PVP v Diablu: jaké bylo, je a na co se můžeme těšit v Diablo 4

Multiplayer se spoluhráči i proti hráčům, je v současnosti u všech AAA titulů standardem a týká se to i Diabla IV. Možnost odpočinout si od monotónního kosení počítačových nepřátel stále stejným způsobem a příležitost zkusit si něco obtížnějšího tu byla od prvního dílu, ale teprve Diablo II se v této oblasti stalo (i díky svým chybám) legendou!

Stručná historie bratrovraždění

Pro mnohé bylo PvPv DII možností nejen ukázat nafarmené bohatství a skill, ale i skutečný “ late game“, když už Baal runy nudily. V žádném případě nebylo balancované, jediné co bylo zavedeno ze strany Blizzardu, byla penalizace na dmg (proti hráči zůstalo jen 1/6, tedy 17% dmg).

Ostatní pravidla už musela vytvořit fanouškovská základna. I tak byly ale některé boje velmi specifické (trapassinka vs bowzonka se klidně dokáží bít přes dvě obrazovky), některé itemy byly v určitých pravidlech nezbytností (Enigma) a v high lvl PvP se setkáte jen s pár duplicitními buildy (jak u skillů, tak itemů).

Fanoušky si nicméně PvP DII (a následně Ressurected) udrželo do dnešních dnů. Následovalo Diablo III. To slibovalo duely a team deathmatch v aréně/nách, archievementy, pety a tituly podle výkonu v řežbě proti živým hráčům. Vše ale bylo skartováno a zůstal pahýl ve formě duelů ve Scorched Chapel. Snížení dmg v PvP se upravilo na 70%/65% dmg vs hráč, vše dále snižovály resisty a bloky, ale jelikož damage nerostla jako v DII na 15 000, ale se sety vyšplhala spíše do hodnot okolo 15 000 000 000 000 000, bylo to jedno, protože cokoli kohokoli oneshotne.

Posun tu ale byl. Oproti dvojce, kde šlo jen o positioning a taktické vyčkávání na burst, se boj posunul do užívání skillů a plánování jejich cooldownů, každá ze tříd měla navíc jinou „manu“ a jinak ji získávala a představen byl i systém stoupajících a klesajících diminishing returns na CC. To z boje udělalo víc než jen spam hlavního skillu. Čímž se dostáváme do blízké budoucnosti, ke čtvrtému pokračování.

Blizzard on Diablo 4's Rogue and how PvP works within the open world | Eurogamer.net

Co nás čeká v D4?

O boji s obdobně laděnými jedinci v Diablo IV se ví jen něco málo a o mechanikách v něm už skoro nic. Začneme s tím, co víme. Po světě budou rozházeny zóny, kde už při vstupu budete varováni, že jde o kejhák tzv. „Fields of Hatered“. Zde se nadále můžete věnovat questění, lovení potvor a lootu. Jen a jen v těchto oblastech vám ale také může padnout „pvp měna“ – Shards of Hatred. Ta je sama o sobě bezcenná, dá se ale v zóně směnit (Vyčistit) na oltářích a poté užít jako platidlo. Má to ale háček – po dobu čištění jste pro všechny, i ty co se nenastaví jako Hostile, povolený cíl a po smrti přijdete o všechny neočištěné kousky.

Očištěné z vás už nevypadnou, takže se dají směle vyměnit za skiny, equip a mounty unikátní pro PvP vendora. Nebudou nezbytně lepší, spíš to jednak rozšíří nabídku vzhledů pro váš šatník a také na první pohled půjde vidět, že PvP vám není cizí. Podle některých se systém nápadně podobá Dark Zones z Division2. Pokud ale výpůjčka dopadne dobře, proč ne. Balancování se prý nedočkáme, nemá to být ani čestné klání gentlemanů, ani carebear hra, ale boj o život v postapokalypickém světě. V jednu vteřinu dokončujete bosse s 15% hp a všemi skilly na CD a druhou se na vás teleportuje bufflá sorcerka (nebo rovnou celá grupa) lačnící po vašem oušku, které při svém skonu zanecháváte jako trofej hanby.

Když budete protivníky porážet více než je zdrávo, dostane se vám titulu Vessel of Hatred. Na jednu stranu tak budete u sebe mít spoustu Shards of Hatred, na druhou ale budete chodící cedule GANK ME. Když vás nikdo nesundá po určitou dobu, dostanete bonus. Pokud umřete, bonus dostane váš kat. A jestli se hodně cítíte, můžete tam zavítat i na Hardcore, ale se všemi náležitostmi, které HC mod skýtá.

Těšte se! Máte na co!

K mechanikám – limit 5 kusů uzdravovacích flaštiček znamená, že pasivita nebude dobrá cesta k přežití, musíš zabít, nebo být zabit. Také bylo myšleno na odlišení nepřátelských skillů, takže nemusíte utíkat před každým Bone spiritem (jen před tím, který je červený).

Co ale nevíme – je možno oživovat spoluhráče v týmu, když byl poražen hráčem? Platí na CC nějaké penalizace (trvání, diminishing returns)? Vrátí se snížení zranění jako ve dvojce a to ve správném poměru (tj. vyhneme se extrémům oneshot x dvoudenní duel Resto Druid vs Protection Paladin) ? Jsou hitboxy postav přímo úměrné jejich figuře? Je nějaký pvp žebříček ? Snad se v betě dozvíme více, nadějí zůstává, že Microsoft plánuje pro Diablo IV vyvíjet rozšíření po řadu let. Pokud se PvP chytne, třeba to u Fields of Hatred neskončí.

Autor: asspirin

Chcete se také zapojit a napsat něco zajímavého ze světa Diabla? Přijďte na náš discord a dejte nám vědět!

Napsat komentář