Tip na hru – Book of Demons

Pomalými kroky se blíží Blizzcon 2016. Co takhle si čekání na všemi očekávané oznámení čehokoliv pro Diablo zkrátit příjemnou oddychovkou?

Polské studio Return2Games před měsícem spustilo Early Access pro nově vyvíjenou hru s názvem Book of Demons. Dostali jsme jedinečnou možnost toto, ne až tak novinkové, RPG zrecenzovat. Pokud jste milovníky původního Diablo, nebudete zklamaní.

Intro

Book of Demons vypráví příběh jednoho hrdiny, který se vrací domů. Rodnou vesnici nalezne ve stavu, ve kterém ji rozhodně neopouštěl. Na město doléhá stín pekla, pod klášterem se odehrávají nečisté rituály. A modří už začínají tušit.

Grafika a zvuk

Čeká na vás krásná grafika v komiksovém stylu. Postavy vypadají, jako kdyby byly z papíru, stejně tak kulisy. Pamatuje někdo staré studiové česko(slovenské) pohádky s obrovskými papírovými kulisami? Přidejte notnou dávku temné atmosféry a koncept je na světě. Vše nádherně podbarvuje a doprovází ponurá, místy až gotická hudba, varhany a vysoké tóny klavíru a harfy. Nejedno oko a hudební srdce zaplesá radostí.

Postavy

Na výběr máte ze tří postav, ale jelikož se jedná o Early Access, hrát můžete zatím pouze za jednu. Tím je warrior, válečník. Zamčená je postava Rogue (žena zlodějka, lučištnice) a Mage (chlap mág). Postava dostane předem vygenerované jméno, které můžete, ale nemusíte, změnit.

Gameplay

Po vytvoření postavičky vás hra rovnou hodí do města nápadně připomínající Tristram. A asi nebudeme daleko od pravdy. Čeká na vás blonďatá barmanka(barman), se kterou si popovídáte, dozvíte se, že jdete akorát včas. Poté si můžete promluvit s mudrcem (sage). Když uslyšíte hlas a zavřete oči, uslyšíte na Deckard Caina. Po prvotním představení už vás čeká polorozpadlá katedrála. Hra vám v rychlosti ukáže podzemí včetně hlavních bossů. Poté se už směle můžete vydat do prvního patra. Vaše začátky bude provázet skvělý tutoriál, který vám vysvětlí hlavní principy hry: pohyb, sběr předmětů, útoky, poklady, identifikace předmětů, karty, levelování, a Flexiscope.

Pohyb

Lépe řečeno hopsání, je omezeno na předem vyznačené cestičky v jednotlivých patrech. Tudíž odpadá bloudění, ale na druhou stranu jste velmi omezení. Navíc pokud vás z obou stran chytnou monstra, nejspíše vás čeká potupná smrt, jelikož se nemáte kam uhnout.

Sběr předmětů

Sbírání předmětů je poměrně jednoduché. Zlato a srdíčka doplňující zdraví seberete pouhým přejetím myši přes ikonku na zemi. Karty a lahvičky musíte naklikávat.

Útoky

Útoky jsou řešeny poměrně unikátním způsobem. Válečníkovy útoky na blízko nejsou zas až tak na blízko. Útočí se prakticky na viditelnou vzdálenost. Jestli je to dobře neposoudím, ale rozhodně je to zábavné a přináší to nový rozměr hack'n'slash hrám. Další třešničkou jsou potvory, které mají speciální vlastnosti, např. štítonoši, gargoylové a bossové. Štítonošům musíte nejprve rozbít štít, než je můžete konečně zabít. Gargoylové jsou imunní vůči některým druhům útoků. Bossové mají zvýšený počet životů, někdy je potřeba nejdříve zabít jejich miniony.

Mapa

Každá mapa má určitý počet pokladů, který se zobrazuje v horní části obrazovky. Když se k některému přiblížíte, ikonka se změní z otazníku na truhličku. Když se R2G inspirovali Diablem, pak musíme vytknout chybějící overlay mapu. V některých rozlehlejších patrech se vám může snadno stát, že zabloudíte a ztratíte tak drahocenný čas a nejspíš minete i některé poklady.

Kouzla

Inovací v této hře jsou karty místo kouzel. V dungeonech a u barmanky můžete získat karty různé kvality. Po identifikaci u Deckarda, eh pardon, u mudrce, můžete kartu vytáhnout na lištu a používat ji jako "kouzlo". V uvozovkách protože některé karty mají omezený počet použití, jiné vylepšují vaši obranu, útoky atd, tudíž se jako kouzlo vlastně nechovají. Svěží invence, jelikož si můžete udělat sestavu karet, která bude přesně vyhovovat vašemu stylu.

Levelování

Levelování zde máme dvojí. Jedno levelujete vlastní postavu. Za každý level dostanete 1 bod, který můžete dát do zdraví, nebo do many. Postupem hrou levelujete celý svůj účet. Odměnou jsou vám zatím jen avatary a některé Steam achievmenty. Hru si můžete propojit s Facebookem a pochlubit se některými avatary (a nejspíš i achievmenty).

Flexiscope

Co je ovšem nejlepší a nejzajímavější součástí hry? Flexiscope. Můžete si vybrat velikost mapy (počet pater) a hra na základě analýzy vašeho hraní dokáže vypočítat, jak dlouho vám hraní bude trvat. Skvělé pokud máte málo času a chcete si akorát na moment odpočinout.

VERDIKT: Vývojáři se nepochybně inspirovali původním Diablem, přidali vlastní systémy, originální grafiku, kvalitní herní zážitek a udělali tak zábavnou hříčku, která má obrovský potenciál. Optimalizace se mi místy zdála trochu nedodělaná, ale věřím, že ji vývojáři do finální verze hry opraví. Jen se bojím, aby si Blizzard nenárokoval autorská práva a celá hra tak nepřišla vniveč. Byla by to obrovská škoda.

Book of Demons si můžete koupit na Steamu v rámci Early Access a podpořit tak vývojáře. Do 8. září je cena stanovena na necelých 15 Euro (~400 Kč), poté vás hra bude stát 20 Euro (~550 Kč). My jsme od vývojářů dostali tři klíče, takže si v blízké budoucnosti o ně dáme soutěž! Sledujte náš Facebook a web, aby vám neunikla.

10 komentářů u „Tip na hru – Book of Demons

Napsat komentář