Le Monde: Francouzští zaměstnanci Blizzardu viděli Diablo 4

Le Monde, respektovaný francouzský večerník, na webu zveřejnil článek o vypovědích, které zasáhly evropský Blizzard. V článku je zmíněno i Diablo 4.

Článek, schovaný za paywallem, je zaměřenen na problémy, které provází masivní propouštení v evropském Blizzardu. Odejito má být až 30 % zaměstnanců, ale proces ještě nebyl dokončen. Dále se v článku rozebírá současná situace Blizzardu, uvádí se, že většina titulů tohoto vývojářského studia je na sklonku života a nevedla si tak, jak bylo očekáváno. Následující odstavec (záměrně ponechán ve francouzštině) hovoří o budoucnosti Blizzardu.

Quid de l’avenir ? Les équipes de Blizzard Entertainment ont déjà eu le droit à une présentation du très attendu Diablo 4 et savent qu’un nouveau Overwatch est dans les tuyaux. Mais aucun ne sortira avant 2020, au mieux, et les salariés de Versailles ignorent s’ils en verront la couleur. « Activision Blizzard fera moins de bénéfices, mais fera quand même beaucoup de bénéfices », veut croire un vétéran.

Překlad:

A co budoucnost? Jednotlivým týmům uvnitř Blizzardu bylo ukázáno dlouho očekávané Diablo 4. Taktéž ví o tom, že nová Overwatch hra je vývoji. Ale ani jedna z her nebude při nejlepším vydána dříve než v roce 2020. Zaměstnaci ve francouzském Versailles netuší, zda při vydání obou her budou stále pracovat v Blizzardu. Jeden z veteránů z řad zaměstnanců k tomu říká: „Activision Blizzard bude vydělávat méně, ale pořád to bude hodně peněz.“

Zdroj: Icy Veins

16 komentářů u „Le Monde: Francouzští zaměstnanci Blizzardu viděli Diablo 4

      1. Investiční expert nejsem, ale jako člověk, který se hodně zajímal o esport už v době Quake a CPL, bych od investování do AB hodně důrazně odradil. Všem útrapam pro tuhle firmu ještě není ani zdaleka konec a to co se děje bych skoro nazval jenom malou ochutnávkou jak to bude vypadat až se Overwatch League položí.

          1. akcie bych nekoupil, i když bych rád znal důvody, pro které v Patria Finance doporučují jejich nákup 🙂

            důvod je ten, že Activision Blizzard (AB) (Blizzard je mrtvý a s ním všechny hodnoty, které představoval, i když se nás PR snaží léta přesvědčit o opaku) vytváří hry pro akcionáře, na rozdíl od Blizzardu, který je dělal pro hráče, s tím se ke slovu dostávají nekompetentní lidé, kteří přesvědčují akcionáře okamžitým ziskem, z dlouhodobého hlediska svými kroky jednotlivé tituly zabíjejí

            bohužel všechny tituly Blizzardu jsou v problémech a postupně umírají (D3, S2, Heartstone jsou po smrti, WoW:BfA nenaplnil očekávání, Overwatch postihla řada špatných kroků)

            moc bych si přál, aby Blizzard existoval, aby dělal hry v původní kvalitě, s nadšením, stačí ale sledovat, jak se AB vyhýbá zodpovídání otázek fanoušků (zákazníků) ke stávajícím problémům ve svých hrách

            aby to nedopadlo letos tak, že na Blizzconu bude odhalen další z Diablo „multiple projects“ a z „D4 pro letošní rok“ bude střílečka:

            https://pbs.twimg.com/media/D-G3ogfWkAEoj0d.jpg

          2. OW co vim problemy nema se sledovanosti, ale spis se zajmem ze strany hracu. Sledovanost je jedna z nejvyssich v e-sportu, ale hraci se moc nehrnou.

          3. No ofiko o tom samozřejmě moc neuslyšíš protože pro OWL a AB je existenčně důležité aby vycházely jenom dobré věci. Ale už i tady se dají chytat střípky:

            Měsíc zpátky vyšel v Kotaku článek o pozadí esport businessu (https://kotaku.com/as-esports-grows-experts-fear-its-a-bubble-ready-to-po-1834982843), hodně doporučuji přečíst, zmiňuje mj. taky nadhodnocování statistik, které zašlo do té míry, že se začal zneužívat embedding k vytváření falešných diváků – kdy se ve chvíli kdy navštívíš určitou stránku spustí někde dole stream, o kterém ani nevíš, a twitch statistiky tě započtou do sledovanosti.

            V tom čase taky z Blizzardu do Epicu přešel Nate Nanzer (https://dotesports.com/overwatch/news/nate-nanzer-steps-down-as-overwatch-league-joins-epic-games), to byla taková reprezentační figura pro OWL. Další týden vyšel v Dexertu od Richarda Lewise článek (https://www.dexerto.com/esports/sources-high-profile-blizzard-staff-leave-morale-problems-678944) o tom, že v Blizzardu je morálka na bodě mrazu což platí zejména pro esport department, který do značné míry řídí člověk z FOX Sports, který podle všeho nemá o esportu ani potuchy. Následně vyšel článek o tom, že OWL klesá sledovanost (https://esportsobserver.com/owl-twitch-stage-three-2019/)

            No a poslední novinka – týden nazpátek to zabalila i Kim Phan, další hodně známá postava. O jejím odchodu už se psalo v tom zmíněném článku z Dexerta a mělo by to být přesně kvůli Vlastellicovi :).

            Chtěl jsi novinářské hledisko, takže už možná dál nečti, následuje vlastní názor 🙂

            Některé věci, zmíněné třeba v tom článku v Kotaku si můžeš ověřit na vlastní oči, Lewis na to dokonce vydal i video. Historie sledovanosti streamů OWL se totiž na grafech dost liší od jiných her tím, že tam nejsou žádné větší výkyvy v downtimech a dokonce ani v poruchách vysílání. Což mají pravděpodobně na starost ty embedy, anebo tokeny, za které si hráči v OWL mohou volně pořídit skiny. Což je prašť jako uhoď – prostě fejkoví diváci. Čili tady v podstatě dochází ke klamání investorů. Další věcí je, že (alespoň pro mě, coby fanouška esportu) to opravdu vypadá, že za vším stojí člověk, který nemá ani šajn o tom jak esport funguje. Konkrétně mluvím o plánu vybudovat ligy založené na městech, ve kterých budou fungovat stadiony (https://www.washingtonpost.com/sports/2019/03/15/overwatch-league-announces-city-based-home-and-away-matches-will-start/?utm_term=.8fc3f77806f6).

            Tenhle nápad prostě nemohl vzejít od někoho, kdo má aspoň minimální přehled o tom, jak esport funguje. A myslím si že i pro ty tady, kteří se v tom neorientují musí být na první pohled jasné, že tohle fungovat nebude ani kdyby se na hlavy stavěli. Osobně si myslím, že něco takovéhlo by neutáhlo ani League Of Legends na vrcholu se 100 miliony hráči měsíčně. Přesně statistiky OW se asi nedozvíme ale když vezmeme v úvahu fakt, že na výročních zprávách Blizzard hlásil 32 milionu napříč celým portfoliem, přičemž většinu z nich tvořil Hearthstone Mobile (tudíž žádný Battle.net). Overwatchi bych přisuzoval tak 15 milionů max, ještě s WoWkem, Diablem, SC2, HoTskem a klasickými tituly. S tímhle počtem prostě nemají šanci a žádný růst s příchodem Fortnite a battle royale žánru očekávat nemůžeme. A Twitch statistiky to jenom potvrzují.

            AB narouboval komletně vyvinoutou mezinárodní scénu na hru, která ještě nebyla pořádně venku ani rok, tudíž nemohli mít reálné informace o tom, jestli to ta hra utáhne nebo ne. Čili v mých očích další případ uměle vytvořené scény, stejně jako v případě SC2 a Heroes Of The Storm. A ty víme jak dopadly v momentě, kdy se rozhodlo, že se začne šetřit (v případě SC2 začaly šetřit ligy, které ho vypustily ze svého reportáru kvůli nízké sledovanosti). Potíž je jen ta, že pokud OWL skončí stejným způsobem, bude mít Blizzard na krku jeden soud za druhým když vezmeme v potaz ty 30 miliónové vstupní poplatky, nebo 90 milionový kontrakt pro Twitch na exkluzivní vysílání.

Napsat komentář