Build: Support monk

Zdravím všechny hráče a hráčky Diabla, jmenuji se Sloun a zde na Diablofans budu psát občasníky ohledně buildů. Všechny buildy, o kterých budu psát mám vyzkoušené několika hodinama hraní. Mám v plánu informovat o meta buildech nebo jen o buildech které mě baví, ale již nemusí být tak efektivní na hraní.

Jelikož se nacházíme před patchem 2.6.4 a nevíme jaké DPS buildy budou boostlé, tak mi přijde dobré začít support monkem který se v nadcházející sezoně bude hrát stejně jako v sezoně 15. Pro začátek koukneme na doporučený gear, skilly a gemy. Jako poslední projdeme, jak se postava ovládá. Tento build se používá k podpoře DPS postav v partě, jako např. Wizard, Necromancer.

Vybavení a doporučené staty

Legenda

  • Int – Inteligence
  • Vit – Vitality
  • CDR – Cooldown Reduction
  • AS – Attack Speed
  • AR – All resist
  • Dex – Dexterity

Využívá se bonusu 4 částí Innas Mantra a setových zbraní Istvans Paired Blades.

  • Helm: Leoric’s Crown
    • Int > Vit > Life%
  • Shoulders: Lefebvre’s Soliloquy
    • Vit > CDR > Health from globes
  • Gloves: Inna’s Hold
    • CDR > Vit > AS
  • Chest: Inna’s Vast Expanse
    • Health from globes > Vit > AR > Life%
  • Belt: Inna’s Favor
    • Vit > AR > Life% > Dex
  • Pants: Inna’s Temperance
    • Vit > AR > Dex
  • Boots: Illusory Boots
    • Health from globes > Vit > AR > Int
  • Bracers: Strongarm Bracers
    • Life on hit > Vit
  • Amulet: Countess Julia’s Cameo
    • Socket > CDR > Health from globes
  • Ring 1: Oculus Ring
    • Socket > CDR > Health from globes > AS
  • Ring 2: Obsidian Ring of the Zodiac
    • Socket > CDR > Health from globes > AS
  • Weapon: The Slanderer
    • CDR > AS > Vit > Life on hit
  • Offhand: Little Rogue
    • CDR > AS > Vit > Life on hit

Jak získat helmu a boty s inteligencí? Možnosti jsou dvě. První je u Mysticka přetočit z Dexterity na Inteligenci. Druhá je vydropovat za Wizarda, Necromancera, nebo Witch Doctora. Upozorňuji, že boty padají pouze z Actu II, kde splníme všechny bounties a dostaneme Horadric Cache.

Aktivní skilly

  • Levé myšítko: Crippling Wave – Tsunami
  • Pravé myšítko: Cyclone Strike – Implosion/ Soothing Breeze
  • Tlačítko 1: Binding Flash – Crippling Light
  • Tlačítko 2: Inner Sanctuary – Temple of Protection
  • Tlačítko 3: Mantra of Salvation – Agility/ Mantra of Healing – Time of Need
  • Tlačítko 4: Epiphany – Soothing Mist

Pasivní skilly

  • Seize the Initiative
  • Near Death Experience
  • Beacon of Ytar
  • Resolve

Skilly u sup monka mají hodně alternativ a záleží na preferencích party.

  • Cyclone Strike – Implosion – zvyšuje radius, na který Cyclone Strike stahuje nepřátele.
  • Cyclone Strike – Soothing Breeze – healuje z % Health from globes.
    • Můj názor: Pokud parta umírá a nestačí healy, brát Soothing Breeze, ovšem snažit se pro efektivitu brát Implosion, hlavně v partě 2 lidí kde není sup barbar, který stahuje moby z okolí.
  • Mantra of Salvation – Agility – po aktivaci zvyšuje resist all o dalších 20 %.
  • Mantra of Healing – Time of Need – po aktivaci dává štít (60 000 + 15 % z Health from globes).
    • Můj názor: Používám Mantru of Healing, jsme na to v partě zvyklí. Chce testovat komu víc sedí jaká mantra.

Gemy

  • Helm – Flawless Royal Diamond
  • Torso and Pants – Flawless Royal Diamond
  • Weapon – Flawless Royal Amethyst

Legendární gemy

  • Iceblink
  • Gogok of Swiftness
  • Gem of Efficacious Toxin

U těch legendárních gemů někdo mění Esoteric za Gogoka v případě, když mají dostatečně velkou CD redukci. Nebo dávájí Esoteric za Iceblink. Já osobně hraji s Esoterikem místo Iceblinku, stačí jeden do party a u nás ho nosí barbar. Support, který umírá je horší, než support, který nezvyšuje tolik dmg, ale přežívá!

Kanai’s Cube

  • Weapon – Flying Dragon
  • Armor – Spirit Guards
  • Accessory – Band of the Rue Chambers / The Star of Azkaranth

Proč máme na výběr tyto šperky? Band of the Rue Chambers – zvyšuje regeneraci spirit, takže můžeme více spamovat mantry, cyclone strike. Ovšem pokud vycházíte se Spirit, doporučuji použít The star of Azkaranth který nám dá resist proti fire dmg.

Paragon priority

  • Core – Movement speed, Vit, Dex, Maximum spirit
  • Offense – CDR, Attack speed, Crit chance, Crit dmg
  • Defense – All resist, Armor, Life%, Life regen
  • Utility – Life on hit, Resource cost reduction, Gold find

Area dmg do paragon nedávejte, jinak hra laguje (FPS dropy).

Popis hraní

První, co v riftu děláme – zapneme Epiphany které nám zvyšuje regeneraci spirit, dává nám mobilitu, protože můžeme skákat z monstra na monstrum (použitím Crippling Wave), ale take nás a naši partu healuje za každý skill který použijeme, přesně za 16 000 + 4 % Health from globes. Přesně kvůli tomuhle skillu potřebujeme co nejvyšší CD redukci, a prsten Obsidian Ring of the Zodiac, Epiphany musí být stále zaplé!

Než dojdeme na místo, kde vytvoříme skupinu, kterou následně zabijeme, tak pouze jdeme u našich DPS stále dopředu a mačkáme mantru, můžeme dávát stun pomocí Binding Flash, případně healovat přes Cyclone Strike, tady ovšem záleží na zvolené runě. Vzhledem k nízké pohyblivosti (nemáme žádný teleport), využíváme skok přes Epiphany a boty Illusory Boots, kvůli kterým můžeme chodit skrz monstra.

V bodě, kdy se s partou dohodneme na místě kde budeme zabíjet, tak položíme u našeho DPS Inner Sanctuary. Během celé doby boje musí být pod DPS postavou tato runa, snižuje poškození, které všichni v runě dostanou o 55 % a také všichni mají imunitu proti CC (crown control, například stun). Natáhneme monstra okolo nás pomocí Cyclone Strike, zde máme kvůli shoulderům dmg redukci 40-50 % po použití Cyclone Strike na 5 vteřin. Toto opakujeme do té doby, než všechny monstra budou na jedné hromadě, nebo pokud se někam rozutíkají. Monstra stunujeme přes Binding Flash, tím jim snižujeme dmg, který členům party rozdají o 25 % na 5 vteřin. Samozřejmě Epiphany a Mantra je stale aktivní. V době, kdy nemusíme stunovat, nebo pullovat monstra si dobíjíme spirit. Zárověn healujeme partu (Epiphany které healuje za každý skill) používáním primary skillu Crippling Wave. Protože máme vysoký attack speed (Flying Dragon v kostce), tak se nám spirit i HP doplňují velmi rychle, každou třetí ranou dáváme freeze, příjemně využíváme i naši dmg redukci přes druhý item v kostce, a to Spirit Guards. Ty nám zvyšují dmg redukci o 49 % na 3 vteřiny po použití primary attack. Po zabití skupiny monster jdeme dál a opakujeme, dokud úspěšně nesplníme rift.

To je vše pro můj první build na těchto stránkách, dejte mi vědět do komentářů, jestli vám těchto pár řádků pomohlo. Případně napište, jak support monka hrajete vy.

Komentáře 5

  1. Ja ešte používam HELLFIRE AMULET OF INTELLIGENCE s pasivkou UNITY. Inak v podstate hrám presne tvoj build.

    • Hellfire se mi zdá hroznej v tom, když si vemeš kolik hodin strávíš farmením správných statů a pasivky.
      V případě element. náhrdelníků to je o hodně jednodušší na farmení. A zárověň to pomůže k přežívání, co si budem povídat, občas tomu monkoj padaj celkem rychle ty HP (hlavně v partě 2 lidí) a arcane pod nohama od elity úplně neprospívá přežívání.

  2. Trebalo tam aj dopisat co ma support monk robit ak pride RG boss

  3. Ahoj, pokud chodíš nějaké speedy kde vše ustojíš na pohodu, tak se Scarab vyplatí (jsou to prostě free expy. Samozřejmě, když pushuješ, tak LPH je nutnost (je to také psané v článku).

    Díky za reakci 🙂

  4. azaxsyndrom

    parádní článek , ale do dnes sem nepochopil proč se ve weaponě tahá scarab na exp….to se opravdu vyplatí ? neni mnohem lepší mít v obou zbraních LPH gem?

  Přidat komentář