapa sveta to je vse

    no barbar me taky docela zaujal,ale wizard trosku vic,ale kdyby tam dali nejakyho lukostrelce tak budu hrat za nej ;-)

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva komentáře do jednoho. Díky.

  17. a hele další srandista co nemá nic na práci… teď jich tu budou mraky co, když jsou ty prázdniny :-( :-D k těm postavám, jsem si tak na 80% jsitej, že tam bude nějaký druh stelce, ať už to bude jakýsi čaroděj co bude střílet všeljaké druhy elementárních šipek, či nějaký lukostřelec… výsledek bude stejný :-) myslíte, že na blizzconu odhalí další postavu?

  18. Si počkám ještě na další dva chary, vždycky jsem hral za hybridy, co uměli kouzlit a bojovat zároveň, takže teď by asi u mě vítězil Witch Doctor (pro nekra a jeho formy jsem měl odjakživa slabost :-P). Velice by mě potěšilo, kdyby se mezi NPC postavami objevila i nějaká z knížek Diablo, třeba nekromancer Zayl a jeho užvaněnej společník Humbart, bo jak se jmenoval :-D

  19. helljovany: jaky lbbosti :-D:-D to je jasny ze ze zacatku se bude levelovat rychle, hlavne za barba, ale hodí se snad každý skillpoint ne :-D a důvod, že za WD moc lidí zatim nechce hrát je podle mě ten, že je o něm málo informací, a zatim je to postava za kterou bych si rád zahrál :-) ale pokud se objeví postava střelce ( v jakékoliv podobě) tak ji taky budu chtít vyzkoušet :-) D2 hrajeme s bráchou teď doma, já necro a on paladin nebo já druid a on barbar :-)

  20. Jinak ještě sem dopíšu takovou organizační informaci. Jak máte dole uprostřed na první stránce to počítadlo TopListu, tak ten nápis nad ním „Statistiky“ je odkazem na stránku, kde vidíte kdo si kolikrát jaký článek přečetl, která sekce je nejvíce navštěvoivaná a také seznam nejčastějších přispěvovatelů (spamerů :-D ) v komentářích. Jen to sem píšu, protože to není moc zjevné. :-)

Napsat komentář