Nepoužitelné staty v D3

Blizzard se před pár dny vyjádřil k tomu, jak vypadá design statů v D3. Pozornost onoho blue postu byla upřená zejména na Thorny, o kterých se Blizz vyjádřil, že by je rád výhledově změnil. V reakci na to přišel streamer Kripparian se svým videem ve kterém diskutuje (ve svém poněkud ráznějším stylu) o tom, jaké jiné skilly mají špatný desing a co s tím. Diskuze to bude rozhodně zajímavá. Přínášíme Vám Kripparianovo video s českým přepisem hlavních bodů a doufáme, že se zapojíte do diskuze o tom co s tím.

Ps.: Dostat +5% damage spectral blade na Stormshieldu musí být nepřekonatelný zážitek…

 Kripparian: Worthless D3 Stats


Shrnutí:

Kripparian začíná svoje video komentářem, že je zřejmé, že mnoho statů má špatný desing. Je sice v pořádku, že pokud máte smůlu některé itemy jsou pro vás k ničemu, ale v pořádku není, že jsou k naprosto ničemu v celé hře. V Diablu 2 fungovaly některé staty alespoň tak, že nedávaly sice žádný pořádný boost, ale aspoň pěkně svítily. Tady nemáme ani to.

Projdeme si tedy AH filtr a snad zjistíme co s jednotlivými staty:

 

Zbraně

 

Arcane power on crit – Je příklad toho, jak by stat měl vypadat. Je použitelný jen pro někoho, což je ale samozřejmě v pořádku.

Bleed – Naprosto nepoužitelný stat. Když máte damage 100k je vám 200 bleed za 5 vteřin naprosto k ničemu. Blizz by měl přidat scalováni tohoto statu například tak, že by dal za 5 vteřin 20% damage vaší zbraně.

Chance on hit crowd controla ability – může být dobré pokud to nastackujete (například stun) ale proč mít například slow on hit. Pokud to chci tak si pořídím cold damage. Některé z těchto statů jsou nedomyšlené.

Experience – Více méně je to už nyní k ničemu. Kdyby se XP scalovaly taktéž po % mohlo by existovat mnoho zajímavých farmících buildů, takhle s úderem lvl 60 ztrácí smysl.

Gold Find – Dobré pouze k odhalování botů. Nacházení goldů se rozchází s inflací, která ve hře je. Když hra vyšla a našli jste 100g a měli GF 20% měli jste 120 goldů. Dnes když máte NV5, MP10 a paragon 100 nedostanete z GF prakticky naprosto nic.

Indestructible – Neměl by být používán vůbec. Možná pokud v PvP budete často umírat, mohl by být použitelný, ale jinak by bylo lepší, aby byl raději k´1/20 předmětů indestrubctible. Takhle jen koukáte na to, co by tam mohlo být místo toho.

Life on Kill – Naprosto k ničemu, jedině když zabíjíte velké množství mobů při farmě. Pak ale zase nepotřebujete ty HP. Kripparian navrhuje, aby tenhle stat byl nahrazený statem na zvýšení % šance na health globy. Vzhledem k tomu, že globy často boostí i jiné věci, daly by se tak dělat zajímavější buildy.

Minimal bleed damage – no comment

Bonusy k abilitám – když najdete Stormshield co zlepšuje spectral blade, tak máte chuť rozkousat klávesnici. Měly by být spojené s jinými staty – například magic missile by měla být spojená s předměty, co mají inteligenci.

 

Armor

 

Resisty: All res je v pořádku, ale co single resisty? V D2 to fungovalo dobře, ale tady některé elementy zkrátka nic nedělají. Fire a Arcane – jasně, ale zbytek? K ničemu. Navíc je vyloženě absurdní, že max roll na All res je vyšší než na Single res. To nedává smysl – lepší stat má lepší max roll než horší. Monkova passivka by se měla předělat a pak by se měl nastavit maximální roll na single resistech klidně kolem 200.

Crowd control reduction – Velmi podceňovaný stat, zejména až přijde PvP

Life from health globes – Není zase tak špatný, ale až tak kolem 10k na  předmětu a víc. Pokud máte 200hp z health globů tak je to ztracený stat. Možná by se dal předělat tak, že bý vám místo HP přidával také % z vašich resourců.

Thorns – Statement od Blizzardu zní jako provokace. „ Ano v dlouhodobém horizontu se na to možná někdy jednou podíváme – kupte si datadisk.“ Thorny mohly fungovat po vydání, kdy barb dal maximálně 10k damage a mohl mít 20k thorny, ale teď když lidi dávají miliony damage tak je to k ničemu. Řešení? Nechte Thorny scalovat podle % damage.

 

A co vy? Myslíte si, že je stat design rozbitý?

58 komentářů u „Nepoužitelné staty v D3

  1. Anonym: Je to jednoduché, pokud jsi D2 nenáviděl, tak asi nikdy nepochopíš proč si na některé věci lidé stěžují.

    Osobně s Delosombres souhlasím. Ty itemy jsou prostě špatně a vůbec nepodporují stavění buildů, což paradoxně jde proti celému systému hry, jelikož neexistují skill pointy a jediné co postavy (buildy) odlyšuje jsou právě itemy. Nejlepší je, že místo aby s tím bliz něco udělal, tak dělá věci jako NV a jeho resetování při změně skilu.

  2. Vztekat se kvůli tobě? Mám z tebe spíš srandu. Připomínáš mi mého kolegu z práce. Největší mistr světa v Diablu všechno věděl nejlíp, všechno znal, všechno dokázal, ale D3 nikdy nedohrál (INFERNO MP0) Co to??

    Už jsem te vyzval at se předvedeš ve hře (když už ze mě děláš lamu), hodíš Nick ať se na tebe mohu podívat, poměřit se s tebou ty borče a stále nic.. Copak? Nedokončený hell? Nejde ti to? Nebo jsi se snad zalekl mého trapného, chudého barbara o kterém si neoprávněně myslíš že je z RMAH?? 😀 Určitě jsi jeden z mnoha co držkuje i na nedokončený PVPčko, ale polož si otázku: vstoupíš do arény, když se bojíš hodit na web NICK? 😀

    Ano D2 jsem hrál!!! Tak jak jsem D1 miloval, jsem D2 nenáviděl! A než držkovat na webech jako ty, radeji jsem to nehrál.

    Nikdo vás nenutí hrát D3 !!! Proč to tedy hrajete? Aby jste měli nač nadávat??

  3. nech tam pridaju runove slova…. v takom pripade by ziskali na hodnote aj biele itemy, ktore si dnes nikto nevsima… pri runovych slovach ste navyse mali vzdy istotu, ze z predmetu dostanete to co runove slovo obsahuje a vy ste si mohli vybrat zo zoznamu existujucich slov a potom uz iba farmit runy, pripadne zakladne predmety s patricnym poctom socketov

    toto velmi chyba v Diable 3 a vela hracov by ihned presedlalo na runove slova a pokial by ich kvalita sa aspon vyrovnala tym z Diabla 2 tak celkom urcite aj ja. 

    A aby toho nebolo malo, tak Diablo 2 malo aj crafting. Ten dnesny craft skor pripomina gamble z Diabla 2. Setovky a legendarky obsahovalo uz Diablo 2. To navyse zaviedlo aj na svoju dobu novinku cim boli setovky. Ked si to vsetko date dokopy tak vam vyjde, ze Diablo 3 ubralo z nasadenej latky dost vyznamne. Co je naopak skvele, je prerobeny system skillov kde mate moznost kedykolvek zmenit svoj nazor a v pripade, ze vam padne nejaka extra dobra vec, ktora by sa hodila k inemu buildu nez aky mate rozbehnuty tak uz to neni problem ako v Diablo 2. 

    Gemy su tiez fajn ale bohuzial neni to s nimi az taka zabava ako s tymi runami z Diabla 2. Proste nemozete skladat rozne gemy s tym, ze vam to nageneruje nejaky skvely predmet ako to robili runove slova. Tu proste Diablo 3 svojmu starsiemu surodencovi nestiha a to len pritom porovnavame pribuzne hry od tej istej firmy.

  4. Anonym: Podívej se prosím na diabloprogress na buildy Barbara a pak mi pojď něco tvrdit o rozmanitosti buildů. Nemáš ponětí, o čem mluvíš. Btw, pochybuju, že si hrál Diablo 2 pořádně, protože tam byla itemizace na uplně jiné úrovni. Stackovat 5 statů s každým classem jako je to v Diablu 3 je proti D2 design joke. Můžeš se vztekat jak chceš, ale je to fakt.

    „Jsou zde legendární věci: source, helma, chest armor a další, co přidávají po 6-8-12% k cold, arcane, lighting a fire dmg (vše v jedné věci) takže když složíš více věcí můžeš mít 25-45% DMG ke všem. To není málo ne?! Myslím že itemy jsou vyřešeny dobře, jen málo kdo ví o všech možnostech využití..“ 

    Protože cold, arcane, lighting a fire damage (a vůbec ten samotný set) je strašně dobrý pro všechny classy, že ano. A 45% damage je strašně cool, teď budu dávat moby na 5 ran, místo na 6, wow, super customizace a variabilta, itemy sou dobře vyřešeny, super možnosti a využití. Ne, vážně. Přestaň, nebo budu fakt roflmao.

    Jen potvrdil, to co jsem psal (a zároveň totálně nepochopil mojí pointu). Bavíš se tady jen o boostu elementálního damage, který nepodněcuje vznik nových buildů. Je to prakticky to samé jako mít větší dps na zbrani, nebo větší crit, nic víc. Opět se vracíme k té nudnosti, stackovat, stackovat a stackovat pár statů. Co je horší, je to stejné u všech classů. Nemá to vliv na gameplay té postavy. Blik blik. To o čem sem se bavil já, byl boost/úpravu jednotlivých skillů z itemů aby mnohem více skillů bylo použitelných -> více buildů. A teď to hlavní, co ti očividně uniklo – svázat buildy s itemama. Co to znamená? Když budu hrát build X, tak abych byl maximálně efektivní nebo aby ten build vůbec fungoval, tak budu potřebovat itemy s boostem do toho skillu. Když si změním build Y, tak budu zase potřebovat jiné itemy. Mnohem více to rozšíří poptávku po různých kombinacích affixů. Takto to fungovalo v Diablu 2 a světe div se, ono to fungovalo 100x líp než tady. To je fakt, se kterým naděláš velké kulové. I když chápu, že ty třeba u hry nepotřebuješ myslet a přemýšlet nad kombinacema. Asi ti jen stačí, když si zvedáš 5 statů a seš cool. V této hře totiž nic jiného nepotřebuješ. To je paradox, že sám nadáváš na zjednodušování a sám si byl hráč Diabla 2, o čemž silně pochybuju.

    Doufám, že tu nebudeš argumentovat jedním přiblblým buildem CM Wizarda, protože to je sice build, který aby fungoval, tak potřebuje vysoké CC a AS, ale CC a AS stackuješ tak jako tak a u všech classů. Protože to je jediná cesta v této hře, stackovat 5 statů. Možnost volby neexistuje. I když vlastně ano, možnost volby, kolik dps a ehp si koupím na RMAH, podle toho, kolik mám v kapse…

  5. Ještě poslední věc z které teču: lamičky pláčou nad REFLECT DAMAGE… takže další problém pro děcka a tak budeme tlačit na Blizz ať to změní? DPC !! Stačí pásek nebo zbraň s life stealem a je po problému !!! Neschopnost a demence malých fakanů nemá konce !!! Neodstraníme rovnou útoky potvor? Ať tedy jen stojí a nic nedělají, pak to děcka dohrají !!! Tohle už je fakt vrchol !!!

  6. Netvrdím že můj Barbar je nejmocnější. Jen jsem tim chtěl říci že se dá sehnat komplet set + top zbraň bez miliardy hodin a 50 tisíc kč v RMAH ..! Někdo zde psal že to nepadá, já tvrdím že padá!!! NV + paragon 30 a víc + MP lvl (alespoň 5ka) a hlavně nezabíjet jen elitky ale i obyč moby + ničit sudy!!!

    Proč ti vadí moje all rezisty? Závist? Teď mi odpověz když jsi tak moudrý, proč podle tebe budu topit prachy v RMAH ? Proč budu něco měnit? Nemám potřebu dalších itemu- nebo jiných- vylepšených po dalším patchy – vyplakaném patchy. Mě stačí to co mám i na to, abych prošel komplet 1. akt na MP10. Můj cíl byl Immortal King´s set + Skorn, to mám a teď už si jen užívám hru a nehledám kdejakou mouchu..  Podle tebe decentní- neboli průměrný že? Můžes zde prozradit jaký je tvůj barb? Na jaký MP level hraješ? Když tolik potřebuješ vylepšené itemy!?!? MP3 max s častým náhrobkem u elitek??? Hmm? Ještě jsi psal o rozmanitosti buildů, tobě přijde že itemy ti nedovolují postavit barba (i jiné classy) na x způsobů? Pokud ano, tak do toho asi moc nevidíš…… a opravuji MP3 na MP1. 😀

    Pokud bys měl více možnosti na dmg boost, tak při představě že ty možnosti zkombinuješ, vidím jak jedeš MP10 instant a jsem zase u toho, že to může hrát 4 letý fakan… Takže to neni o rozmanitosti ale o ulehčení hry, hledání způsobu jak z ničeho vytřískat něco extrémního. Už teď jsou mezi námi borci co to tlučou za 1 600 000 DMG v critu na ránu. Je ti tohle málo? Potřebuješ víc? Myslím že na MP1 stačí 40k 😀 Asi ti ušlo že DMG nenaboostuješ jen Attack peedem a Critem. Jsou zde legendární věci: source, helma, chest armor a další, co přidávají po 6-8-12% k cold, arcane, lighting a fire dmg (vše v jedné věci) takže když složíš více věcí můžeš mít 25-45% DMG ke všem. To není málo ne?! Myslím že itemy jsou vyřešeny dobře, jen málo kdo ví o všech možnostech využití..

    A na otázku zda jsem hrál D2: ANO hrál a i D1. D3 jasně vede !!!

    R1K0, máš pravdu v mnoha věcech, ale na jednu maličkost si zapomněl…. strength u WD a ostatních neni uplně k (_!_) jasně že primárně jedeš Inteligenci na DMG, ale pokud dáš postavě i strength, tak vydržíš mnohem více, nechcípneš na ránu a tudíš máš čas rozdávat zlo a bídu :D, síla = tuhost,  takže uplně na hovno to neni. Né vždy to Gargantuan vyřídí.. 🙂

    Tím končím, napsal jsem co jsem chtěl a dál se dohadovat nehodlám. Dále se chci omluvit všem které jsem nas**l OMLOUVAM SE , ale dmnce a dětský pláč mne vyvádí z rovnováhy… 😀 Je jednoduché hejtit práci jiných, ale kdo z nás udělal něco tak epickýho jako Blizz? Starcrafty, WoW, Diablo….. Všimněte si že všechny tyhle hry jsou na dlouho, né jako CoD který dohrajete za 6-8 hodin a pak si můžete leštit bambus… Tak neni tohle Epický??

  7. To hle všechno snesu, ale rozčarování nad tím, co dělá FEAR na melee zbrani nezkousnu nikdy. Za dlouho šetřené goldy jsem si koupil zbraň, co dává fantastické DPS a zároveň je díky totálnímu crap affixu nepoužitelná na melee. Nevím proč Blizzard musí vždy aspoň jednu zbraň či armor ZMRVIT totálním crap affixem. Nejdřív Ocullus v D2 náhodným teleportem a teď Echoing Fury, všechny melee před ní varuji, abyste pak nebyli na vyšší MP zklamáni a znechuceni.

  8. Has a point. Evidentně hře rozumí. Souhlsím skoro se vším. Jenom je škoda že hru vidí jenom v end game nebo tesně před ním. Pro hráče, který s DIII skončí po NM může pít life after kill docela užitečný. 

    Ale určitě by měli staty, pokud jsou ve hře, být využitelný v nějaký podobě vždycky. Bleed kterej dá 500dmg když má hráč 30k, to je fakt vtip. Mě třeba daleko víc vadí Gold find, zbytečnější stat ve hře není. pokud hrajete bez AH, jsou goldy useless, pokud hrajete s AH, goldy získáte prodejem milionkrát více. 

  9. To VRSpicz – Hral si nekdy D2? Tam to fungovalo uplne v pohode. Jasne ze neco musi byt crap a neco musi byt top ale kdyz ti padne vec pro WD ktera ma staty ktery ti vubec nepatri tak to je neco spatne u blizzu a ne u nas. Dovedes si predstavit jak by to vypadalo v takovym WoW kdybych za sveho shamana mel na gearu misto intellectu treba silu, misto haste parry a misto masterky expertise? To bych milej zlatej hodil 2 spelly a konec. Uz dost ze tam udelaly mana cap. Vim ze to sou rozdilny hra ALE KURVA to chci po blizzu tak moc? Kdyz to v D2 funguje uz 12 let tak proc to do prdele nemuze fungovat i tady? A spolehat se ze mi BS vykove lepsi? ANI NAHODOU. A kdyz uz padne nejaka ta legendarka popr. setovka IL 63 tak z 90 % ji davam kovarovy pac ty staty sou nepouzitelny.

  10. Původní Inferno jako měřítko skvělé obtížnosti bych tady vůbec nevytahoval. Původní Inferno nešlo hrát. Kripparian se svým Barbarem by mohl povídat. Je rozdíl mezi obtížností a špatným designem.

     

    „Jsem důkaz toho že to jde i bez utopení výplaty na RMAH. Věřte že 10 let hraní diabla nikomu nevydrží, pokud za jeden RUN najde 15 legendárek a 5 setovek s tím že vše zabije jen pouhým zařváním…“

    Hmm, důkazem budiž decentní Barb? Uvidíme, jak budeš pokračovat dál. Bez stovek mega goldů a hlavně RMAH to za chvíli půjde blbě. A jak už jsem psal, v Diablu 2 nebyl problém za hodinu nafarmit desítky unikátů a ta hra se přesto hrála 10 let. Ekonomika v Diablu 3 nikdy fungovat nebude a ani nemůže (boti ftw). Koho zajímá 10% DPS navíc za 50 dolarů. Mě ne. V první řadě je třeba se aspoň pokusit rozšířit počet použitelných itemů. Více setů a legendárek, skill boostů na itemech a znatelných (ne crap typu 3% cold damage na setu nebo 6% spectral blade lol) a podpořit tak vznik nových buildů. S tak špatnou itemizací jaká je teď, kdy všechny classy jen stackují attack speed, crit, armor, all res a life (jen do chvíle, než přijde RMAH wall), to půjde hodně těžko. Design random itemů, kde najdu nějaký item, který má 2-3 dobré vlastnosti a přesto je to crap, protože nemá all resist, jo, to je špatný design. Tvůj Barb je toho důkazem, na všem all resist, hah.

  11. Hamin, přesně tohle říkám taky…. Přitom stačí málo a dá se to uhrát bez zlehčování. Já od doby co používám ve zbrani life steal, neumírám a reflect dmg mi vůbec nevadí a je fakt že dříve to problém byl. To co si psal že máš na heal bonus, mám taky a je to dobrá věc.

  12. Opravdu to ten týpek myslí vážně? Udělat hru ještě jednodušší než je to teď? Původní cíl bylo udělat inferno prakticky nedohratelné. Místo toho americký děcka a podobný chytráci furt brečí a brečí že chtěj tohle zlehčit, támhle toho víc přidat aby to dohrál i můj čtyřletej synovec…

    Musejí být i špatný vlastnosti itemů, jinak by ta hra byla o ničem. A stejně by se pak našel další, kterej by našel jiný skilly atd atd. Hra devalvuje a podobný lidi tomu jen napomáhaj.

    Jak je to video starý? Vůbec tam třeba není „Extra health from health globes and potions„. Takhle vlastnost není tak úplně nepoužitelná. Mám to na dvou předmětech jako bonus a je dobrý, že vypití flašky nepřidá 12,5k života ale 34k života.

  13. DELOSOBRES, mě se nic nerozpadá, ale nebaví mě ta neustála snaha hráčů si to zlehčovat….

    Můj nick ve hře je: VRSpicz#2833. Jsem důkaz toho že to jde i bez utopení výplaty na RMAH. Věřte že 10 let hraní diabla nikomu nevydrží, pokud za jeden RUN najde 15 legendárek a 5 setovek s tím že vše zabije jen pouhým zařváním… Proto se ptám, opravdu potřebujeme další zlehčování hry? Upravování itemů?

    BTW kdo má chuť si dát MP7 a více nebrámím se tomu…

  14. Je třeba najít kompromis. Nikdo nechce, aby padaly top itemy na každém rohu, ale jak píše LorDrek, 250m za jeden gg item je lol (a to má ještě daleko k absolutnímu topu). Tak co si dát trochu matiky a spočítat si, kolik času farmení zlata zabere komplet gear. Nebo spíš kolik real peněz, protože obchod s lepšími itemy se přesouvá na RMAH. A Sakra. Mám dojem, že Blizzard nějak nepochopil o čem je počítačová hra.

  15. VRSpicz To pak budete hrát hru stylem že se postavíte na MP 10 před diabla a on se o vás zabije sám? tak na to aký mám zlý deň v robote za toto máš odomňa 200 bodov, tak dobre som sa nezasmial už dobre dlho.

    delosombres k tej ekonomike, mi išlo ako o herný princíp implementovaný do hry, keď tam je tak sa ho snažím využiť, od teba nič nechcem, len proste ak chcem celý set, buď budem farmiť (toľko času na 10 000h farmenia nemám,), alebo využjem AH a kúpim ale 250 000 000 na immortal chestu nemám – výsledok: prvok ktorý nefunguje. Nechcem to ani zadarmo, ani mať zajtra, ale venujem sa tomu už dosť dlho a predávať legendary veci za 5000 g, to už ma prestalo baviť! Ide o zážitok z hry aspoň také minimálne %, že z 50 odohratých hodín mi padne aspoň!!!!!!!!!!! jeden použitelný predmet. Možno mám iba ja takú smolu a Vám všetkým padajú super predmety po stovkách, ak to tak je tak sa všetkým ospravedlňujem.

  16. Tapeworm: Pokud hraješ HC, tak to je samozřejmě jiná písnička. Problém je, že HC je pro většinu lidí moc HC. .) Na druhou stranu i na tom HC by ti trvalo sakra dlouho najít BiS itemy, i kdyby zvedli dropy 10x. Navíc na HC většinou nemáš tolik času, takže i kdyby si našel top gear do půl roku, je to imho v pořádku. Stejně zhebneš, nebo přidají nový obsah (ne, kecám, asi toho moc nepřidají, možná v exp packu zvýší thorn dam lol).

    Goliathus: Je to špatný design. Vypadne ti set/leg, wow… a je to crap. Srovnej si to s pocitem, když si našel unikát v Diablu 2. Nesrovnatelné. Legy jsou v D3 nové rare a rare jsou nové blue. Pocit zklamání, když už mi něco padne, je až moc častý a je to demotivující.

    HMTD: Tohle samozřejmě chápu. Je lepší affixy udělat použitelnými pro nějaký build, než je odstranit, nicméně konkrétně zrovna u thorns by mě zajímalo, jako by si to chtěl změnit a následně na tom postavit build, který by byl viable a aby mělo význam si to zvolit místo primárního DPS. Myslím, že hodně těžko. Muselo by to v první řadě fungovat i přes block a dodge, life leechovat, stunovat atd. Damage bude vždy lepší z primárního zdroje, čímž je tradáá, útok. Možná kdyby to fungovalo u petů, tak by to mělo nějaký význam, pro jeden class, hmm. Kdyby to fungovalo tak, že by to nedávalo damage, ale snižovalo to % celkového počtu životů (něco jako crushing blow) a ještě třeba stunovalo, tak prosím. .) Nicméně tak, jak je ten efekt nastavený (čti copy&pastnutý s D2) teď, ehm, špatný koncept.

    Ještě by mě zajímala jedna věc. Ti, kdo tady pořád vytahují tu !@#$% ekonomiku a že by ceny šly dolů a blabla. Já se chci u hry bavit a nacházet si itemy sám (a myslím, že většina diablistů). Co vás vede k tomu si myslet, že tohle je United Auction House of the Diablo, nebo nějaký wall street? Co vás vede k tomu si mylet, že mě a hráče jako já zajímá, za kolik si prodáte itemy? Co je vám po tom, co já si ve svojí hře najdu? Jinými slovy, vy chete, abych grindoval 10 000 hodin zlato a pak si od vás něco kupoval. Don’t care about you botters/flippers/mama’s basement dwellers.

  17. Pánové prosím omluvte mě, ale jste jako malá decka na písku. Co reakce, to pláč.. Jak je tohle na (_!_) a támhleto je na (_!_) a ať to blizz změní… Itemy Vám vadí… co chcete? Aby vám padaly jen brutální veci? Blbost !!! Pak by hra neměla smysl- hráč už by nehledal. Goldy? Co chcete aby vám na hromádce vypadl milion? A takto bych mohl pokračovat donekonečna.. Ve hře musí stát něco za (_!_), musí to být k ničemu!! Nebo snad chcete vše nej? To pak budete hrát hru stylem že se postavíte na MP 10 před diabla a on se o vás zabije sám? To by vás bavilo? Nebo snad dnes si koupit hru a zítra mit Paragon 100!? Kvůli uplakánkům už neni inferno infernem !!! Už to není výzva!! Dnes dohraje INFERNO kdejaká lama, s naprosto nesmyslným buildem.. Každý pláč, vyprovokuje Blizz k ústupu a ikdyž to většina hráčů nevidí, ze hry se stává něco, směšného. Žádná výzva, vše pokud možno hned a samozřejmě jen to nejlepší…Ono srát se do práce jiných umí každý…. Milujte DIABLO 3 takové jaké je a nehledejte jen chyby!

  18. Jako ze dexa dava dodge je pekne ale ja sem za WD dps takze me nejaky dodge nezajima. Ja to mam za ukol rychle zabit a ne si s snim povidat. Precejen nejsem tank. Na tankovani mam Gargantuana a ten po boostu opravdu vydrzi dost. Ano beru i all resist ale to beru taky pro to kdyz se do me neco trefi tak abych to trochu zredukoval + neco taky dava intel a taky pro Gargantuana ktery po patchy prosperuje ze statu.

  19. Ceny itemů by to určitě rapidně nezvedlo, ale pak by se nemohlo říct že jsou tyto staty na itemech zbytečné nebo bezcenné jako to teď někteří hráči tvrdí. Ono čím víc statů je, tím je šance na roll dobrého itemu horší a o tom to je. Jsem rád, že většina je odpad jedna z mála věcí za něco stojí.Šance na drop dobrého itemu je třeba 1:5000 kdyby se ze hry vyhodili staty typu, fear, GF, bleed šance na drop dobrého itemu by se hned snížila na 1:4000 itemů. To je to co chceme? Já si myslím že ne. Pokud se většině lidem tyto staty nelíbí ať je ze hry vyhodí ale s tím musí přijít snížení dropu všech věcí třeba o 30% a to zas budou další lidi řvát že jim to nepadá. Blizz to má těžké, zavděčit se všem bohužel nejde

  20. Goliathus: pokud by ty staty zlepšíli nemusí to nutně znamenat, podstatné změny v ceně itemů, možná spíš jakési vyrovnání, cena top itemů dnes by klesla a tyto itemy by mírně vzrostli. To že by ty staty vylepšíli by pouze rozšířilo možnosti na méně tradyční build, ale to by se týkalo jen omezeného počtu hráčů, a jelikož by nebyla poptávka nešli by ceny těchto itemů tak nahorů, cenu itemu stejně nejvíce ovlivňuje jak se staty narolují, a i když tyto vlastnosti zlepší pořád je budou lidi chtít až když dosáhnou řekněme 70 procent svého maxima a ostatní staty itemu které jsou žádané dosáhnou podobného výsledku, takže zůstaneme u tun odpadu na jeden poklad.

  21. delosombres:výš já věřím že ta hra je o možnostech volby, aneb pokud hsou ve hře Thorns, měl by existovat způsob jejich efektivního využití, pokud bodou všichni směřovat jednu cestu která je nejsnadnější bude to nuda. Každá má postava má nějakou myšlenku každá hraje jiným stylem, u spousty hráč naopak vidím že všechny postavy, hrají naprosto stejně kupují naprosto stejné itemi, nebo si je v horším případě posílají z postavy na postavu, ve finále vlastně nepotřebují mít DH,WD a Wize když za všechny hrají stejně. Nikdy jsem neměl rád vzory pokud tím vzorem nejsem já 🙂

  22. Ať raději do hry přidají itemy, které se budou odvíjet z MP lvl. Ať nejdřívě MP trožku ztíží…dnes už většina hráčů hraje aspoň MP3 tak ať z MP3 udělají MP0. Od MP1-4 padají itemy lvl64, na MP5-7 lvl 65, na MP 8-10 itemy lvl 66. U těchto itemů ať přidají počet statů na item třeba i na 10 statů, socket na rare botech, wristech, pásku, ramenách, a přidají další možné affixy

  23. delosombres : Hraju jen HC takže to rozhodně o kreditní kartě není. V současné době ani zdaleka TOP itemy nemám a bude dlouho trvat než mít budu „jestli se toho dožije má postava“. Rozhodně bych nechtěl, aby 10x zvedli drop legendárek, setů …. I teď mi ten drop vzhledem k obtížnosti hry přijde vysokej.

    Nahraní nemám tolik času a když hraju chci si zahrát z dobrou partou lidí. Je ale velké procento lidí co dneska dodělali lvl 60 a řeknou si dobrá dneska si trochu pofarmím a zítra chci dávat všechno na MP10 a tytyty blizzarde jestli nebude drop itemů takový aby to bylo možné.

  24. Jen ať se rollují na itemech rozházené staty, vím že nepotěší dropnout hellionku s 1300dps a se str, nebo meč slayer pro barba s intelektem, ale kdyby tomu tak nebylo, kde by se teď pohybovali ceny itemů? To že některé staty jsou „nepoužitlené“ je škoda ale vyhazovat je ze hry pryč není správné. Možná je upravit, vylepšit by pomohlo. Odměna pár expů za kill je směšná ale být na itemu 1000 expů za kill to by bylo hned zajímavější. Bleed si myslím že není zrovna špatný stat. Být na něm třeba velká šance na použití, nebo velký rozsah dmg, nemyslím si, že by tobyl nějaký stat na ho…Kdyby na něčem byl bleed v rozsahu 2000-5000 po dobu 4 vteřin a šance na bleed by byla třeba 25% rázem máte docela slušné dmg navíc. Jediný problém, proč hráči bleed neocení je, že u zbraně se tento stat neukazuje v jejím DPS. To bychom se pak možná divili kolik DPS by měl třeba SKORN, který už teď má vysoké DPS,vysoký bleed dmg a šanci  přes 90%. Vymazáním jen několika těchto statů ze hry by se hodnota danných itemů opět propadla dolů a to přece nechceme nebo jo? Možná to upravit podle lvl. Např. doropnu item lvl 60 min. bonus experinece by byl 500/kill u lvl61 600 expů atd. Life on kill? Není to špatný. Mám na zbrani přes 1000 life/kill a v actu 3 kde jsou mraky mobů je to slušný zdroj HP. srovnávat to s LS nelze ale zase bych to tolik nezatracoval. Každé HP se hodí. GF mě tedy vůbec nevadí že tam je. To že s vyšším MP lvl se zvyšuje i GF Vám přece taky nevadí nebo ano. Dříve jsem za run vydělával okolo 300K goldů, ted je to 1M. Každý gold se počítá, i kdyby to mělo pokrýt náklady za případné opravy. Nejsou to nějaké staty, které by hráči vyhlédávali,to určitě ne, ale když se na dobře rollnutém itemu objeví je to jen další + navíc.

  25. Treba si uvedomiť, prečo sú tam aj iné staty, dex je na dodge ak máte dostatť instantkill a dodge vás zachráni vďaka za dex, int. dáva resist, str. dáva armor, len nerozumiem prečo je na meči pre barbara 300 int. a 200 dex., keby 300 str. 50 dex. 50 int.  a 150 vital, celkom rozumná vec, len pre itemy určené pre klasy by mal byť primár ich  potrebne staty ostatné ako doplnok naviac, chápem tomu že to je random, len by to mali pozmeniť na veci určené pre klasy.

  26. Nektere staty sou opravdu des a sou na nic. Jiz zde reseny bleed je uplne na nic. Proc ma cil krvacet za 10K za 5 sekund kdyz ma tady 100M HP? GF a MF sou dnes prakticky taky temer na nic Staci zapnout MP, mit trochu paragon lvlu a pada to dost. XP sou dobre jen na farmu paragonu ale pak uz je to k nicemu. Stejne tak by mohli upravit i itemy „only for ……“ aby se nestavalo ze mi mojo bude davat dexu. Precejen je to vec kterou muze mit jen WD tak kcemu mu je dexa? V D2 to fachalo uplne normalne ze treba helma pro barba davala jen to co muze mit barb tak nvm proc to nejde i tady.

  27. No tak keď to nevyrieši Blizz ostáva všetkým poctivým hráčom nenakupovať na AH????, aby sa zmenšil dopyt a tým aj ceny???, tak načo tam potom je ten AH, možno navrhnúť hranice možného predaja itemov??? to zase porieši iba to, že každý bude mať top equip, v terajšej dobe nevidím riešenie tohto problému, ekonomika bude fungovať iba v medziach, boti tieto hranice prekračujú a tým rozbíjajú celý systém. „nerozumiem tomu je to hra, ktorá má mať svoje principy a tie majú byť pre hráčov zábavné, lenže AH narušil celý princíp podstaty DIABLA, to je mať dobrý gear!!!!!“ Jo teraz tu niekto napíše, že nemám chodiť na AH, ja sa opýtam prečo???, je to herný princíp implementovaný do hry tak ho využívam resp. využíval, teraz je nefunkčný! Negrindím 10h denne, nemám mil. goldov, takže hra je “ pre takýchto hráčov ………“ smola Bliz by sa mal uvedomiť. A verím tomu, že takýchto nadšencov na diablo je hodne ktorý pred 10 rokmi na D2 si mohli dovoliť hrať 10h denne, ale teraz????

  28. Tapeworm: I kdyby polovinu těch potencionálně se generujících crap statů odstranili a zvedli drop legendáraek a setů 10x, tak jak dlouho myslíš, že by ti i tak trvalo najít BiS itemy? Jo, dlouho. Learn the math. Problém je, že ta hra není o novém obsahu a hledání cool iemů hráčem samotným, ale o grindění 500m pro pana botera (ten, kdo má dual wield kreditní kartu to má snažší), abych si nakoupil na AH malý upgradek a zlepšíl si stat o pár procent. A ať mi tady nikdo netvrdí, že musím sám najít itemy, které pak prodám za desítky až stovky mega. Tomu sami nevěříte, že se vám vyrolují takové itemy, při té neustále se zvyšující inflaci cen…

  29. LorDrek: To by pak ale přece padaly mnohem lepší itemy a zničilo by to tu… ekonomiku … blabla a ekonomika je strašně důležitá v počítačové hře. Toho se boteři a flippeři bojí, protože pak by museli jít do práce jako každý normální člověk a běžný hráč by si mohl plně užít Diablo hru, aniž by někomu platil…

     

     

  30. Možná něco upravit proč ne, ale svazovat určité vlastnosti k spolu a nebo určovat, že na daném itemu se můžou narolovat jen určité vlastnosti je podle mého hloupost. To by znamenalo obrovský nárůst šance na drop nadprůměrných nebo TOP itemů a tím pádem totální konec ekonomiky ve hře.

    Podle mého je naprosto v pořádku, že se Storm naroluje s Spectral Blade. Přece by byl nesmysl, aby kdykoli dropnete Storm tak aniž by jste ho identifikovali tak víte že bude dobrej a jde jen o to jak moc dobrej bude.

    Pokud by to takhle bylo tak jediný cíl ve hře který by jste mohli mít je paragon 100, nebo projití celé hry na MP10 „to by taky nebyl asi problém, protože by padali jen věci s těma správnejma statama takže po nějaké ne dlouhé době hraní by každý měl více nebo méně SUPER EQ“

    V podstatě by pak stačilo poskládat nějaký EQ, se kterým dám A1 MP1 nebo A3 MP0 a budu mít jistotu, za krátkou dobu nafarmím super věci.

     

  31. No thorny tu stratili akýkoľvek význam, či už hráte so štítom, alebo cez dodge, každý bonus k damage sa počíta, teda ak to nie je 20, nerozumiem celému prepočtu na thorny v D3, v D2 to bolo hneď jasné, aj vidieť. A s rollom na itemoch je to katastrofa keď vám padne polearma s 1357 v základe a 439 dex, 350 vit, na AH to ani nikto nekúpi, trošku by sa hodila úprava statov podla clasy, ktorá môže vôbec používať item.

    Jo Blizz by nás mal viacej počúvať!!!!!

  32. Problém thorns efektu už od Diabla 2 není v hodnotách damage (které bohužel Blizzard za 10 let nebyl schopný změnit tak, aby mělo použití alespoň nějakou logiku), ale v samotném konceptu. Jedna věc je, že samotný block plus dodge jde proti této mechanice a dále, logicky je snad pointou boje vyhnout se útoku a ne se nechat mlátit, zvlášť ve hře, kde tě každý duhý 1-2 hitne. Nicméně tak jako tak, pokud dáváš thorns efektu přednost před boostem primárního DPS, děláš to špatně. Embrace the fail again.

  33. Ano jsou potřeba velké změny, jen s těmy Thorns je vedle, tím nemyslím že by skil fungoval, mám Barba na Thorns a je to tak na MP0 pak se nepřátelé vraždí sami jenže pomalu, jen tu změnu rozhodně ne podle DMG postavy, vždyť základní myšlenka je, že se nepřítel zraňuje o vaše brnění, tak proč nepočítat zranění Thorns s procent armoru řekněme max poškození které by tak šlo dosáhnout by bylo 200000, armor barbara by byl 8000, tak ať je max Thorns ve všech předmětech dohromady 25 a za každé Thorns dostane 8000 DMG. Je to logičtější a nebyli by na předmětech staty v tísících.

  34. A stejně tak dodám, že některé staty jsou zase k ničemu u lowlvl itemů…

    … k čemu je člověku s lvl 4 a 12 DPS 1% CC, 15% CD nebo +30% damage (reálně třeba 1,5 DPS).

    Mohlo to klidně být rozfázované, že do iLVL 10 by se generovaly nějaké velmi omezené staty, do iLVL 30 jiné staty, do iLVL 50 ještě jiné staty a itemy iLVL60+ by už měly jen vybrané staty, vhodné pro endgame postavy.

  35. Super článek… s těmi názory souhlasim do posledního písmena.

    Bohužel mi přijde, že nad tím Blizzard moc nepřemýšlel. Argumenty, že ro začátečníka je nějaký stat užitečný, jsou liché. Začátečník přece nepoužívá iLVL 63 předmět ;-). Tak ať to rolluje do ilvl 10 apod.

    Navíc mnoho z těch statů (třeba + EXP/monster) nemá žádnej reálnej význam už ani na začátku. Možná prvních 5-7 levelů, které i začátečník proletí za 30 minut. Vždyť pak si stačí spočítat, o kolik nějakej +19EPX urychlí levelení. U endgame itemů už je to vůbec blbost.

    Krásná ukázka jsou ty single-rezisty.

    Tohle by byla úžasná příležitost, kdyby se Blizzard rozhodl začlenit (mou navrženou podobu) nekonečného dungeonu v podobě arény. Třeba patro 35 by patřilo takovému elitpacku s fire damage + specifickejma oemezeníma gearu, že nadšenec, který by ho chtěl projít, by si na něj musel pořídit specifický gear se single rezistama.

    To by byl pravý endgame, který by zároveň znamenal poptávku po různejch itemech. Představte si třeba level, ve kterém by platilo omezení, že postava má 0% DPS. Jedinou cestou jak ho projít, by bylo se pořádně obrnit thorny. Těch možností by bylo nekonečné množství.

     

  36. Kratos:

    Tema XP bonusama ale dle mě nemyslel ty, co jsou na Leoric Signetu a Hellfiru, nýbrž ty, které se rollují na magic a rare itemech (monster kill grants plus 20 XP apod (to jsou bodové hodnoty, ne procenta)) páč ta jsou naprosto k ničemu – s těma ty paragony moc neurychlýš 🙂

    Gold find je tam prostě jen pro to, že byl v D2. V dnešní obě nemá pro HRÁČE (nikoli bottera) de facto žádnej extra význam.

    Je pravda, že některé rolly jsou fakt nesmyslné, specielně na itemech omezenejch na class.

  37. No problém je, že Kripp je fanatik do Diabla…treba si ale uvedomit, že väčšina hráčov nehráva 10 hodín denne a nemá nahratých 1000 hodín.

    Väčšina statov čo označuje sú robené pre začiatky v hre, pre postavy s nižším levelom alebo pre hardcore. A treba si uvedomiť, že veľa hráčov Diabla 3 si dohrá 60tku, 1-2 postavy a tým pre nich hra končí a idú na niečo iné.

    Taký Bleed…vynikajúci stat pre barbara na nižšom leveli, na hardcore dokáže zachrániť život slabšejpostave.

    Gold Find dobrý stat, pre postavy bez vysokého paragonu.

    Experience absolútne nesúhlasím že zbytočný stat….môj templár má všetko na expi, ja tiež na farmu a je to extrémne poznať, či má človek 100% alebo so statmi na predmetoch 200%. Ušetrí polku času, čo nie je až tak zanedbateľné keď potrebuje na nový paragon 100 mil expov.

    Life from health globes, takisto vynikajúci stat pre hardcore postavu spojený s pickup radius vynikajúci i pre softcore

    Single resisty? zase ako pre koho….taký built pre DH, kde má všetko All resist + ešte physical resistance je perefektný….alebo pre hardcore barbara s dodatočným arcane resist….

    Arcane power on critical – vynikajúci pre wizarda

  38. Já s tím tak docela nesouhlasím Kratosi. Myslím si, že je v pořádku, že mi padá co není užitečné pro mě, ale fakt, že to není dobré pro nikoho skutečně poukazuje na špatný design statu. Např. Arcane on Crit – funguje přesně tak jak má. Pro většinu k ničemu, pro někoho ale skvělý.

  39. Tie staty tam musia byť kvôli zachovaniu ekonomiky….je to ako keď vám na Manticore kuši padne namiesto 200 dexterity 200 inteligence….jej cena je tak o 1000% menšia okamžite.

    Ak by boli iba užitočné staty, šanca na skvelý roll by extrémne stúpla a celá už teraz chatrna ekonomika by padla….čím viac statov na roll, tým väčšia šanca, že človeku padne crap…stačí jeden zlý stat a legendary môže ísť rovno ku kováčovi.

  40. Naprostý souhlas s Kripparianem. Přijde mi, že Blizzard vytvořil několik statů tak říkajíc do počtu. Aby daný item, který je vícestatový nebyl až tak dobrý a ničilo ho to,že na něm bude ptákovina typu: indestructible.

    Určitě by do budoucna mohli přidat další staty, které by byli zajímavé. Něco ve smyslu: movement speed on hit atd. Proste staty, které mají význam v určitých rolích.

    V souvislosti s vytvářením socketů mě napadlo, že jedním ze statů by právě mohl být stat: socketable. Byl by to způsob, jak b se dalo vyřešit to, kde mohu a kde nemohu vytvářet sockety (stále věřím tomu, že tato funkcionalita v Diablu bude).

    Kromě těchto statů by jistě stálo i za to předělat některé legendární předměty. Takový Ivory Tower může mít jaké chce staty, ale vždy to bude jen a pouze crap. To samé platí u itemů, na kterých je stat z jiné classy. Viz zmiňovaný dmg spectral blade na stormshieldu.

    Co se týče samotných resistů, tak ty jsou zajímavé snad jen pro Monka. Všichni ostatní řeši pouze resist all. Tohe si 100% zaslouží předělat. Jednotlivý resist na itemu = o jeden stat méně. Bohužel.

Napsat komentář