Píseň ohně, ledu a blesků. Jaká je sorcererka v Diablu 4?

Dneska se podíváme na nejnovější verzi postavy, která je s námi už od prvního Diabla – kouzelnici. Jak fungují jednotlivé elementy a co si hráči v preview pro novináře nejvíc užili? Přinášíme vám přeložený článek, který vyšel na wowheadu.

Když se řekne Sorcererka, každému se vybaví mocná elementální magie. A proto se pojďme rovnou po hlavě vrhnout do kouzelných archetypů. Jak tedy na nás tedy archetypy Sorcererky zapůsobily? Všechny tři typy poškození – bleskové, ohnivé a ledové – jsou skutečně osobité a každý má vlastní způsoby, jak dosáhnout efektivních výsledků.

Začněme bleskovou magií – ta poskytuje slušnou míru kontroly davu (CC) díky omráčení a zároveň způsobuje velké poškození. Mnoho schopností spolupracuje s klíčovým slovem Praskající energie (crackling energy). Tento keyword vytvoří na zemi praskající energetickou kouli, jež při sebrání způsobuje poškození nepřátelům v okolí. Když ale odpálíte své blesky tak nastává, podobně jako v D2:RS, problém – výrazně klesá přehlednost bojiště. Ovšem čísla, která vidíte, za to stojí!

U dovedností Cold hraje mnohem důležitější roli ovládání davu. Téměř každá dovednost Cold pracuje buď s klíčovým slovem Chilled (Omrzlý), nebo Frozen (Zmrazen) a nabízí tak obrovské množství kontroly na bojišti. To platí dvojnásob během soubojů s bossy, kdy hráči mohou naplno využít novou mechaniku Stagger v Diablu IV, která bosse oslabuje po použití určitého množství CC.

To ovšem neplatí pro zabíjení ohněm. Podobně jako ve všech ostatních iteracích Čarodějky, jdou ohnivé schopnosti na dračku, co se týče poškození. Nejčastější synergií je pak klíčové slovo burning (hořící), které způsobuje dodatečné poškození v průběhu času.

Hraní čistě ohnivého buildu bylo zábavné, ale na začátku mu chyběla dostatečná damáž. Ohnivé schopnosti by měly způsobovat větší poškození ve srovnání s ostatními školami kouzel už jen proto, že neposkytují spoustu CC a obranných synergií. Nezbývá než doufat, že se oba aspekty projeví v pozdějších fázích hry.

 

 

Teď se pojďme podívat na unikátní class mechanismus kouzelnice zvaný Enchantments (Očarování). Ten ještě umocňuje odlišný flavor všech tří dostupných kouzelnických škol. Hráči mohou do speciálních slotů umístit až dvě své dovednosti. Od této chvíle nebudete sice moci tyto dvě dovednosti používat aktivně, ale zato získáte mocné pasivní efekty, které se liší podle toho, které kouzlo do těchto slotů umístíte.

Ačkoli různé pasivní efekty působily zajímavě, do levelu 25 nepřidaly mnoho synergií, které by zásadně měnily build. V late gamu a ve spojení s Paragon Boardy to téměř jistě ale bude jinak.

 

Strom dovedností čarodějky ve hře Diablo IV

U Sorcererky je těžké vybrat, co vypíchnout, protože v porovnání s hraním Barbarů a Rougů na nižším levelu opravdu vizuálně září. Například u Deep Freeze skutečně cítíte dopad kouzla, a zároveň schopnost skvěle sedí do celé fantazie královny ledu.

 

Podobně jako Ice Block ve WoW poskytuje Deep Freeze aktivní imunitu, což je mnohem lepší přístup k přežití ve srovnání s pasivními talenty „cheat death“ v Diablu III. D4 tak podporuje hráčovu aktivitu a chytré rozhodování v obtížných situacích. Skutečnost, že hráči budou moci účinek Deep Freeze libovolně zrušit, může znamenat rozdíl mezi dobře a skvěle zahranou PvE i PvP situací. Ale i když nechcete tuto dovednost min-maxovat, tak je dobrý pocit dávat poškození a zároveň být imunní vůči zásahům nepřítele.

Další zajímavostí v sadě kouzelnických dovedností je – světe div se – teleport.

V Diablu IV se teleport opět stane všestrannou součástí kouzelnické výbavy. Jako upgrade si můžete vybrat mezi poškozením a snížením cooldownu ale ještě zásadnější je u teleportu Očarování. Pokud spell slot obětujete tak Teleport nahradí tlačítko uhýbání. Tím v podstatě získáte jedno aktivní kouzlo navíc!

V neposlední řadě vás toto kouzlo přenese přes celou obrazovku – a to je nepřekvapivě skvělá věc. Pohybových dovedností je v rané fázi hraní Diabla IV málo, takže jejich použití působí vždy efektně.

 

Jak tedy chutná nová sorcka?

Celkově je sorcka v Diablu IV přesně taková, jakou jsme očekávali. Některé dovednosti působí nově, ale většinu tvoří oblíbené dovednosti z Diabla II a Diabla III. Čestnou zmínku si zaslouží škola kouzel Arcane, která se do Diabla IV nedostala – nicméně si nemyslíme, že by se nadpozemská magie do této nové verze Sanctuary, která se vizuálně i esteticky drží spíše při zemi, příliš hodila.

Méně inovací však nemusí být na škodu – zejména když si vezmete, že jsme odehráli pouze první akt Diabla IV. Ze tří hratelných tříd působila Čarodějka díky jasnému přístupu k svým archetypům a vizuální síle svých schopností rozhodně šťavnatě už na nižších levelech. Systém kouzel sice nepůsobí revolučně, ale i tak jsme si jej hodně užili.

Hráči Sorcky tak dostanou přesně to, co v počátečních fázích hraní hledají. Skvělé efekty kouzel, tři výrazné archetypy a plynulý boj. My pak můžeme doufat, že endgame systémy a další přizpůsobení postavy přidají čarodějce z Diabla IV ještě více novinek a komplexnosti!

Napsat komentář