Skilly jsou nedílnou součástí každé herní postavy. Jsou to totiž právě dovednosti, které hráč během hry rozvíjí. Ve hře jsou jednotlivé skilly rozděleny do několika skupin podle toho, kdy je hráč může rozvíjet. Ne všechny dovednosti lze totiž už od začátku hry využívat.
Fungování skillů se v Diablu 3 liší od předchozích dílů. Nyní jsou totiž body pro rozdělování do dovedností odstraněny. Celý systém funguje tak, že na úrovni X se hráči odemkne aktivní / pasivní dovednost Y, kterou bude moci libovolně vyměnit za nějakou co již využívá.
Stále ale může mít pouze 6 aktivních a 3 pasivní dovednosti najednou. Důvodem pro tyto změny je snaha o odstranění stylu hraní alá Diablo 2, kde si mnoho hráčů schovávalo dovednostní body a použili je až na vyšších úrovních, kde měli zpřístupněnou novou dovednost.
Jak ale hráč vylepšuje jednotlivé schopnosti? Odpověď je jednoduchá, každá schopnost se zlepšuje dle své povahy – barbarův skill „Bash“ závisí na používané zbrani, ale monkova léčící dovednost Breath of Heaven se zlepšuje vyššími úrovněmi postavy.
Synergie, neboli přejímání určitých bonusů z jiných skillů, které se objevily v předchozím dílu série Diablo, ve hře nejsou. Naopak rozdělení skillů na aktivní a pasivní v Diablu III nechybí.
Skilly se dají libovolně měnit, ovšem tato změna neproběhne hned:
- Normal: Cooldown trvá 5 sekund
- Nightmare: Cooldown trvá 10 sekund
- Hell: Cooldown trvá 15 sekund
- Inferno: Cooldown trvá 30 sekund
Skill Runy
V Diablu 3 se neobjevují runy jako předměty, ale jako modifikace jednotlivých aktivních skillů. Každý aktivní skill má celkem 5 run, které se postupně odemykají od úrovně postavy 6 až po úroveň 60.
Runy dokáží modifikovat buď poškození skillu nebo třeba prodloužit dobu trvání omráčení nepřátel.
Demon Hunter si volí skill runu ke skillu Impale
Pro toto řešení se vývojáři rozhodli z důvodu nepraktičnosti a nedynamičnosti run v podobě předmětů. Byly by jich totiž při nejmenším stovky.
Takto vypadají skupiny skillů u jednotlivých postav: