Rok se pomalu blíží ke konci a už bylo na čase, aby vyšel pravidelný čtvrtlentní Diablo IV update, poslední je ze září. Jak pokračuje vývoj Diablo IV?
Dnešním updatem nás provede Joe Shely, Lead Game Designer Diablo IV a věnovat se bude tomu, co je krví Diablo – předmětům.
Dnes se podíváme na některé změny předmětů v Diablo IV. Dále nás čeká update toho, co jsme sdíleli v přechozích blogových příspěvcích týkajících se Diablo IV. Při rozhodování jaké změny udělat jsme se zaměřili na tři věci:
- Chceme posílit identitu tříd. Předměty a dovednosti které se prolnou s fantazií postavy jsou nejlepší.
- Chceme hlubší úpravu skrz předměty. Předměty by měly podpořit a vylepšit postavu, ne ji definovat.
- Chceme větší hloubku, někde mezi Diablo II a Diablo III. Chceme, abyste měli možnost objevovat spousty předmětů a nekonečné množství možností, jak udělat postavu.
Dovednostní strom
Od posledního čtvrtelního blogu týkajícího se dovednostního stromu jsme procházeli zpětnou vazbu. Tým na interních testech dovednostního stromu strávil spoustu času a to včetně prodlouženého testu. Na základě obojího si jsme jistí, že jsme se vydali správným směrem, takže budeme strom vylepšovat. Např. zvýšíme „clustering“ spojených bodů, takže hráči nemusí procházet celý strom dovedností, aby našli upgrade pro jejich build.
Možnost „respecu“ je něco, co se špatně balancuje. Stejně jako vy, i my chceme, aby volby měly význam. Chceme, aby postavy byly originální, ne aby byly jeden klik od toho být stejné jako všechny ostatní. Chceme, aby hráči experimetovali s různými dovednostmi, když začnou hrát, aby objevovali různé buildy a vyhovovaly jim. V Diablo IV bude možné respecnout dovednosti a pasivky. Budete moct respecovat neomezeně, ale nebude to zadarmo. Bude to snadné udělat když začnete za postavu hrát, ale jak bude vaše postava silnější, budete muset něco obětovat – čas a peníze. V konečné fázi hry bude respec hodně drahý, bude odpovídat času a úsilí, které jste věnovali do definování vaší postavy.
Primární staty
Poslední blog přinesl zpětnou vazbu v tom, že příliš mnoho síly postavy pochází z předmětů, které nosí. Líbila se nám obraznost spojená s frázemi „Angelic Power“ and „Demonic Power,“ ale obě nepodporovaly fantazii toho co znamená být barbar, kouzelník, nebo druid. Takže jsme se vrátili ke kořenům, podívali se na základní RPG elementy raných Diablo her. Co skutečně děláme, když se probíjíme hordami nepřátel a pak se objevíme o level výše na jiné straně? Trénujeme, procvičujeme dovednosti, zlepšujeme se v tom, co děláme. Stáváme se silnějšími a chytřejšími.
Po dosažení levelu náš barbar získá pět Stat bodů a 2 Skill body.
Když získáte level, získáte body, které můžete investovat do Strength, Intelligence, Dexterity a Willpower (síla, inteligence, obratnost, síla vůle). Zároveň získáte i dovednostní body. Barbaři budou benefitovat ze síly, ale až budete stavět vaši postavu a rozhodovat se, jaký skill a synergii použít, budete muset investovat i do dalších atributů.
Barbarovi se za každý bod síly zvýší poškození dovedností, Willpower zvyšuje regeneraci Fury, Dexterity zvyšuje kritickou šanci. U kouzelnice Inteligence zvyšuje poškození, Willpower zvyšuje kritickou šanci, Dexterity zrychluje obnovu many. Každý stat taktéž zvyšuje sekundární defenzivní bonus.
Můžete podpořit staty různými předměty, tady získáte trochu Willpower, tam trochu Strength, ale většina statů bude pocházet z toho, kam investujete body.
A teprve zde začínají být věci zajímavé. Mnoho nodů v každém dovednostním stromu má další efekt, pokud dosáhnete určitého počtu primárních statů. Získáte základní efekt, a když budete mít dost korespondujícího primárního statu, aktivuje se bonusový efekt.
![]()
Budete muset pečlivě přemýšlet, jak investovat body, aby se aktivovaly tyto efekty.
Druhy zbraní
Jak jsme již naznačili v posledním blogu, děláme značné změny v itemizaci.
Podíváme se nejdříve na mnoho různých druhů zbraní, které jsou dostupné pro postavy. Každý druh zbraně vypadá vizuálně jinak a má smysluplný efekt na gameplay kvůli různým fičurám, např. barbarům Arsenal. V herním engine jsme udělali mnoho úprav, takže zbraně vypadají reálněji a fyzičněji, jako například barbar zvedající zemi palicí, když vyvolává Upheaval.
Postavy v Diablo IV využívají zbraně k provádění dovedností a sesílání magických sil.
Ale pořád nám něco chybělo. Hůlky mají být rychlejší než tyče, meče a palice by každý měly dělat jiné věci. V posledním playtestu jsme zbraním přidali rychlost útoku a speciální charakteristy, abychom viděli, jak to funguje naživo. Obecně řečeno, jednoruční zbraně jsou excelentní v rychlých útocích a rychlých přesunech, dvouruční zbraně udělují vyšší poškození. Skutečně pocítíte rozdíl.
Dvě různé volby zbraně pro kouzelnici na 20. levelu.
Kromě rychlosti má každý typ zbraně vlastní charakteristiku. Pro štít to je blokování, každý štít nalezený v Sanctuary bude mít kromě magických affixu i blok. Jako fyzické vlastnosti jsou tyto rysy konzistentní skrz hrou a nelze je změnit.
Fyzikální charakteristiky zbraní jsou v tooltipu zobrazeny odděleně. Zde je příklad štítu, hůlky a sekery.
Můžete si všimnout ještě jedné věci: Jsou to rendery ve vysokém rozlišení vybavení ze hry. Ve hře jako je Diablo, ikony jsou důležité. Často přispívají identitě postavy jako cool část vybavení. Předměty, které se nevykreslují na postavě (např. prsteny) jsou definovány ikonami. Všechny tyto ikony jsme vylepšili.
Kvalita předmětů
Taktéž jsme udělali změny ve kvalitě předmětů. Líbí se nám přehlednost analýzy, kterou poskytují jasně pochopitelné tiery předmětů. Jinými slovy, myslíme si, že různě zkušení hráči benefitují z toho, že nemusí zkoumat každý padnuvší předmět, zda-li je pro ně upgradem. Modré Magické předměty jsou dobré, žluté Rare předměty jsou většinou lepší. Když levelujete, máte skvělý pocit z toho, když vylepšujete předměty na věci komplexnější a se silnějšími efekty, hustějším vzhledem. Předměty s legendárními affixy mění průběh hry a poskytují mnoho různých efektů, které nejsou možné u běžných affixů.
Krátce řečeno, nechceme skončit tam, kde jediným správným rozhodnutím je ignorování všech předmětů bez kýženého oranžového paprsku.
Takže děláme mnoho úžasných změn. Zvýšíme potenciál individuálních affixů na Magických předmětech. V end-game zvýšíme počet affixů na Rare a lepších předmětech. Legendární affixy budou skutečně náhodné! Mythic předměty budou nahrazeny Unique předměty.
Magické předměty mohou mít nejsilnější běžné affixy, Rare předměty jich mají pět, Legendárky mají 4 běžné affixy a jeden legendární.
Legendární affixy
O legendárkách můžete uvažovat jako o Rare předmětech, které mají jeden affix nahrazen legendárním efektem. Tyto legendární affixy fungují jako běžné affixy, které se mohou náhodně narollovat na náhodných předmětech v náhodných pozicích. Mnoho affixů lze použít na všech postavách, jen některé budou omezeny na specifické postavy.
Nemůžete se rozhodnout, zda na botách chcete mít Chill efekty mrazí rychleji, nebo vyšší poškození? Není problém! Legendární affixy nejsou omezeny na specifický slot.
Na příkladu výše si můžete všimnout různorodosti affixů, včetně resistencí na elemetny, díry na kameny a runy, které se mohou na předměty objevit místo jednoho affixu. Samozřejmě, Attack pochází ze zbraní, zatímco Defense z brnění. Tím, že se zvedne maximální počet affixů na předmětech, přidáme do hry zcela nové affixy, aby byla zaručena různorodost.
Unikáty
Unikátní předměty se s velkou slávou vrací do Diablo IV. Líbí se nám fantazie těchto předmětů se zcela jasně danými affixy, kolem kterých se staví buildy, často jsou tématické a většinou mají sílu určenou pro určitý druh postavy, a samozřejmě mají výrazný vzhled.
Unique předměty jsou dostupné od 20. levelu. Unique budou mít vždy stejný affix.
Stále se nám líbí i idea Mythic předmětů, ale nechceme vytvářet něco, co by negovalo všechny ostatní, takže jsou mimo hru. Jedna z věcí, kterou jsme na nich milovali, byl slib získání náhodné legendární síly, takže jsme to zařadili do základního designu legendárek.
Už se těšíme na vaše buildy, které budete tvořit po úpravě dovedností, stromu pasivek, primárních statů a změn předmětů. Možná se zaměříte na dovednosti vylepšené o Unikátní předměty, které jsme vytvořili. Nebo uděláte něco zcela nového založeného na legendárních affixech, objevíte kreativní pár primárního statu a specifické dovednosti, nebo možná do toho začleníte affixy Rare nebo Magic předmětů pro maximální efekt.
Těšíme se, až budeme číst zpětnou vazbu, kterou nám poskytnete na základě tohoto blogu. Prosíme, mějte na paměti, že hra je stále ve vývoji. Konstruktivní diskuze ohledně Diablo IV pomůže vývoji. Jsme vám velmi vděční za vaši podporu a vaše postřehy. I nadále budeme pokračovat na itemizaci a těšíme se na BlizzcOnline. Pro rok 2021 máme nachystáno mnoho informací ohledně dalších fičur a nemůžeme se dočkat, až vám o nich řekneme.
Zdroj: Blizzard
Jak je to s vydáním 31.12.2020 ,myslím osobně že to není reálné…jsou nějaké zprávy?…obchody čekají že ano.
nie nie je reálne 31.12.2021, skôr to bude rok 2022.
Obchody cekat muzou cekat co chtej, ale historie nam rika, ze se da vydani D4 ocekavat az koncem roku 2023 (vanoce?). D3 bylo oznameny 2008 a vyslo o 4 roky dyl ve 2012. D4 bylo oznameny v listopadu 2019, takze driv jak v prvnim pololeti 2023 bych s tim nepocital. Ostatne jako takovej indikator stavu vyvoje se da vycist z toho co ukazujou v tech ctvrtletnich updatech. Porad jeste experimentujou a meni uplne prazakladni veci. Ocekavam, ze zacatkem 2022 se hra dostane do alfa faze a 2022/23 bude beta.
Nemáte nějakou informaci o tom zda bude D4 podporovat gamepady na PC popřípadě SplitScreen? Hraji na to PC ale připojené k 65 palcové telce a je to boží. Tak by mě tohle zajímalo.
Vzhledem k tomu, ze je to tentokrat od pocatku vyvijeny i na konzole, tak na 99% ano.
Někde to tu je už psané v předchozím blogu, bude možné hrát na PC s gamepadem, ovládání tomu bude přizpůsobené.
Děkuji za info. Když jsem byl ještě mrňous coz už je přes 35let, tak jsem hrál na NESu a bylo to skvělé pak přišla vyšší liga a to hraní na klávesnici + myš a poslední rok zkouším Xbox One ovladač a maximálně mi to ve spojení s telkou vyhovuje, hlavně to je pohodlnější než sedět u PC, tady se rozválím na pohovce a je to prostě lepší. Nechce se mi utrácet velké peníze za hry na konsole viz. PS5, to je už úplně mimo a navíc plno srdcovek je pouze na PC (C&C, Red Alert, PUBG.. atd).
Contra brofist. Ja mel Famicom, pac NES se u nas sehnat nedal. Po cca 2000 nahranych hodinach v D3 na PC jsem mel velkou neduveru v ovladani ty hry gamepadem. Vubec jsem si nedokazal predstavit jak na nem zameruju kouzla a hlavne management inventare. Ze zvedavosti jsem zkusil tehdy jeste na PS3 demo a byl jsem v soku jak skvele se to ovlada. Blizz na tom odved dobrou praci. Ted mi to prijde na gamepadu prijemnejsi a pohodlnejsi nez s M+K.
Tohle je hrozny muceni, ja uz to chci hrat! PS: zjistil jsem, ze PS5 ukazuje pocet odehranych hodin a k mymu prekvapeni nemam nejvic v D3, ale v Dark souls 3, kde mam pres 300h (hlavne diky brutal grindu na platinku) https://i.imgur.com/J4kJ4pX.jpg
docela slusnej drop v S22.. https://i.imgur.com/pG5w7wn.jpg
Výborný článok, super preklad a naozaj viac a viac mám dojem, že toto Diablo už nestúpi do ….cow shit ….
Děkuji! 🙂
Děkuji za další info o Diablo IV, už se na něj těsím. A není odkaz u obrázku pod „Legendární affixy“
Odkaz? Nechápu.
Edit: Už chápu, obrázek. Opraveno, díky za nahlášení.