“O mrtvých jen dobře!” Necromancer v Diablu IV vypadá skvěle

Diablo IV Quarterly Update—June 2022

Lokalizace Diablo IV – čtvrtletní update – červen 2022. Originál najdete zde

Vítáme vás u dalšího čtvrtletního updatu ze světa Diabla IV. Pokud jste náhodou minuli náš poslední příspěvek, ve kterém jsme se zaměřili na vizuální stránku světa Sanctuary a na design dungeonů, můžete si jej přečíst zde.

Dnes se podíváme na staronovou classu ve světě diabla, na Necromancera. Ponoříme se do temných tajemství (ne)smrti a ukážeme vám schopnosti i unikátní mechaniky na které se můžete těšit. Náš Lead Class designér Adam Jackson vás provede základy fungování této classy, představí vám Knihu Mrtvých a má pro vás i ukázku mocných zbraní a vybavení, ze kterých vám budou hrůzou vstávat kosti na brnění.

Už teď vám ale můžeme slíbit jednu věc – Diablo IV se řídí filozofií, v jejímž centru je svoboda každého z vás rozhodnout se, jak chce svou postavu hrát. Bude tak jen na vás, jaký budete necromancer. Všechen herní design od vytvoření vzhledu vaší postavy, přes layout otevřeného světa, až po možnost vybrat si schopnosti nemrtvých služebníků v Knize Mrtvých, tento princip podporují.

Doufáme, že si tento blog užijete a dáte nám feedback. Jsme rádi, že se na hru těšíte stejně jako my a díky, že hrajete s námi.

Joe Shely,
herní ředitel, Diablo IV

 


 

Vítejte hrdinové!

Jmenuji se Adam Jackson a jsem Lead Class designér Diabla IV. Dnes vám představím jednu z nejoblíbenějších class světa Sanctuary – Necromancera! Ať už se občas cítíte uvnitř mrtví nebo ne, magie smrti je opět ve vašich rukou a pomůže vám zdeptat a rozdrtit vaše nepřátele. My jsme si práci na této ikonické classe užili a nemůžeme se dočkat, až i vy začnete poroučet temným hordám.

Velmi dobře si uvědomujeme, že Necormancer má v Diablo hrách dlouhou historii a jak moc tuto postavu našich hráči milují (nakonec, nemůžete říct Necromancer bez “romance”) a proto je nám jasné, že se musíme opravdu snažit, aby hype odpovídal realitě. Pečlivě jsme nadesignovali tuto classu tak, aby fanoušci Diablo II, Diablo III, i Diabla Immortal cítili skoro jako kdyby starý známý vstal z mrtvých. Zároveň jsme se ale snažili přinésti něco nového a unikátního. Pojďte se podívat, jak se nám to podařilo.

 

Obsah

  • Základní design
  • Školy temné magie
  • Kniha mrtvých
  • Závěr

 

Základní design

Necromancer využívá dvě základní mechaniky esenci (essence) a ostatky (corpses). Esence je obdobou many – zdroj magické síly, který se pomalu sám od sebe doplňuje. Základní schopnosti také fungují jako generátory esence, jejichž využitím trochu esence získáte a skrze mocnější kouzla ji pak naopak utratíte.

Ostatky jsou pak zbytky, které po sobě zanechávají poražení nepřátelé. Můžete je využít k oživení kostlivců nebo k posílení jiných kouzel jako například Corpse Explosion. Ostatky ale bude možné najít i jinak. Celá řada vašich schopností je bude generovat, takže budete mít možnosti postavit si buildy, které závisí na pravidelném přísunu těl. Nemusíte se ale bát, že by ostatků bylo málo, chceme jen každému umožnit, aby si vylevlil svojí postavu, jak chce a pokud potřebuje mít nějakou tu mrtvolu vždycky poblíž, tak tuto možnost dostane.

Co se týká zbraní a vybavení, které Necromancer využívá, můžete se těšit na meče, dýky, kouzelné hůlky, focusy a štíty. Kromě toho jako jedinný umí používat kosy.

 

A nemůžeme zapomenout ani na kletby. Budete tak moct po svých nepřátelích vrhnout staré dobré Decrepify (Rozklad) nebo Iron Maiden (Železná panna), které se v Diablu IV vracejí. Kletby jsou většinou mocné debufy, které oslabují či zpomalují vaše nepřátele a které si s velkou oblibou budete i vy mumlat pod vousy.

 


 

Školy temné magie

Necromancer má čtyři základní archetypy, mezi kterými si můžete vybrat. Jsou to Kosti (Bones), Temnota (Darkness), Krev (Blood) a Armáda (Army).

 

Kosti

Kostěná magie je až do morku postavená na fyzickém poškození. Má výtečné synergie s mechanikami jako critical strike a zakládá si na mocných kouzlech, která utrácejí velké množství esence najednou. Pro kostěná kouzla je také typické, že útoky mají dodatečné efekty, takže konečný výsledek bývá ještě ničivější.

Skvělým příkladem je kouzlo Bone Spirit (Kostěný duch), který se v Diablu IV vrací zpět a na kterém jde dobře demonstrovat, co kostěná magie dokáže. Použití Bone Spirit má jednak cooldown, ale hlavně spotřebuje všechnu essenci, kterou máte k dispozici. Jakmile zaklínadlo sešlete, hladový duch si najde nejbližšího nepřítele a vybuchne. Exploze má vysoký damage, zraní všechny cíle v okolí a navíc, čím více esence jste při seslání kouzla utratili, tím větší damage způsobí. Pokud ještě k tomu Bone Spirit critne, sníží se mu cooldown. Buildy, které budou generovat hodně esence a zároveň budou mít vysoký crit chance tak získají neuvěřitelně silnou a relativně spolehlivou zbraň.

Dalším zaklínadlem, které bude mít Necromancer k dispozici je Bone Prison (kostěné vězení). Když jej sešlete, vaše postava udeří do země a kolem nohou vašich nepřátel vyrazí kruh kostí, které jim znemožní hýbat se. Toto kouzlo je neuvěřitelně flexibilní. Umožní vám zablokovat chodby, polapit nepřátele, rozdělit silné skupiny tak, abyste se mohli nejprve vypořádat s částí z nich, nebo si jen připravit půdu pro silný aoe útok.

 

Temnota

Magie stínů zalévá bojiště temnotou ve které se topí Necromancerovi nepřátelé. Tento archetyp spoléhá mnohem více na DoT útoky, které ukusují zdraví nepřátel kousek po kousku a také na schopnosti, které během několika okamžiků zraní na protivníky hned několikrát. Součástí temného arzenálu jsou i kletby, které oslabují síly zla, zpomalují je nebo svazují a nekromant tak může mezitím dokonat své ničivé rituály.

Základní dovedností magie stínů je Decompose (Rozklad). Je to chanelovací kouzlo které vrhne temnou sílu na protivníka a pomalu jej zraňuje zatímco generuje esenci. Narozdíl od ostatních základních skilů také z protivníka začnou pomalu odpadávat ostatky a vy tak máte vždy z čeho vyvolávat své kostilvé otroky.

Dalším z temných kouzel je Blight (Nákaza). Blight vyšle oblak temné energi směrem, kterým Necromancer pokyne. Při dopadu kouzlo exploduje a nechá po sobě nakažený prostor, ve kterém nepřátelé utrpí více zranění, čím déle v něm setrvají. Pokud se vám podaří své protivníky v této oblasti zadržet snadno podlehnou vysokému damage, který Blight způsobuje. Využijte svoje temné sluhy, kostěné zdi nebo zpomalující kletby.

 

 

Krev

Pokud vás těší pořádně pít ostatním krev, možná se stanete krvavým necromancerem. Tento archetyp je postavený na životní síle a manipulaci s ní. Díky kouzlům této školy budete tím mocnější, čím více % aktuálních životů máte a dokonce i čím vyšší jsou vaše maximální HP. Celý koncept pak bude podporován silnými obrannými zaklínadly, která vám umožní zůstat při síle zatímco vašim nepřátelům bude tuhnout krev v žilách.

Blood Surge (Krvavý příliv) vysaje trochu krve ze všech monster stojících kolem necromancera a potom exploduje v gejzíru krve. Damage této novy je tím silnější, čím více nepřátel se vám podařilo vysát. Budete tedy odměněni vždy, když stojíte přímo uprostřed boje.

Další schopností je Blood Mist (Krvavá mlha). Když tuto dovednost aktivujete, proměníte se v krvavou mlhu (nečekaně). V tomto okamžiku jste nezranitelní a můžete se pohybovat po bojišti, zatímco vysáváte krev všech nepřátel skrz které proletíte. Je to neuvěřitelně flexibilní dovednost a dává vám široké možnosti, jak uniknout ze složitých situací, nebo se naopak dostat do ideální útočné pozice.

 

 

Armáda

To nejlepší na konec – na váš povel v tu dobu vztávají mrtví ze hrobů a nežli zříš jsou tobě blíž. V tomto focusu jsme se snažili dát vám co nejvíc možností, jak si vytvořit vaši vysněnou nemrtvou hordu, která se bude skládat z koslivců různých kvalit a schopností a také z klasického diablo golema. Výhodou kouzel armády je, že je snadné podpořit tento playstyle školami Kostí, Krve i Temnoty a vytvořit si tak unikátní synergii mezi vašimi schopnostmi.

Cílem byla maximální flexibilita. Tak například, chtěli jsme, aby bylo možné vytvořit si build založený na výše zmíněné schopnosti Decompose, která generuje ostatky, jenž pak proměníte v kostlivé pomocníky. Ale ten, kdo chce nasednout na tobogán nostalgie do roku 2000, vrhat po svých nepřátelích jeden Bone Spear za druhým a neobtěžovat se generováním ostatků, dostane také možnost. Bude sice moct využít více synergií kostěné magie, ale zase si občas bude muset na nějaký ten ostatek déle počkat.

Vyzkoušeli jsme více možností, jak by mělo oživování mrtvých působit, kolik pozornosti by měl svým minionům hráč věnovat, ale také i kolik míst na skill baru by mu měli jeho pomocníci zabírat. Cílem byla opět variabilita. Ideálně by žádná armáda mrtvých neměla být úplně stejná a vždy byste si měli playstyle upravit tak, jak to vyhovuje právě vám.

Řešení ke kterému jsme došli je velmi úsporné, ale dělá vše co potřebujete. Pokud budete chtít využívat všechny služebníky, jak to jen půjde, stačí vám pouze dvě tlačítka – jedním vyvoláte všechny různé kostlivce, které máte k dispozici a druhým poručíte golemovi, aby provedl svou speciální schopnost, která je unikátní podle toho, jaký typ golema máte. Protože využívá summoning jen dva spell sloty, můžete si stále vybrat z několika dalších skill slotů a upravit si necromancera vždy po svém.


 

Kniha mrtvých

Jak se říká, každému jeho peklo. Možná jste právě vy tím necromancerem, který nepotřebuje, aby se mu pod nohama motali všechny ty oživené kosti. Abyste si tak mohli své miniony upravit co srdce ráčí, představujeme vám Knihu Mrtvých.

 

Kniha mrtvých je necromancerova unikátní mechanika. Díky ní, budete od prvního levelu, mít na action baru o tlačítko navíc – Raise Skeleton (Oživit Kostlivce) a dostanete přístup do submenu Knihy mrtvých. Tady si budete moct upravit a vylepšit své nemrtvé služebníky, nebo je dokonce úplně obětovat. Čím vyšší level vaše postava získá, tím více možností kniha odhalí.

Postupem získáte přístup k třem různým pomocníkům, získáte kostlivce, kostlivé mágy a golemy. Každý z nich má tři další specializace. Například kostlivci mohou být  Bitkaři (Skirmishers*), Ochránci (Defenders) nebo Sekáči (Reapers). Bitkaři jsou standardní bojovníci, kteří se více soustředí na útok na úkor obrany, Ochránci mají více životů a Sekáči pomalejší útok, který ale zraňuje nepřátele v široké výseči před nimi. Sekáči navíc ovládají speciální dovednost, která se sice chvíli nabíjí, ale pak udeří s o to větší silou. Každá z těchto tří specializací má ještě další dva upgrady, ze kterých můžete vybírat. Najít ty nejlepší synergie mezi vaší armádou a výše zmíněnými školami magie bude úkol pro každého necromancera, který to chce někam dotáhnout.

 

 

Kdykoliv se také budete moct rozhodnout trvale obětovat své služebníky. U každého monstra najdete tlačítko Obětovat (Scrifice) a díky němu si můžete vždy vybrat kolik typů pomocníků budete mít aktivních. Každý obětovaný služebník vám navíc přinese unikátní bufy a i když se vám po vašich rozpadajících se přátelích bude určitě stýskat, vynahradí vám to větší magickou silou, jenž díky tomu získáte.

Toto řešení umožní každému, aby si našel to své. Ať už zaplavíte obrazovku svou hordou nebo budete kráčet v temotách sami doufáme, že si hlavně užijete co nejvíc zábavy.

 

Další informace o Knize mrtvých

Válečníci, teď na chvíli opustíme čtvrtletní update od Blizzardu, protože pro vás máme další informace o Necromancerovi, které se objevili v rozhovoru vývojářů D4 pro herní portál IGN – Diablo 4 Necromancer Explained – Necromancer Gameplay and Interview. Informace, které nejsou oficálně uvedeny, ale jsou spíš naší spekulací nebo komentářem, označíme kurzívou.

Ochránci

Předně máme teď už více informací o Kostlivcích. Konkrétně o Ochráncích.

  • V základu budou mít ochránci o 15% více životů ne
  • ž základní varianta kostlivců.

Zajímavé je, že 15% zvýšení je jinak kolorováno, což svědčí o tom, že toto číslo je proměná, kterou mohou upravovat další schopnosti a vlastnosti předmětů.

  • Dále si budete moct vybrat mezi dvěma upgrady.
    • Buď každých 10 vteřin získají Ochránci imunitu proti příštímu útoku, který je směřovaný přímo na ně.
    • Nebo se množství Thorns, které Ochránci získávají od vaší hlavní postavy zvyší z 30 % na 50 %.

Tato informace je také zajímavá, protože potvrzuje, že vaši minioni získají stat boosty od vaší hlavní postavy. A ještě dokonce to bude možné i s thorns, tedy damagem, který způsobíte nepřátelům, když zasáhnou vaší postavu. Thorn minon build zní rozhodně zajímavě.

  • Pokud se Ochránce rozhodnete obětovat získáte vy sami 15 % resistance proti všem typům zranění kromě fyzického.

Kostliví mágové

U mágů jsme se dozvěděli, že mohou mít specializace Stín (Shadow), Mráz (Cold), Kosti (Bone). Stojí také za zmínku, že Joe Shely v rozhovoru říká, že bude možné mít i Skeleton Priests (Kostlivé kněží), které zde ale ve výběru nevidíme. Je možné, že podtyp Bone, jehož detaily zatím neznáme má schopnosti, které by se blíží klasickému archetypu priesta. Nebo že by snad předměty dávaly i možnost získat zcela unikátní typ minonů? 😱

Další detaily máme o variantě mrazivých kostlivých mágů.

  • Mraziví mágové podchlazují (Chills) a mrazí (Freezes) vaše nepřátele.

Čímž pravděpodobně snižují jejich rychlost pohybu a útoku a následně je zcela zmrazí na místě.

  • První upgrade, umožní,  že vždy když zasáhnou nepřítele získáte 2 esence.
  • Druhý upgrade zajistí, že nepřátelé, kteří jsou buďto zmražení vašimi mágy, nebo jsou zranění poté, co byli zmražení vašimi mágy se stanou zranitelnými (Vulnerable) po dobu 3 vteřin.

Opět se dozvídáme o něco víc o mechanikách hry. A sice, z textace této dovednosti vyplívá, že Vulnerable je typ debufu, který bude napříč classami stejný, jako může být například Chilled nebo Frozen. O kolik budou nepřátelé s tímto debufem dostávat více damage  zatím nevíme.

  • Pokud se rozhodnete ledové mágy obětovat, získáte o 15% vyšší damage proti cílům, které jsou vulnerable.

 

Golemové

Poslední novinkou jsou golemové. Ve videu zahlédneme typ krvavého golema (Blood golem) a vývojáři zmiňují také železného golema (Iron Golem). Podle toho, co jsme viděli v traileru, lze tak předpokládat, že posledním typem bude Kostěnný golem (Bone Golem). Bohužel neznáme prozatím, žádná jejich bližší specifika.

 

Itemizace ve vztahu k pomocníkům.

Je zřejmé, že legendární a unikátní předměty, budou mít vlastnosti, které vaše miniony budou dále posilovat nebo upravovat. V samotném rozhovoru vývojáři zmiňují rukavice, díky kterým se zvýší počet vašich kostlivých mágů o 2. To zní jako zásadní upgrade, takže se opět potvrzují slova vývojářů, že si skutečně budete moc postavit svého nekromancera zcela po svém.

A nyní už pojďme zpět do čtvrtletního updatu, i když jsme už na samotném závěru.

 


 

Závěr

Doufáme, že se na Necromancera těšíte stejně jako my. Ať už jste veterán s nahranými tisícovkami hodin za více než dvacet let od vydání prvního Diabla nebo se do Sanctuary vydáváte poprvé, chceme abyste si tohle dobrodružství užili co nejvíc.

K tomu ale potřebujeme vaši zpětnou vazbu. Napište nám, co vás na našem class designu těší a my slibujeme, že vám budeme pečlově naslouchat. Také vám děkujeme za všechnu  trpělivost, ani Diablo holt nenaprogramovali za den. Můžeme vám slíbit, že čekání se vám vyplatí!

– Adam Jackson, Lead Class Designer, Diablo IV

 

*pozn. překladatele: Skirmisher se do češtiny většinou nepřekládá, ale pokud ano, tak technicky správný termín zní harcovník. “(Harcovník označuje) vojáka z první linie, který měl lehkými útoky, harci, znepokojovat protivníka. Harcovníky měli například husité a podle těchto husitských byli harcovníci i v armádě první československé republiky.“ dočteme se například v etymologickém slovníku Václava Machka. Tento výraz je ale tak archaický, že by zde působil jako pěst na oko.

Nebylo by přesné mluvit ani o střelcích nebo o bojovnících s vrhacími zbraněmi, jak bylo této lehké pěchotě dříve rozuměno, neboť tito kostlivci bojují na blízko. Protože anglické skirmish umožňuje i překlad potyčka, šarvátka či bitka, zvolil jsem termín bitkaři, který v sobě nese správnou míru agresivity (viz. útok na úkor obrany). Ne že bych si dělal iluze, že by se toto označení počešťovalo, ale aspoň jsme se něco historického dozvěděli 🙂

Komentáře 0

  Přidat komentář