Originál najdete zde. Vydáno 18. 8. 2022
Diablo IV se blíží a my vás vítáme u třetího Čtvrtletního updatu v roce 2022. Minule jsme se podívali na to, jaké bude zahrát si v D4 za Necromancera, takže pokud jste tento update propásli, můžete si jej přečíst zde.
Dnes se ale zaměříme na to, co máme pro Diablo IV připravené až po samotném launchi. Vývoj hry totiž nekončí jejím spuštěním. Tzv. live service, tedy průběžná dlouhodobá podpora je také důležitá a my máme ambiciozní plány, kam by mělo Diablo IV po vydání směřovat.
Joseph Piepiora, pověřený vedením live service vývoje a náš produktový ředitel, Kegan Clark, vám dnes prozradí, co chystáme v této oblasti a jak dlouhodobá podpora naší hry doplňí to, na co se všichni těšíme – propracovaný gameplay, kampaň, endgame, i pravidelné datadisky, které budou rozvíjet příběh světa Sanctuary.
Začneme sezónami. Feedback který jsme sesbírali od hráčů Diabla II: Resurrected i Diabla III (za jeho 27 sezón!) je jednoznačně pozitivní a hráči by ocenili větší podporu těchto čtvrtletních lig. S tím souhlasíme i my. Sezóny jsou jsou dobrým způsobem jak si ARPG hry užít a zároveň je pořád udržovat nové a neokoukané. Brzy po launci Diabla IV tedy spustíme prví sezónu a vytvoříme specializovaný tým, který se bude o sezóní mechaniky starat. V každé z těchto časově omezených lig se budete moct těšit na nové mechaniky, nové úkoly, nepřátele, legendárky a mnoho dalšího.
Inspirací nám bylo, jak tento systém funguje v Diablu III. Když začne nová sezóna, všechny dosavadní postavy se přesunou do Eternal Realm, kde s nimi můžete pokračovat. Chcete-li ale hrát v nové lize, je třeba vytvořit si sezóní postavu a pak s ní začít pěkně od začátku. Stanete tak na stejné startovní čáře s ostatními hráči a společně dostanete možnost vyzkoušet si všechny novinky.
V Diablu IV budou navíc omezeny paragon levely, takže si můžete skutečně být jistí tím, že váš skill (ať už v theorycraftingu nebo v samotném gameplayi) bude rozhodovat o tom, jak mocným hrdinou se stanete. I sezóny totiž staví na jednoduchém designu: V Diablu IV není možné si za skutečné peníze koupit větší sílu pro vaši postavu. Všechna síla, kterou získáte, bude pocházet jen z hraní hry.
„V Diablu IV není možné si za skutečné peníze koupit větší sílu pro vaši postavu. Všechna síla, kterou získáte, bude pocházet jen z hraní hry. „
Tím se dostáváme k druhému tématu v tohoto čtvrtletního updatu, kterým je monetizace hry. Níže se dočtete, co si bude a nebude možné koupit a také, jak bude fungovat in game shop s cosmetiky a prémiový i bezplatný season pass.
Doufáme, že se vás tento blog potěší, a my se zase těšíme na vaše názory a reakce. V dalším příspěvku, který vydámě někdy ke konci roku, se dozvíte víc o endgame mechanikách a otestujeme v něm také nové funkce – například možnost označit dohranou kampaň jako dokončenou i pro nové postavy, nebo způsob, kterým by mohly postavy v Eternal realm přispívat k sezónnímu progressu. V zimě se tak máte na co těšit.
Jsme rádi, že jste tady s námi, tak pojďme na to!
Jow Shely, ředitel vývoje Diabla IV.
Obsah
- Sezóny
- Nový obsah v každé sezńě
- Aktuální meta
- Sezónu od sezóny lepší
- Live eventy
- Seasom Journey
- Season pass
- Obchod
- Závěr
Sezóny
Vítejte hrdinové Sanctuary! Jmenuje se Joe Piepiora a jsem zodpovědný za vývoj live service služeb v Diablu IV. Dnes mám konečně příležitost povědět vám víc o našich plánech pro sezóní aktualizace. Našim cílem je vám každého čtvrt roku přinášet kvalitní a propracovaný obsah, jaký si Diablo IV zaslouží.
Jak již výše poznamenal náš herní ředitel Joe Shely, live service v Diablu IV stojí na sezónách. Na Diablu nás vždycky bavilo, že máme hodně možností jakým způsobem hrát svou postavu. Proto chceme, abyste v každé sezóně měli možnost začít s čistým štítem a měli novou příležitost vybrat si classu, ideální build a vydat se lovit předměty, které váš gameplay podporují – prostě vyžkoušet si vždycky něco nového. A tyto možnosti chceme ještě s každou sezónou obměňovat a rozšiřovat.
Nový obsah v každé sezóně
Hráči by měli v každé sezóně hned vidět, že nabízí něco, co tady ještě něbylo. Už během první hodiny hraní si tak vyzkoušíte nové mechaniky, úkoly a výzvy. Stejně rychle se dostanete i k tomu, jakým jiným způsobem bude možné vylepšovat a rozvíjet svoji postavu.
Sezóny jsou také ideální nástrojem, jak dál budovat svět Sanctuary. Každého čtvrt roku se tak můžete těšit na nová místa, nové vedlejší postavy či dobrodružství s těmi, které už dobře znáte.
Stále aktuální metagame
Diablo IV je rozsáhlá hra a proto bude výzvou zajistit, aby stávající obsah a mechaniky byly dlouhodobě zábavné a přitom dostatečně obtížné. Proto budeme pravidelně vyhodnocovat v jakém stavu se jednotlivé části hry nacházejí, abychom mohli případně rebalancovat starší obsah.
To platí zejména u balance mezi clasami, buildy a schopnostmi. Každého baví vytvořit si svůj super silný build, ale nikoho nebaví, když je meta zaseklá jen u jednoho řešení a vaše kreativita vám nedá žádnou výhodu oproti ostatním. Nechceme sice být fun police a vybalancovat vše tak, že si neužijete opravdovou sílu, ale taky nechceme abychom skončili jen u několika efektivních řešení, která potlačí všechny ostatní možnosti.
V rámci live service budeme také neustále přidávat nové legendární a unikátní předměty, paragon boardy, glyfy a další prvky, které budou osvěžovat metu a umožňovat nové buildy.
Sezónu od sezóny lepší
S každou sezónou budeme hledat způsoby, jak zlepšovat herní zážitek jako takový. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je přímé zapojení našich hráčů.
Na základě zpětné vazby, si vytipujeme, jaké věci chtějí naši hráči odladit a vyzveme celou komunitu, aby hlasováním pomohla stanovit, co jsou priority. Nemůžeme sice vždy změnit věci okamžitě, ale můžete si být jistí, že budeme aktivně přistupovat k feedbacku a vylepšovat vše, co bude třeba.
„Na základě zpětné vazby, si vytipujeme, jaké věci chtějí naši hráči odladit a vyzveme celou komunitu, aby hlasováním pomohla stanovit, co jsou priority.“
Live eventy
Sanctuary je svět plný postav a frakcí. Každý zde sleduje nějaký cíl. Hráči se tak mohou těšit na neočekávané časově omezené události, například na invazi Drowned, která může trvat celý víkend, nebo na setkání s podivným hokynářem, který rozbil svůj krám uprostřed skalisek v Dry Stepes. Každá z těchto událostí je jen začátkem dalšího dobrodružství a některé budou unikátní jen v dané sezóně.
Season Journey
Vedle větších novinek, které plánujeme pro každou sezónu se vrací i Season Journey – tedy postup čtvrtletní ligou. Před každým hráčem budou ležet úkoly, každý těžší než ten předchozí, za které bude možné získat časově omezené odměny. Dokončení celé Season Journey bude vyžadovat splnění náročné mise – souboj s obzvláště smrtícím nepřítelem. Sezónu co sezónu na vás bude čekat jiná cesta s jinými úkoly a na jejím konci achievment potvrzující, že jste v této lize skutečně zvítězili (A také nějaké ty unikátní kosmetické předměty 🙂 )
Plnění úkolů v rámci této Season Journey se započítává v tzv. Season Passu. Season pass je mechanika, kterou hráči znají jako tzv. Battle Pass i z jiných her. Samotným hraním a plněním úkolů postupujete v dané sezóně a ve vašem Season pasu a získáváte odměny jako jsou cosmetiky, prémiová herní měna a in game boosty. Season Journey i Season pass jsou pro všechny hráče zdarma. U season passu bude existovat i prémiová placená verze, která vám za splnění úkolů v Season Journey přinese kosmetické předměty a prémiovou měnu navíc.
Monetizace hry a Season Pass
Zdravím všechny bojovníky, jsem Kegan Clark, produktový ředitel hry Diablo IV, a chtěl bych s vámi probrat, jak bude vypadat monetizace v naší hře. Diablo IV je placená hra s tzv. Box price, tedy částkou, za kterou si hráči koupí samotnou hru. Kromě toho využívá také in-game obchod s kosmetickými předměty a Season Pass, který bude mít svou prémiovou i bezplatnou verzi. Ani jeden nástrojů ale neposkytuje žádné možnosti jak si koupit větší sílu pro vaši postavu. Naše filozofie v oblasti monetizace D4 (mimo box price a vydávání nových dataisků) je následující: “Prodáváme estetické doplňky, které hráčům zpříjemní prožitek ze hry.”
Naše filozofie v oblasti monetizace live service v Diablu IV je následující: “Prodáváme estetické doplňky, které hráčům zpříjemní prožitek ze hry.”
Proč využíváme tento model? Sezóny v Diablu IV budou mnohem ambicioznější než na co jsou hráči zvyklí z Diabla III. I po vydání hry se jim bude věnovat velký vývojařský tým – malá armáda umělců, programátorů a designérů bude celé roky realizovat velkolepé plány které pro live service máme. Chceme, aby si náš nový svět mohli užít všichni i bez ohledu na to, zda si něco koupí nebo ne.
Abychom zajistili tuto dlouhodobou podporu využíváme season pass a herní obchod. Jak již bylo řečeno, Season Pass bude mít svou bezplatnou i placenou verzi. V obou případech odměňí hráče za progress a hraní. Bezplatný Season pass vám poskytne různé výhody které urychlí a zefektivní cestu sezónou (například pomůže k rychlejšímu levelingu postav v nové sezóně). Naproti tomu prémiový Season pass bude zaměřený na estetické doplňky takže bude poskytovat cosmetiky a prémiovou měnu. Odměny v tomto prémovém battle passu budou často odrážet téma každé sezóny a vaši spolubojovníci díky nim uvidí, že s vámi tento měsíc můžou v Sanctuary počítat.
Pojďme si tedy zopakovat, co na vás čekát:
Season pass má bezplatnou a prémiovou úroveň. V bezplatném tieru můžete získáváte odměny pouhým hraním. Kdykoli v průběhu sezóny si můžetet zakoupit Premium Pass a odemknout si odměny prémiové úrovně obsahující sezónní tematické kosmetiky a prémiovou měnu.
Za progres prémovým Season Passem získáte estetické doplňky. Stejně jako věci, které si můžete zakoupit v herním obchodu nebudou mít tyto doplňky vliv na gameplay a sílu vaší postavy. Některé typy cosmetiků bude navíc možné získat pouze skrz Season Pass.
Za progress v Season Passu získáte také prémiovou herní měnu. Tuto měnu můžete utratit za v herním obchodě ale opět pouze za cosmetiky.
V rámci bezplatného Season Passu získáte také season boosty. Boosty urychlí váš postup po celou dobu trvání sezóny. Může jít například o bonus k získávání XP čímž si usnadníte levelování více postav v rámci sezóny. Ale pozor! Protože boosty ovlivňují hratelnost, jsou vždy umístěné v bezplatném tieru Season passu a jsou tedy zdarma pro všechny hráče. Chceme, aby bylo jasné, že hráči nemohou odemknout Season Boosty rychleji prostřednictvím nákupů – neexistuje žádný způsob, jak odemknout více boostů nebo jak je odemknout rychleji zaplacením skutečných peněz. Hráči si mohou zakoupit prémiovou verzi Season passu, ale nezrychlí tím získávání Season Boostů.
Jinými slovy – za skutečné peníze nelze nijak získat výhodu v podobě season boostů, ty je třeba zasloužit si hraním.
Ještě doplníme, že pokud si v průběhu sezóny zakoupí hráči prémiovou verzi Season passu, získají zpětně všechy odměny, které jsou na nižších úrovních prémiového Season passu než na které se nyní nacházejí.
Plnění úkolů ze Season Journey urychluje postup vaším Season Passem. Ačkoli vás bude posouvat kupředu jakýkoli herní styl, minimaxéři se mohou zaměřit na právě na cíle Season Journey, aby postupovali Season pasem rychleji.
Obchod
Při navrhování herního obchodu a cosmetiků jsme se zamysleli nad tím, jaký chceme, aby hráči z nakupování měli zážitek. Našim cílem je, aby se cítili dobře po celou dobu – před nákupem, během něj i po něm. Pokud se tedy rozhodnete něco si koupit, mělo by to být proto, že chcete, a ne proto, že máte pocit, že musíte. Každému by také mělo být vždy jasné, co přesně si kupuje a neměly by na něj čekat žádná nepříjemná překvapení.
Základem pro in game shop jsou transmogy pro zbraně a vybavení, které hráči ve hře nacházejí. Cosmetiky, které prodáváme také musejí být esteticky zapadat do světa Diabla a být kombinovatelné s ostatními transmogy získanými ve hře.
Jak tedy bude přesně obchod fungovat?
Obchod prodává cosmetiky za prémiovou měnu. Tyto estetické doplňky dávají hráčům ještě více možností, jak upravit vizuální vzhled svých postav. Nic z toho, co je v Obchodě nabízeno, neposkytuje přímou ani nepřímou herní výhodu. Takže i když mnohé z cosmetiků mohou vypadat jako mocné artefakty, nemají žádné herní statistiky.
Obchod můžete a nebo nemusíte využívat. Hráči si mohou vyzkoušet všechny základní a sezónní herní mechaniky bez nutnosti utrácet další peníze. Naším cílem je, aby hráči rádi chodili do obchodu, koupili si něco, co je zaujme, a odcházeli spokojení.
Obchod je transparentní. Je důležité, aby hráči před nákupem přesně věděli, co mohou očekávat. Vytvořili jsme funkci náhledu, která umožňuje důkladně prozkoumat každý detail cosmetiků přímo na postavě, než se rozhodnete pro nákup.
Nejlépe vypadající vybavení nenajdete jen v obchodě. Diablo IV bude obsahovat stovky transmogů, které vytlučete z nepřátel a desítky setů v nejvyšší vizuální kvalitě. V Sanctuary najdete skvěle vypadající kusy vybavení, unikátní itemy a legendárky, které každý pozná na první pohled a nebudete muset kvůli nim chodit do obchodu. Obchod nabízí větší rozmanitost, nikoli automaticky vyšší estetickou kvalitu.
Screenshoty z obchodu v Betě
Cosmetiky z obchodou budou použitelné pro všechny vaše postavy dané clasy. Mnoho cosmetiků, které v obchodě najdete patří vizuálně k některé z hratelných class a na jiných classách by vypadaly divně. Barbar a Necromancer se prostě neoblékají stejně. Proto jakmile odemknete cosmetiky pro některou classu, můžete ji použít na všech vašich postavách ale pouze této classy. Některé speciální cosmetiky, které najdete na Season Passu, a které se vztahují k tématu celé sezóny, ale vypadají podobně na všech postavách bez ohledu na classu.
Pokud to shrneme, tak nejdůležitějším principem obchodu a Season Passu je vytvořit něco, co hráči milují, na co se těší a co ocení jako součást hry. Cosmetiky v Diablu IV jsou způsobem, jak můžete vyjádřit sílu své postavy, ale nikdy sílu samotnou nevytvářejí a nikdy neposkytují herní výhody. Hráči si užijí všechno, co každá sezóna nabízí, ať už něco zaplatí, nebo ne.
Zejména v této oblasti budeme pečlivě naslouchat zpětné vazbě naší komunity a upřímně věříme, že se nám společně podaří rozvíjet Diablo IV po mnoho let!
Děkujeme za přečtení, brzy se s vámi podělíme o další informace!
Závěr
A jsme na konci. Doufáme, že se nám podařilo přesvědčit vás, že Diablo IV čeká skvělá budoucnost a že se naše hra bude po svém launchi utěšeně rozvíjet. Zavedení nových sezón, live eventů i season journey vdechne hře rozmanitost a posílí její hlavní princip: Umožní hráčům užít si Sanctuary po svém. Těšíme se, že v budoucnu společně prozkoumáme všechny tyto mechaniky a nové nápady!
Je to tady ! Brzo bude spuštěna uzavřená beta, založená na end game. A začátkem roku 2023 bude open beta .
Vyzerá to dobre…
kto nechce nech tie videá nepozerá kvôli spoilerom
sú to rozpracované verzie
https://indian-tv.cz/clanek/uniklo-pres-40-minut-ze-soukromeho-testu-diabla-4-mpbca0
https://files.fm/u/v5tsr8yeg#/view/ven6jsfbv
https://files.fm/u/v5tsr8yeg#/view/caf4tggyx
videl som ich už ráno…detailne som sa na to díval a mám z toho len dobrý pocit.
inventár, mapa, shop, talenty, skill zbraní, questy, obchodníci atď…
zaujímavé, že je tam už rovno Act V ….
samozrejme je to hrubé, nekvalitný obraz a hlavne testovací build s neúplnou grafikou ..kopec veci tam nemá ani textúru ale vyzerá to dobre !
Vypada to uz ted skvele. Zda se ze obtiznost bude vyssi nez v D3, docela mu rychle ubyvaji hitpointy. Taky koukam, ze reset skill pointu bude za prachy.
Nevěřím jim ani datum a čas. Počkám, jak bude vypadat hra tak měsíc po jejím vydání a podle toho se v kombinací s její cenou rozhodnu. Do té doby pojedu Titan Quest – poslední z konkurenčních H&S, které mě zaujaly a který mi chybí dohrát.
https://www.vortex.cz/z-diabla-iv-uniklo-pres-40-minut-zaberu/
Od začátku, co vydali tuto čtvrtletku, proti tomu nemám žádných námitek. Vše se mi líbí a se vším jsem spokojen a za dobře a těším se. Snad tyto slova naplní a bude to tak.
Nákupy kosmetiků jsem sem tam udělal i v POE, ale už šetřím pomalu na D4 😀
Mně hlavně přijde důležité, kolikrát zopakovali, že si prostě není možné koupit sílu za peníze. Neumím si představit, že by z tohohle mohli ještě nějak vykličkovat.
No a kolikrát zopakovali že to nepůjde ani v DI… Vtipné jak jsou někteří naivní.
Furt tady pleteš jablka s hruškama … DI je „hra“ na mobilní platformy .. tam se to ani nedalo jinak čekat 😀 já si naivně myslel, že by změnili pohled na mobilní hraní, ale ono je to jako 99% her na google playi…
Toto plkání dokola a porovnávání plnohodnotné PC hry s mobilní hrou už je tak unavující.
Já nic nepletu, jen píšu co samotní vývojáři říkali a jak pak horko těžko z toho lží chtěli vybruslit. Ke zbytku tvého blábolu se nebudu ani vyjadřovat ✌
lenze on ma pravu pri mobilnej hre ktora bola primarne cielena na nas azisky trh sa dalo cakat ze to bude mat paywall jak prasa a ten co si myslel ze to bude inak bol naivny
Tak ještě jednou a pomaleji pro tebe. Mě je úplně ukradený co kdo očekával nebo neočekával. Já se jen podivuju nad naivitou některých lidí kteří se zde bijou za to že D4 nebude p2w potom co to samé tvrdili samotní vývojáři o jejich jiné hře. Další příklad zvrácenosti je for s Ow2 které mělo vzniknout kvůli pve, když pomineme že se na tento bod pro zatím vyprdli tak přímí důkaz že jde zas jen o to jak z lidí vytahat peníze je uzamknutí postav do gamepassu ve hře která přímo funguje na Counterpicku. Tak ať jednoduše nelžou, na nic si nehrají a jednoduše dojí, evidentně ovcí mají dost.
No, spíš prostě v Immortalu hráče ojebali „právnickým“ jazykem. Wyat Cheng řekl, že nebude možné kupovat si gear. Což je pravda, to skutečně nejde. Bohužel síla neleží primárně v gearu ale v legendary gemech. Technicky vzato tak Cheng nelhal, ale určitě to byl čuňárna a úmyslně hráče klamal. Kdyby ho ale například nějaký akcionář chtěl žalovat nevyhraje.
U Diabla IV byla dřív taky podobná obava, když se objevilo vyjádření, že ingame obchod bude „anchored around cosmetics“. To totiž explicitně neříká, že bude prodávat jen cosmetiky a lidé se oprávněně báli, že se Blizzard pokouší o podobnou ojebávku. (Nebo že shop bude třeba prodávat jen cosmetiky, ale ty pak bude např. možné prodávat za goldy).
Teď je to vyjádření ale úplně explicitní a já si myslím, že to je proto, že po strašném hejtu co dostal Immortal z toho prostě mají vítr. „Za skutečné peníze nejde nijak získat větší sílu.“ případně „Veškerá vaše síla musí pocházet z hraní hry“ Z toho se naprosto nedá nikam utéct a bylo by to neobhajitelné.
Můžou pořád otočit? Jasně. Je to pravděpodobné? Nemyslím si.
Já si uchovávám malinkou naději, ale když čtu jejich vyjádření už mi naskakuje varování. Snad budeš mít pravdu ?
Ja jsem v klidu. Osobně ani nevěřím, že hru vydají příští rok. Počkám si na její stav měsíc po vydání a uvidím.
čomu neveríš ?
hra vychádza 06 / 2023, dávno to odklepli …
Hned bouchnu 10EUR za Wraith lord transmog ?
Su to tvoje prachy a kazdy nech si naklada podla svojho uvazenia. Ale budes najlepsie vyzerajuci drsniak v bielych srackach co bude impa vrazdit minutu 🙂 Mne tieto skiny nikdy nic nehovorili . Ja mam najradsej ked sa k dobrej vyzerajucej vybave prebojujem sam. Potom uz clovek ani nevie co dostane do party nabusene vyzerajuci borec ktory kazdych 10 metrov zhebne a kazy to kde sa da, A ty si povies ked sa pripoji diabla zahrdusil holymi rukami a odral ho s koze a nasadil si ju na seba.