Vývojáři odpovídají na dotazy hráčů Diabla 3

Jay Wilson

Cílem akce  Developer Q&A on Reddit, volně přeloženo jako „Vývojáři odpovídají“, bylo během 2 hodin zodpovědět co největší množství dotazů od kohokoliv v tu chvíli přítomného na serveru Reddit.com. Akce byla předem oznámena na oficiálním webu Blizzardu.

Odpovídali Wyatt Cheng, Andrew Chambers a Jay Wilson, kteří stojí za návrhem mnoha hlavních elementů hry, například: skilly, předměty, schopnosti potvor a také obtížnost hry obecně. Pár odpovědí pochází i od komunitního manažera Bashioka.

Poznámka úvodem: na konci článku je slovníček použitých zkratek a diablo slangu, který nepřekládám. Za odpovědí jsou také vždy v závorkách iniciály odpovídajícího.


Změníte nebo posílíte skilly či runy, které jsou velmi zřídka používané?

Samozřejmě! Pro představu: nejméně používané skilly na 60. úrovni jsou Energy Twister, Exploding Palm, Sacrifice, Ancient Spear a Strafe. (WC)


Skupinky „modrých potvor“, které utíkají, dělají na infernu jisté mechanické problémy. Dočkáme se úpravy?

Snížili jsme frekvenci, s jakou některé tyto potvory utíkají. Dočkáte se v patchi 103. (AC)


Před hráči je utajováno až příliš herních mechanismů, zejména těch, které se týkají soubojů. Například:

  • efektivita LS záleží na hrané obtížnosti
  • efektivita LoH závisí na použitém skillu
  • některé potvory jsou imunní vůči některým CC skillům, což může být závislé na typu či schopnostech monstra, anebo na použitém skillu (například: Seismic slam vs Ground stomp)

Kde jsou tyto informace? Proč nejsou přístupné hráčům? Takovýto systém není komplikovaný, ale spíše matoucí.

Momentálně se staráme o věci s vyšší prioritou, což ovšem neznamená, že tyto informace nejsou cenné a že je nechceme zveřejnit, ale všechno má svůj čas. (JW)


Jak to tak vypadá, LS je zbytečná vlastnost předmětů. Můžu mlátit za 20k a dostanu za to zpět pouze desítky životů, ačkoliv mám maximum 40k života. To procentuální oslabování na základě obtížnosti je zkrátka až moc přísné. Máte v plánu upravit ho tak, aby byl alespoň přibližně užitečný, jako LoH? Jen to prosím neberte, jako výzvu k oslabení LoH.

LoH se mi zamlouvá tak, jak je a LS budeme pečlivě pozorovat. Už od D2 to byl nejlepší stat, proto jsme se rozhodli ho oslabit.

Už několika lidem došlo, že v tuto chvíli je LoH přibližně 3x efektivnější. Nicméně předtím, než jsme jej omezili, byl v porovnání s LoH 2x silnější a to je ten důvod úpravy. Hráli jsme si s různými čísly, abychom našli ty nejvhodnější hodnoty. Důvod, proč jsou hodnoty takové, jaké jsou je následující. V příštích měsících by se měla pomyslná hodnota LS zvyšovat, zatímco LoH ne. Na oba staty má stejný vliv AS, ale efekt LS se navíc zvyšuje ještě s velikostí celkového DPS a funguje lépe v AOE situacích.

Ve zkratce, LS je nastavený podle toho, jaký očekáváme DPS v nejbližších měsících. Hráči budou mít větší DPS, vyšší životnost a nejspíš přijdou na to, že mohou AOE skilly používat víc, než byli zvyklí. V tu chvíli stoupne hodnota LS. (WC)


Nenašel by se jiný způsob, jak nějakou vlastnost zatraktivnit, než nutnost mít 120k DPS pro efektivní používání? Například nastavit limit LS a efekt zvyšovat s množstvím vitality? I když jedna z nepříjemných věcí týkajících se limitování je to, že drasticky sníží efekt jistých skillů během navyšování úrovně postavy.

Tak určitě to budeme pečlivě sledovat. Nastavení limitů už jsme diskutovali, nicméně nakonec jsme se rozhodli, že LS je stat, který vám jednoho dne dovolí cítit se jako, že jste „vyhráli“ a nastavení limitu by vás o takový pocit připravilo.

Ve hře je podle mého mnoho zlomových bodů, jak je rád nazývám. Mám rád hry, které takovéto zlomové body obsahují. Momenty, do kdy se řídíte nějakou strategií, ale jakmile dosáhnete nějakého magického bodu, můžete najednou udělat něco, co jste předtím nemohli. Chvíle, kdy váš LS úplně anuluje veškeré příchozí poškození. Chvíle, kdy máte takovou šanci na critical hit, že dáváte některým potvorám víceméně pouze critical rány.

Jedna z věcí, které absorbují velké množství psychické energie je snažit se navodit pocit, že jste skutečně „vyhráli“. Žádné požadavky na úroveň u gemů, nebo snížené požadavky na nošení předmětu sahající až k hodnotě 18 jsou toho příkladem. Miluji věci, které hráči dávají takový pocit. Tedy až do té chvíle, než dochází k znehodnocování hry. Nicméně abych se vrátil k věci, myslím si, že LS se časem dočká své slávy. Jestli tomu tak za pár měsíců nebude, pravděpodobně zasáhneme. (WC)


Proč není v seznamu přátel „invisible“ mód?

Podle mého hrozí, že by to hráči jen instinktivně zapnuli a pak si budou stěžovat, že mají prázdný seznam přátel. Nicméně to zvážíme. (JW)


Bylo by užitečné, kdyby se dalo porovnávat předměty nejen ve hře, ale také v AH. Takto se v některých případech můžeme jen dohadovat, jestli nám koupě opravdu pomůže.

Snad se k tomu časem dostaneme. (JW)


Proč byly odebrány některé druhy ED jako třeba „burning fire“ (úspěšně trefíte potvoru, která pak bude po nějakou dobu hořet za nějaké poškození)?

Hlavně proto, že hráči preferují DPS. Zjistili jsme, že všichni prostě používají to, co dává největší poškození. Když jsme druhy útoků vyvážili, tak akorát ignorovali ty, které nemají CC efekt. Proto jsme zachovali pouze zpomalení při zásahu chladem, snížili mu trochu poškození a je to nejméně používaný druh útoku. (JW)


Plánujete změnit barvu popisků gemů a předmětů pro crafting? Bylo by pěkné, kdyby je šlo na zemi ihned rozeznat.

Ano, je to předmětem některého z následujících patchů. (AC)


Uvažujete také o přidání možnosti, že „bílé předměty“ se na zemi vůbec nebudou zobrazovat?

Ano, máme to v plánu. (AC)


Co si myslíte o stávajících schopnostech potvor? Máte v plánu další přidat nebo některé změnit?

Víme, že se ve hře vyskytují opravdu vyzývavé kombinace schopností. V jednom směru to může být pro hráče dobrá věc, můžete vidět svůj postup hrou. Koupíte si nové předměty a najednou je ona vražedná kombinace snesitelná. Ale jsme si vědomi, že některé kombinace jsou až moc vyzývavé. V patchi 103 chceme poupravit rovnou dvě schopnosti. Shielding potvory nebudou štít aktivovat tak často a boss u Invulnerable minions bude mít méně životů. Snad to pomůže. (AC)


Zajímalo by mě, jestli máte v plánu přidat nějaký „free play“ mód přístupný po dohrání aktu/obtížnosti, kde všechny potvory jsou opět živé, všechny WP aktivované a nechce se po vás plnění questů? Nucené opakování příběhu začíná být po chvíli velmi nudné a ničí požitek z hraní.

Zatím jsme o ničem takovém neuvažovali. Našim cílem bylo, aby byla hra zaměřená hlavně na příběh a změnu světa právě podle něj. Vytvoření „free play“ módu by znamenalo velké přepracování. Ale já osobně se nebráním možnému budoucímu přidání možnosti pro automatické přeskakování zápletky. (JW)


Proč bossové nezaručují nějaký slušný drop při jejich prvním zabití na obtížnosti NM a Hell?

Na začátku zmíním, že tohle byl můj nápad a Wyatt s Andrewem mi to vymlouvali. No, v některém z budoucích patchů se to změní.

Původně jsem to navrhnul takto z prostého důvodu. Chceme, aby hráči na konci hry nasbírali NV a poté zabíjeli bosse a skupinky modrých potvor, což udělá farmení zajímavějším. Aby to takto vyniklo, musí z bossů v nějakou chvíli přestat padat tuna vzácných předmětů. Bohužel bylo moje rozhodnutí špatné a způsobilo mezeru mezi garantovanými rare dropy na Normalu a NV farmením v Infernu. (JW)


Chystáte něco proti botům, které v současné době obchodují na AH?

Mojí prací je starat se o kvalitu hry. Máme skupinu lidí zasvěcenou ochraně hráčů, kteří nenávidí boty stejně, jako Hulk nenávidí kurz sebeovládání. Sledují hru a snaží se zmařit všechny větší pokusy o takovýto přístup. (JW)


Je tu bot, který denně spamuje general chat a nikdo s tím nic zatím neudělal. Bude tu alespoň možnost ignorovat někoho v chatu?

Ta možnost už tu je. Pokud někoho nahlásíte za spam, automaticky by ho to mělo nahlásit a ignorovat. Druhá část bohužel nefunguje správně, pracujeme na tom. (JW)


Je nějaký oficiální zdroj poskytující informace o tom, jak fungují jednotlivé druhy ED (Holy, Fire, Cold, atd.) v boji?

Jsou to jen estetické elementy až na poškození chladem, které mrazí oponenta. (WC)


Proč jsou oslabována místa, kde hráči často farmí, ve hře, která víceméně vyžaduje farmení?

Vždy jsme tvrdili, že nechceme, aby lidé farmili ve vybraných lokacích a zejména ne v těch, kde nejsou potvory. (JW)


Proč byl AH pro komodity nepřístupný více než dva týdny?

Starý systém byl špatně navrhnutý. Hráči to zneužívali a neustále refreshovali nabídku, dokud neviděli cenu, se kterou byli spokojeni. To mělo samozřejmě negativní dopad na naše servery. Pracujeme na lepším řešení. (JW)


Co byste řekli na zahrnutí gemů do craftování předmětů u kováře? Například přidám chipped ruby a budu mít garantováno malé množství síly. Čím lepší gem, tím větší bonus dostanu. Dalo by se vymyslet spousta možností, jak to provést, tohle je jen nástin. Také mě napadlo, že mohl ve hře zůstat NPC Mystic. Ve světě by se dali najít kousky map a Mystic by je spojoval a pak by je bylo možno skombinovat s předměty od kováře tak, aby garantovali jisté množství MF.

Je to rozhodně zajímavý nápad a myslím, že to určitě do budoucna zvážíme. Nicméně, původní myšlenka je taková, že kovář má sloužit pouze jako zpestření. Během hry posbíráte spoustu neužitečných předmětů, které se nevyplatí skladovat ani prodat a tak je tu ta možnost rozložit je a pak přeci jen získat nějaký užitečný předmět. Abychom trochu uklidnili diskuzi okolo, patch 103 zahrnuje snížení cen craftingu. Takže doufejme, že se Haedrig dočká více práce. (AC)


Věc se má takhle. Nic mě nedonutí nepoužívané předměty rozebrat (salvage u kováře), protože když je prodám u kupce, můžu si pak na AH rovnou koupit předmět se staty, které potřebuji, nemusím riskovat s craftingem.

To je právě také jeden z důvodů patche 103. Nákup na AH už nebude jasná volba. (bashiok)


S úpravou DR v patchi 103 se Whimsyshire započítá jako část kterého aktu?

Nepovažujeme to jako část žádného aktu, nicméně změna DR se týká i této části hry. Na Hellu to budou potvory jako v 4. aktu a v Infernu jako v 3. – 4. aktu. (WC)


Jaké jsou nejúspěšnější a nejnešťastnější herní mechanismy nebo návrhy ve hře z pohledu vás i hráčů od té doby, co hra vyšla?

Nejúspěšnější: Nephalem Valor, skill systém a jeweler s kombinování gemů.

Co se týče těch méně povedených, tak možnost přetahování skillů v liště se zrovna nevyvedla, jak měla. Může se to stát omylem v zápalu boje a hráč pak přijde o NV (grrr … mě už se to stalo dvakrát). Také různorodost skillů by rozhodně mohla být lepší. Co se týče onoho přetahování skillů, v budoucnu plánujeme možnost lištu „zamknout“. (WC)


Dočkáme se možnosti vlastního nastavení délky aukce? Bude možné stornovat aukci?

Možnost stornování aukcí je v patchi 103, tím jsem si jistý, ale nastavení délky aukce uživatelem nemáme v plánu. (JW)


Jaké procento hráčů hraje HC a jak moc důležitý ten mód pro vás je?

Jsou to přibližně 4% všech postav a HC je pro nás nesmírně důležitý, protože je to vzrušující styl hry. Při této příležitost se musím zmínit, že se cítím trochu špatně kvůli posledním úpravám skillů, díky nimž mají hráči na HC krušnější chvíle. Právě HC byl důvod zpoždění změn těchto skillů. (WC)


Prozradíte nám, jako postavu hrají hráči na HC nejčastěji?

Jasně, proč ne. Rozdělím to na dvě části, 46. – 50. (tam začíná opravdová hra) a 60. úroveň.

Úroveň 46 – 50

  • Barbarian: 25.86%
  • Monk: 23.90%
  • Demon Hunter: 18.47%
  • Wizard: 16.96%
  • Witch Doctor: 14.81%

Úroveň 60

  • Barbarian: 22.67%
  • Monk: 21.83%
  • Demon Hunter: 21.04%
  • Wizard: 19.23%
  • Witch Doctor: 15.23%

(WC)


Máte nějaká čísla ohledně počtu mrtvých díky vašemu „ninja patchi“ na HC? (pozn. autora: pravděpodobně má na mysli hotfix oslabující některé skilly)

Nemám. Ale lituji toho, mohl jsem si je pověsit do koupelny na zrcadlo, aby mi to připomínalo, že už to nemáme znova dělat. (WC)


Slovníček:

  • AH – Auction House
  • AOE – area of effect -> jedná se o útoky zahrnující celou oblast, nebo jistý počet cílů, nikoliv pouze jediný
  • AS – Attack Speed
  • bot – program, který za vás automaticky vykonává nějakou činnost
  • CC – crowd control -> kontrola davu
  • DPS – damage per second -> poškození/útok
  • DR – drop rates -> šance na padnutí předmětu
  • ED – elemental damage -> poškození ohněm, jedem, atd.
  • farmení – opakované navštěvování jisté lokace za účelem získání více vzácných předmětů
  • HC – Hardcore mód
  • hotfix – menší patch do hry, většinou se jedná o tak drobnou úpravu, že ji sotva zaznamenáte, pokud výrazně nezmění chování, na které jste zvyklí
  • LS – life steal
  • LoH – life on hit
  • MF – magic find
  • NM – Nightmare obtížnost
  • NV – Nephalem Valor
  • stat – vlastnost předmětu, ale i hráče (např. vitalita)
  • WP – way point -> portál

Příloha:

  • Přikládám odkaz na snímek, který jsem náhodou našel v komentářích. Jedná se o procentuální efekt LoH pro všechny barbarovy skilly.
  • http://i.imgur.com/57kGJ.png

Zdroj:

71 komentářů u „Vývojáři odpovídají na dotazy hráčů Diabla 3

  1. Zdravim lidi.

    Naposledy jsem hrál hry ještě za Diabla 2, když jsem se dozvěděl že už tedy konečně vyšlo Diablo 3 neváhal jsem o jeho koupi, o koupi herního PC a teď u toho sedím kdy to je jde. Bohuže jsem se seknul v infernu hned na začátku druhého actu kde mě při vstupu za brány města sejme na jeden dotek taková ta malá vosa co plive ještě menší vosičky a to je úplně obyčejná příšera, žádný champion nebo rare 🙂 Byl by někdo tak ochotný a nějakým způsobem mi vysvětlil jak vlastně některé věci v D3 fungují? Nechápu třeba to, jak kuše, co kluci našli dokáže udělat DPS přes 390K. To můj útok při navýšení všema skillama 22K je o proti tomuhle směšný a můžu to tak zabalit, hru i s účtem prodat a diablo už více nehrát. To bych dělal velice nerad, tak kdyby se někdo našel kdo by měl chuť se mnou ztrácet čas a poradil mi tak s pár věcma v D3 byl bych velice rád. Za případnou pomoc předem díky.

  2. Vsak diablo ma nekolik urovni a kazda je hratelna pro nekoho jineho. Uvedomte si ze to hrajou i hraci ve veku 7-8 let (znam teda i mladsi 😀 ) a pro ne HELL a IF uz je proste nedostupne. Na hell se uz da celkem zahrat tak jak bych si predstavoval ,ale inferno je proste ono. Aukce je fajn vec. Da se diky ni hnout z mista, pokud se kousnete. Osobne ale vim, ze se to da zatlacit i bez aukce. alezi pouze na gustu kazdeho z vas. V infernu se to sice vlece, ale da se s troskou trpelivosti uhrat aspon neco. Takove ty stiznosti ze to nejde, ze je to proste nehratelne atd je blbost. Je to jen v rukach a trpelivosti… o nicem jinem 

  3. StoneCZE: Všichni tihle hráči resp. jejich teamy (Method, Kripparrian, Kungen, Athene), kteří rychle dojeli Inferno využívali exploitů hry jako corpse hooping (odlákávání potvor mrtvolama) nebo farmení resplended chest v Aktu 3. Krom toho dostali miliony goldů a itemů od hráčů gratis.

  4. Já vidim problém AH (gold i money) v tom, že vždycky když uděláte level up, tak máte možnost si za úplný pakatel pořídit gear, který je vlastně skoro top pro tu vaší konkrétní level a normálním hraním by jste ho na tom levelu nikdy takhle rychle nenašli (až třeba mnohem později, kdy je vám už na nic), takže celá hra je vlastně uber cheap twinked cakewalk (kromě Inferna). Jde jen o to, jestli to použiju nebo ne, ale když je tam ta možnost?

  5. passco: jsem cetl, ze ti prvni,nemci myslim, kteri zdolali inferno jako prvni, tak jim dropovalo hrozne moc dobrych predmetu a proto dali inferno tak lehce za 3 dny..pak ten loot blizzardi upravili..tak neni divu ze tam jsou pak ty dobry veci,kdyz si ti nemci inferno prochazej jako by meli 30 level a byli u Leorica a farmi posledni Q u diabla.. pak jim tam musej padat veci.. takovej drop jako meli uz nikdo nema…Ze ja nemel po dnu vydani tolik casu a musel pracovat,jsem to mohl dat prvni ja 😀

  6. všetci tu pišete keby nie je AH tak clovek neprejde ani HELL ..Len treba si uvedomit vdaka comu sa tam ludia dostali do inferna a z na koniec?! Pretoze na zaciatku boli v hre chyby z ktorej vytazili ludia postup v hre a nadropovali kopu prvotriednych itemov ktore otvorili branu do 3-4 aktu inferna… Bud pri fixe mali stopnut predaj predmetov alebo nieco podobne.. Zbabrali to nepripravili sa na to co je najcastejsie a teraz je to inferno „lahke“

  7. tak tak, lidi si stezujou na lehkost,protoze maj veci z aukci.je to tak.. Blizz to myslel s aukci dobre,hlavne vydelecne pro jejich firmu az nastoupi RMAH,tak budou vydelavat a lidi taky.. Ale zase Diablo s aukci dostava novy rozmer, ktera me aj bavi,nekdy koukat co tam je,za smesny penize nebo za prehnany penize za miliardy a muzes prodavat svoje veci,je to zabava,ale kazi to pak obtiznost hry..

    PS: kdy se ma spoustet RMAH?kdyz jsem zkousel v aukci minuly tyden prepnout na RMAH,tak to psalo ze se spusti nejspis 13.6 a ted je tam 15.6.. davaj to tam jen na oko? nebo to tak planujou?

  8. Je to právě o té aukci plno lidí si tu stěžuje jak je normal-hell dětsky lehký ale zkuste si zahrát třeba hell jen s nafarmenými předměty a už vám asi tak lehký nebude, zkoušel jsem to na sobě šel jsem do hellu s nejlepší kuší co jsem dropnul a začaly problémy (hlavně se šampíky), pak jsem jí vyměnil za jinou z aukce koupená za směšný peníz  měla skoro 3x dmg a monstra padali na 2 vystřely. věci do 60 lvl se dají opravdu pořídit za pakatel a když tam naběhnete s touto výbavou tak se nedivte že to dáváte s prstem v nose.Usmívající se

  9. Tak to věřím, že to bude na iferno bez AH pekelné. Ale proč sakra nezlepší ten loot. Co když ten AH užívat prostě nechci.Smutný To by měla být možnost, ne povinnost. Jsem připraven umírat 10x za minutuUsmívající se. Doufám, že budu mít štěstí a něco dobrého padne už v prvním aktu.

  10. je fakt,ze jak tu uz nekdo psal, nebyt Aukcni sine,dohrat hell by bylo na dlouho a inferno by se skoro nedalo,protoze hrat jen s predmety,ktery by vam vypadli,to by se nedalo.. Protoze padaj predmety s levlem mensim nez mate v danou chvili.. Takhle si v AH najdete super predmety za par supu,tak do toho 50 – 55 levlu,fakt za pakatel a hell zvladnete v klidu.. na inferno,jelikoz je to level 60, tak predmety levlu 60 stoji miliony a miliony,ale kdyz ty miliony mate,koupite brutus veci a neni problem to prolist.. Ja teda miliony nemam,drzim si konto kolem 300 000,takze predmety za miliony,(napr zbran s 1000DPS) pro me nejsou realne,takze jsem v pulce prvniho aktu na infernu a dal jsem se zatim nedostal a jelikoz umiram 5x-10x za 15 minut,tak me to i prestalo bavit,tak radsi hraju znova za jiny postavy..

    Jak rikali ze dohrat inferno bude trvat mesice a mesice,tak ANO,takto by to bylo,ale BEZ AH..

     

  11. ja bych rekl, ze hra ma vyvazenou obtiznost, ale problem je prave v aukci. kdyby se hralo jen s itemama co vam padnou, tak priblizne ve druhem aktu na NM zacnou prvni potize a na hell uz to bude tezke. takto si kazdy nakoupi v aukci za par supu vec na kterou ma level, ale ktera by mu v dane casti hry vubec nedropla a razdem je z toho prochazka ruzovou zahradou. opacny problem je pak na infernu, kdy je hra bez predmetu z dalsiho aktu skoro nehratelna. pochybuju, ze existuje clovek co mu padla zbran s dps kolem 1000 uz v prvnim aktu na infernu. me se neco podobne stalo az u azmodana, kde padnul luk s dps 1050. obtiznost inferna je podle me ok 🙂 je to vyzva, kterou si vetsina hracu asi prala. jedine co by mel blizzard udelat je dat vetsi vahu defensivnim statum, protoze obrane skilly vam vetsinou zachrani zivot na par sekund a potom nasleduje smrt po jedne nebo dvou ranach a je skoro jedno jaky mate armor, resisty, zivoty a tak nejsnadnejsi cesta jak pokorit inferno je hodne velke dps

  12. soulbound není kvalitní řešení. pak je prakticky zbytečný AH i jakákoliv směna. Podle mě by bylo efektivnější zavést poplatek za možnost item prodat. něco jako „dočasný soulbound“. Věc bys nosil, když by se ti nehodila tak bys musel zvážit jestli se ti vyplatí zaplatit obnos za možnost jí prodat, nebo ji trostě rozebereš na surky nebo prodaš vendorovi. Ten obnos by ale musel být nastavený dost obezřetně. Pak by tam vznikalo dilema když zaplatím např 500K a pak tu věc neprodám tak jsou to vyhozené peníze. A proto by člověk volil i daleko obezřetněji cenu na AH.

  13. Já bych rád jen slyšel. Proč jdou věci, které jsem nosil já, předat dalším X lidem. Za pár let(heh asi dřív) bude mít každy všechno. Prostě soulbond a čus. Ono se pak může vytvořit spekulativní skupina, která bude mít peníze, všechno vzácné bude odkupovat a prostě nastaví ceny na trhu a vydělá na tom. Takhle se to dělá v běžném životě tak pro ne tam že:) 

  14. Souhlasím s Hami. Jsem v ke konci druhého aktu na infernu a prakticky mi za celou dobu nic extra kvalitního nespadlo, možná 3  kvalitnější věci, ale tím to hasne ( setový ani legendární zatím žádný, ale ty jsou stejně na nic). Taky si myslím, že na AH prakticky neustále kolují jedny a ty samé předměty a to není asi ideální. Taky by mě zajímalo, jestli aukce za prachy bude opravdu jen z lootnutých předmětů, nebo tam Blizz bude cpát svoje cíleně vytvořené, to už by byla totální katastrofa.

    Co se týče nastavení obtížnosti tak se pání z blizzu AHčkem neskutečně pohnojili a přepáleným infernem to nedoženou. Za první tři obtížnosti jsem zemřel asi 3x (z toho jednou na normal, kdy jsem zapoměl dát ESC a pak 2x na hell z lajdactví) a na inferno není problém v druhém aktu zemřít 4x i na jednom extra elite stacku a to zase nemám vyloženě ořezávátko  (Monk DPS 13k, HP 52k, Armor 6500, a resistama na 720. Tento skok asi není zcela ideální a to mám rád výzvy…

  15. hami : Určitě je fakt,že se ty itemy recyklujou,ale ne každej dá ty itemy na AH , a navíc i nový itemy na AH přibývaj,já se v tom nerýpu a funguje to pro mě vcelku v klidu.To jestli je to debilní nebo ne nemá absolutně cenu řešit jelikož ta debata na ten systém nemá žádej dopad…

  16. danny: no s tou obtížností jsem to trochu přestřelil

    ale k těm itemům, tady jde o to, že pár lidí najde dobrý itemy a dá je do auction house, kde je každej použije a po pár úrovních zas odhodí. To znamená, že se všechny věci třeba 100x recyklují, tak na mě nechoď s tim, že to je má chyba a ne blizzardu. Tenhle systém, kde jeden item použijou stovky až tisíce lidí, je prostě nefunkční (debilní).

  17. jediná věc která mě na D3 štve (jinak tu hru mám opravdu rád) je ten zmíněný neviditelný range, protože to je fakt mechanismus kterej nemůžu strávit, dostávat hity bych měl jenom když je fakt dostanu a ne že začne animace vteřinu dlouhá, já si poodstoupím a stejně chytnu dmg. to mě dokáže naštvat. Už sem se naučil jak tomu utíkat i s tím, ale je to prostě opruz, umírám metr od zásahu 😀

  18. Hami : To fakt nepochopím,s infernem na prvním aktu jsem naprosto spokojenej,obyč kostra by tě prostě zabít neměla,pokud ano,je problém u tebe.Dál,jak určitě víš,na AH se prodávají věci co dropli hráčům,tudíž ty věci prostě padají,to,že ne zrovna Tobě není chyba blizzu…

  19. Nechapem, preco sa nikto nestazoval na zle nastaveny range. Priklad, diablo hodi na zem tu ohnivu gulu, ktora je v tvare kruhu a povedzme, ze jej priemer je 4m lenze aj ked stojite o 1m dalej, stale vam to ubera hp a dostavate poskodenie a tak to je pri vsetkom. To co sa da vidiet + 20% neviditelny range, cize si stale treba k tomu co vidite pripocitat a nejako od oka odhadnut tu neviditelnu vzdialenost, aby ste sa tomu vyhli. 

  20. To že je hra easy a pak vás na inferno zabije kostra není dle mě vyvážená hra

    jinak za můj nejlepší drop považuju, když jsem v 1. aktu na hell poprvé našel věc, co byla lepší nežli jsem měl na sobě z AH. A to mi přijde smutné.

    Nejraději bych řek blizzardu: Nenazývej hru RPG, pokud to není RPG. 

  21. Jak zmiňuje Mickybo, docela mi chybí nahodilé postavení prostředí v jednotlivých aktech, jako tomu bylo dokonce i v prvním díle. Takhle přesně vím, kde co je a už mě nic netáhne to nijak na nižší obtížnosti procházet, zkrátka se vypám zaručeným směrem pro splnění questu. Též je zajímavý dotaz na free game, osobně jsem se setkal s několika hráči, kteří vůbec neznají příběh hry.

  22. Doexpil jsem dve postavy na 60, projel prvni akt na inferno za obe. Docela me to prestalo bavit. Akty jsou na muj vkus moc kratke a vubec se nemeni. Jsem zklamany a mrzi me to, diablo 3 jsem chtel hrat roky. Na to, ze hru budovali tak dlouho, je to opravdu slabe. Snad v budoucnu s Datadiscama to bude lepsi.

     

  23. Sice je hezké, že programátoři se snaží získat odezvu od hráčů, ale D3 mi přijde jako uspěchaně vydané a nevyvážené, jsem zvědav jak to půjde na Inferno, ale zatím mi to přijde příliš snadné-rychlé, očekával jsem delší hru a zapeklité hledání předmětů, ale s tím co padá, bez AH se hraje v pohodě a není třeba ani složitého farmení.

  24. Celý článek na mě působí, jako by se jednalo o betu a ne o již vydanou hru. Mě osobně nejvíce mrzí absence Mystika, Cauldron of Jordan a Nephalem Cube, opravdu mě nebaví neustále chodit do města. Zvykl jsem si na to z bety a nemohu si na to zvyknout ve finální podobě hry.

  25. Omluvte můj offtopic :), ale když nejde fórum, zkusím napsat sem :). Kvůli tomu, abych mohl hrát d3, jsem si koupil new ntb a po pár dnech mi odešla klávesnice, tak jsem ho musel dát do servisu.. No podle reklamačního řádu mají na vyřešení 30 dní myslim…. a co teď?! 🙁 Proto se ptám – nemáte někdo možnost mi na 1-2 týdny půjčit ntb/pc za nějaký rozumný peníz? :))

    Díky za odpověď buď sem nebo ideálněji na maila – volficek@gmail.com

  26. Nevim nu 🙂 podle mého kdyby zanechali princip věcí jako v d2 a totálně se vyprdli na aukci a podobný vymyšlenosti hra by o nic nepřišla a byla by stále zajímavá 🙂 (tím nechci říct že není ale jak se zdá moje láska je stále D2) Nevydupeme si na ní datáč ? :-)))) xD

  27. luke777: Vítej v klubu! 🙂 Dej taky něco na follovera za levnej peníze, ono už je zajímavý mít v hellu + 200% GF, sem tam padají hromádky přes 1000 goldů Si tě přidám, bo v partě se golduje blbě – tvůj GF se přičtš ke GF ostatních – většinou 0 a vydělí počtem lidí v partě. Pokud bdueme 2 mít vysokej GF, takkápně i navíc z toho, že je větší lot v pratě. Pošlu zprávu.

  28. hmm pan na me udelal dojem ze mel jako maly sen a ten narval  do diabla3 a ted to hapruje a nefunguje momentalne sem 60 a musim farmit goldy jak ….. abych nakoupil veci a mel co nejvtsi hp a total dmg jinak sem nahranej. muj pohled do budoucna 1.0.3 zase podela neco jineho jako u wowka. no doleveloval 60 a muzu zacit akorat druhou postavu a farmit gecka dokola a kupovat veci na ah. coz je ted docela srandovni mam 17 kouzelnika a za 20k nakoupim krasne 17 level itemy rare a dmg nadherne poskoci nez milostive cekat copadne.

    muj vyhled do budoucna nakoupit itemy abych mel co nejvetsi procento na padnuti goldu

  29. Volph: Tady vidíš, dle těchto 2 otázek, že na AH pro D3 dělají lidi, kteří jsou nějak mimo. Respektive matlají nějak nesmysle. Důležité věci pro burzu nemají nebo chtějí omezit to co z principu burzy nejde a ještě v RMAH chtějí prodávat goldy pro AH. Promiňte, zrovna jsem si málem ublinknul do jídla.

    P.S.: Už tak nějak chápu, že RMAH je v Koreji passé, asi prokoukli, že se do toho puštěj amatéři. 😀

  30. Gold Eagle: Grafy nebo alespoň průměrná cena by měla být určitě vidět. To mi hoooodně chybí a přidalo by to na atraktivnosti celé AH. Ve WoW (když jsem ho kdysi hrával) jsem si stáhnul na tohle nějakej addon (nebo jak se tomu nadává) a hned byla na mé straně spokojenost. Vždyť to by jim snad tolik práce nedalo, aby se ukazovala nejvyšší, nejnižší a průměrná cena předmětů, počet prodaných kusů, apod.

  31. „Proč byl AH pro komodity nepřístupný více než dva týdny?

    Starý systém byl špatně navrhnutý. Hráči to zneužívali a neustále refreshovali nabídku, dokud neviděli cenu, se kterou byli spokojeni. To mělo samozřejmě negativní dopad na naše servery. Pracujeme na lepším řešení. (JW)“

     

    Lidi z Blizardu by se měli naučit jak fungují komoditní burzy, kde vyiím celý graf ceny a dle toho umí říct jak se cena s určitou pstí pohne chvíli dopředu. Chování hráčů refreshem je podvědomá snaha tento graf tak nějak vidět. CO na tom chcete měnit? Když někdo prodává za 100 to co předtím bylo za 500, tak to je na normál burzách vidět. Když neumíte burzy, tak se do toho nepleťte. Teď už budu zvracet. 😀

  32. „Bylo by užitečné, kdyby se dalo porovnávat předměty nejen ve hře, ale také v AH. Takto se v některých případech můžeme jen dohadovat, jestli nám koupě opravdu pomůže.

    Snad se k tomu časem dostaneme. (JW)“

     

    Provboha chlape a to chcete spustit RMAH, kde budou lidi do toho cpát reál prachy??? TO je jedna z velmi důležitých vlastností, která v Ah chybí + staty prodaného předmětu. No ale hlavně, že z toho scchrábnete 15%. Lidi, dyť se pouštíte do reálného měnového prostředí. Asi budu blinkat :((

     

  33. plus dalsi vec kterou nechapu, a treba mi ji nekdo ze znalejsich objasni: celou hru do nas blizzard pumpuje, ze seven lords of hell se deli na prime evils, a lesser evils. mezi prime evils patri diablo, mephisto a baal, lesser evils jsou ti ostatni…

     

    proto ABSOLUTNE nechapu, jak je mozny, ze kdyz diablo prodela ten svuj slavnej reborn, a obsahne v sobe vsech sest dalsich arcizlounu, tak sam sebe tituluje opet jako Prime evil, kterym byl vlastne celou tu dobu… hergot tohle mi vazne prijde tak odbyte… proc neni treba ultimate evil? 😀 tremendous evil? 😀 cokoliv.. ale tohle je akorat matouci a frustrujici, a klidne mi nadavejte do hnidopichu 😀

Napsat komentář