Diablo III po roce – 2. část: Prostředí

dum Další pokračování našeho seriálu se bude věnovat Prostředí. Jde o oblast hry, o které toho
víme poměrně málo. Na druhou stranu musíme uznat, že je
to právě část hry, která pro nás bude po vydání největším
překvapením, a nemůžeme předpokládat informace o druhém nebo čtvrtém
aktu před vydáním hry.

Dnes vám tedy shrnu informace o lokacích, jako jsou např. dungeony či
venkovní oblasti, a na závěr přidám poznámku o destrukci objektů ve
hře. Přeji příjemné čtení.

Diablo III by se mělo odehrávat na více místech než předchozí díl.
Můžeme to ale vyvozovat pouze z toho, že Blizzard hodně pracuje s celou
mapou Sanctuary a vyjádřili se v tomto smyslu i v několika střípcích
z oficiálního fóra. Zmínil jsem se o pojmu Sanctuary
neboli česky „Svatyně“. Tak se nazývá svět, ve kterém se Diablo
odehrává, ponechám ho tedy v originále.

Jak už je u Blizzardu zvykem, tak na pouhých dvou ostrovech se
prostřídají všechna možná klimata od pouště až po tropické deštné
lesy nehledě na nějakou geografickou přesnost. Je tedy jasné, že
prostředí bude velmi rozmanité i v samotné hře. Viděli
jsme klasické lesnaté oblasti jako vystřižené z prvního aktu Diabla II a
podle všeho se podíváme i do Caldea, což je pouštní město.

Prozatím jsme měli tu čest ve hře vidět pouze několik oblastí, mezi
něž patří Tristram
Cathedral
, Leoric Highlands, New Tristram a Caldeum. První jmenovaná
je dungeon, ostatní jsou venkovní lokace. Když už jsem začal mluvit
o rozdělení na venkovní (outdoor) lokace a dungeony, tak bych neměl
zapomenout zmínit velmi podstatný rozdíl oproti minulému dílu. Všechny
venkovní lokace už totiž nebudou náhodně generovatelné,
ale naopak většina z nich bude statická. Blizzard tvrdí, že by generované
venkovní lokace s květinami a stromy vypadaly nepřirozeně, obzvláště
ve 3D.

Jediná lokace, o které nenajdete podrobnosti v naší sekci Prostředí, je
Leoric Highlands. Není tam proto, protože se o ní
nezmiňuje oficiálně ani Blizzard, ale je to prostředí druhé části
gameplay videa, kde byl ukázán Witch Doctor.
Prakticky jediné, co víme, je jméno a monstra, která se tam vyskytují.
Zbytek už tedy v patřičné sekci.

Další částí, o které by bylo dobré se zmínit, jsou
zničitelné objekty. Mohli jsme je vidět v gameplay videu,
jde například o stoly, police, kamenné sochy, zábradlí, sloupy apod.
Viděli jsme také využití tohoto prvku ve prospěch hráče – shození
stěny na nepřítele.

Toť vše. Těším se na vás s dalším review, kterým budou Monstra.

— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —

Diablo III po roce [seriál] – přehled
Diablo III po roce –
1. část: Charaktery
Diablo III po roce –
2. část: Prostředí
(právě čtete)
Diablo III po roce –
3. část: Monstra
Diablo III po roce –
4. část: Předměty
Diablo III po
roce – 5. část: Základní informace

— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —

32 komentářů u „Diablo III po roce – 2. část: Prostředí

  1. ja si myslim ze to bude s mapou v pohode vemte si treba fallout 3 mapa byla stejna ale na tech samejch mystech se delo uplne neco jinyho sem prisel na horu tam spadly ufo a na zemy se valela kupa divnejch sviticich vecich xD pak sem umrel sel sem tam znova zbyrat ty veci ale mysto nich tam na me cekaly neaky lovci odmen a chtely me tam ulovyt xD az pak sem se dozvedeel ze ty sviticy veci byli naboje do specialni zbrane kterou sem moch v tom ufu najit ale uz sem to na ty hore nikdy nenasel kdyby to takle bylo i v diablu myslim ze by to urcite nebylo ke skode spis na opak pak uz by nekoho mapa nezajimala a navic by to bylo daloko realnejsi v realu se taky nezbudim a nezjistim ze najednou sou baraky o par metru vedle ale sou to furt ty samy baraky ale vylezu a bude se dit uplne neco jinyho vcetne pocasi lidi co potkam atd. jastly to tak ma byt v diablu tak sem jedine pro xD

  2. delosombres: No jo chlape,ale taky si uvědom z jakýho je D2 roku.To je asi jak kdybych srovnával disketu s DVD.Stejně…když Diablo 2 vyšlo,tak to každej hltal jak sviňa a nějaký mapy mu byly fuk a teď,když se naznačí jak to asi bude vypadat v D3 tak to každej srovnává což mi přijde jako nesmysl.Stavět k sobě dvě hry mezi kterýmy bude snad 10 let.

  3. Dark_Daemon:

    Nepochopil si, bohužel.

    „Až budeš hrát D3 po 15.540.té, tak ti to přijde taky všechno stejný.“

    Ano, ale nebudu se muset touto nudou zdržovat chozením po okraji mapy, protože to bude opět nově vygenerované. Dále. Nikde jsem se nebavil o tom, jestli to bude stejný nebo nebude. Bavil jsem se o generované mapě, která zdržuje. Zkus příště více přemýšlet, než odepíšeš.

  4. delosombres: Až budeš hrát D3 po 15.540.té,tak ti to přijde taky všechno stejný.A nesouhlasím s tím,že bylo všechno dycky stejný.Mapy možná,ale o mapy přece ve hře až tak nešlo.Šlo přece o itemy.A když si vzpomenu jak mi z barelu vyadl Oculus nebo z kmenu pásek do setu Tal Rasha,tak jsem opravdu nevěděl,že to tam je.Pak se vyplatí procházet mapy a ne furt slepě chodit na určitý monstra.To mi přijde víc statičtější než samotný mapy.

  5. spejbl: Dungeony byly taky stejné…jasný – mefistova durance vypadala jinak, katakomby u countess vypadaly jinak, jámy v prvním aktu vypadaly jinak, atd…chápu…ale teď si vem tu samotnou jámu nebo ty samotný katakomby nebo tu samotnou duranci…co ti vyjde?…že to pokaždý byl naprosto monotónní labyrint…jak začal, tak skončil…je mi jasné, že i takové se v D3 najdou a nijak mi to žíly rvát nebude, protože D2 hraju už dlouho a stále mě to baví, nicméně mám prostě za to, že řešení, které teď blizzard vykoumal – tedy většina prostředí statického, ale bohatě zpracovaného umělci – je prostě nejlepší:)))

  6. hodny hajzol:

    „No mě osobně právě nejvíc bavilo to, že sem např. nevěděl kudy se vydat a nutilo mě to probádat větší část mapy.. “

    Aha. Jenomže je jedna věc chtít probádat kus mapy a chtít jít dál. A když si chtěl jít dál (což po dohrání obtížnosti a po tom, co se člověk se nechtěl zahazovat s potvorama v té mapě, chtěl skoro každý), tak si prostě šel kolem hrany mapy, jen aby jsi se dostal do další. A když to děláš po 15540té, tak to začně nudit. Proto taky udělali venkovní mapy statické.

  7. 4 Walhall(falesny): :-D Super Nej Kde zijes kazda hra co blizard udelal sla rozjet i na prumerech a taky to trosku vypadalo a az to vyjde tak dnesni prumer bude slabota. :-D 4 Walhall(skutecny): :-D mas naprostou pravdu s prostredim a navic to bude realistictejsi no uznejte sami rano vylezete z baraku a vlevo od vas sou vrata 2. den vylezete jdete k vratum a prask tam zed a vrata nikde. :-D :-D :-D :-)

  8. Hodný hajzol: To mě zase nudilo, protože se cestou vůbec nic nedělo…když se stane něco z toho, co jsem tady popisoval, tak to hnedka bude stokrát zábavnější…krom toho mě hrozně nudilo, že i když se obrysy toho prostředí měnily, tak fakticky vypadalo pořád stejně…věděl jsi, že tě tam potkaj falleni nebo kostlivci nebo zombíci nebo kozlolidi nebo něco takovýho, věděl jsi, že občas je tam truhla a z ní vypadnou šípy a pár zlatejch, atd…..prostě jsi vše věděl po chvíli hraní…..bylo to hrozně monotónní…a hlavně – nudilo to i proto, že jsi byl prakticky bez šance, aby něco zajímavýho droplo…tady asi budeš taky ,ale aspoń se zabavíš rozdílnejma situacema…pokud to nepodělaj, což pochybuju, protože vše vypadá, že se na to zaměřili…

    hany: Myslel jsem to přesně tak, jak jsem to napsal…já vím, že se to tam měnilo…vchod byl jednou tady, podruhý támhle…a co bylo mezitím?…pořád stejný prostředí…jednou se tam šlo zleva, jednou se tam šlo zprava, atd…ale prostředí pořád vypadalo stejně, příšery jsi taky potkával pořád stejný, náhodný události prakticky nebyly…maximálně tak potkání silnějších stejných příšer…..prostě – celým tímhle nechci na D2 nijak nadávat. Hraju ho dodnes. Jenom si myslím, že statičnost prostředí v D3 nijak neuškodí, pokud do toho nacpou mraky náhodnejch událostí a zajímavejch bitek…viz thousandpounder, různý pasti, kdy prohledáš mrtvolu, ale kolem tebe vyleze patnáct zombií a pustěj se do tebe, jindy potkáš karavanu, co ti dá nějakej úkol, abys je ochránil, atd…a přitom i když to prostředí bude statický, tak bude ve skutečnosti stokrát členitější než prostředí v D2…TAdy odkazuju na to, co jsem popisoval v tom svým dlouhým příspěvku o jednotlivých aktech…

    Komentář upravil Garn:
    Příště prosím spoj všechny komentáře do jednoho, díky.

  9. Psychopat: Nelze než souhlasit…pořádně si vyhrát s příběhem, mraky questíků a opravdu mraky událostí, které tě mohou potkat…pokud by dohrání se splněním všech questíků bylo zmíněných 100 hodin, byla by to opravdu bomba…

    Ještě bych dodal, že v D2 se člověk hodně soustředil na určité lokace a jasné cíle…například zabít tady radu, tady tohodle bosse, atd…na ostatní kašlal…abych byl přesný – čím víc se jim povede udělat většinu prostředí lukrativních pro setkání s různými bossy a pro padání předmětů a čím víc se jim podaří eliminovat některá místa jako opravdu hodně výhodné k hledání předmětů (viz mefistoruny, baalruny, atd.), tím zajímavěji bude prostředí jako celek působit…mě by se takhle ohromně líbilo prostě sednout ke hře, vyjít z města ven a jít přírodou a nevědět, co tě tam potká…a pak najednou kultisti, vyvolaj nějaký monstrum a hned je o zábavu postaráno…nebo klikneš na mrtvolu, vypadne pár zlatejch, zato se kolem tebe vynořej mraky zombíků či koster a už se jde na to…nebo potkáš karavanu, která ti nabídne splnění jednoho z opravdu velkého mračna questů, které se tam mohou vyskytnout, atd…takhle bych si to představoval…zatím mám z D3 pocit, že takhle nějak by to skutečně mohlo být…(viz příklad s kultisty a thousandpounderem nebo s prohledáním mrtvolky witch docterem, když prvně v prvním gameplay videu použil skill horrify)…čím víc bude prostě lukrativnější prostředí jako celek, tím líp se to bude hrát…a člověk bude kašlat na to, že je to statický prostředí…díky práci umělců to beztak bude vypadat bombasticky a celkově působit mnohem lépe než náhodně generované prostředí v D2, které sice bylo náhodně generované, ale náhodně generované bylo prakticky jen jeho ohraničení na mapě…místo vypadalo pořád stejně, události taky byly pořád prakticky stejné…

  10. díky garne, jinak opět souhlasím s Walhalem, v diablu 2 se sice vše měnilo ale vlastně se nezměnilo nic ani trochu. Je jasné že to nebude až tak ono když se hlavní lokace ani o trochu nezmění nicméně stačí když se třeba vchody do dungeonů přemístí plus samozřejmě ony náhodně generované události a důležitou roli délka dohrání. Jestli bude čas dohrání třeba 100h tak to dle mého rozhodně vadit nebude a pokud budou oblasti dost rozsáhlé tak už vůbec. Já bych hlavně rád spoustu miniquestíků a né tu trochu co byla ve dvojce.

  11. Skvělé zhrnutí Garne… ;-) Mě to tak připomnělo diskuzi o tom, že by i nepřátelé mohli používat zničitelné objekty, a k tomu bych chtěl říci jediné: Masakr…a na reakce typu, že by ti nepřítel do cesty zhodil zeď a ty by jsi se sekl ve hře odpovídám: Podívejte se na gameplay (sice starý víc jak rok), tam barb zhodí zeď na zombíky a pak si zkrz rozvaliny zdi klidně prokráčí… ;-) :-D

  12. Thx to Garn za good článek. Zároveň odkazuji k SuE, objevily se tam nějaké nové střípky…

    Hodný hajzol: Podle mě to bude mnohem víc než OK. Vem si D2, kde prostředí bylo sice náhodně generované, ale pořád vypadalo stejně! Akt 1 – louky a občas nějakej strom…Akt 2 – písek a občas nějaká nádoba…Akt 3 – džungle…Akt 4 – nejdříve planiny s pořád naprosto stejnejma prvkama, potom kupa lávy…prakticky vše pořád vypadalo skoro stejně…Akt 5 byl už z větší části statickej, ale to prostředí taky nebylo nic extra a vypadalo pořád hodně stejně…..ve všech aktech taky šly najít jeskyně a různé podzemní prostory, které taky vypadaly pořád stejně, akorát se trošku měnil tvar…něco jako když člověk nakreslí dvě stejná bludičště a postaví je vedle sebe…taky tam není moc rozdílů…pokud budou mít umělcema vytvořené prostředí, kde ale bude mnohonásobně větší šance narazit na náhodné události než je tomu v D2, tak se to bude podle mě hrát líp…rozhodně z tohodle nemám strach…

Napsat komentář